Abonament gratuit
Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

COTAR cere publicarea raportului Milliman care "arată jaful asiguratorilor păstorit de ASF"

L.B.
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări /

COTAR cere publicarea raportului Milliman care "arată jaful asiguratorilor păstorit de ASF"

Actualizare 21:59 Guvern: "În perioada următoare vor avea loc discuţii cu Consiliul Concurenţei legate de piaţa asigurărilor RCA"

Executivul transmite că în perioada următoare vor fi centralizate şi analizate mai multe date furnizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi, de asemenea, vor avea loc discuţii şi cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei legate de piaţa asigurărilor RCA, potrivit unui comunicat de presă.

Viceprim-miniştrii Vasile Dîncu şi Costin Borc s-au întâlnit miercuri, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România (UNTRR) pentru a discuta situaţia tarifelor de primă RCA, la solicitarea transportatorilor rutieri de marfă şi de persoane. La întâlnire au participat şi reprezentanţi ai ASF, precizează comunicatul.

Guvernul menţionează că problemele ridicate de reprezentanţii UNTRR au vizat nivelul tarifelor RCA şi piaţa asigurărilor pe acest segment.

"Oficialii guvernamentali şi-au arătat deschiderea la dialog pentru găsirea unor soluţii optime la aspectele semnalate de transportatori. În acest sens, în perioada următoare vor fi centralizate şi analizate mai multe date furnizate de ASF şi, de asemenea, vor avea loc discuţii şi cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei legate de piaţa asigurărilor RCA", se mai arată în comunicat.

(S.A.)

------------

Actualizare 19:15 Transportatorii rutieri ameninţă cu un protest la nivel naţional

Patronatele din transporturile rutiere anunţă organizarea unui protest la nivel naţional împotriva indiferenţei autorităţilor din România faţă de criza pieţei RCA, dezamăgite fiind de rezultatul discuţiilor avute astăzi cu reprezentanţii Guvernului şi cei ai Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

"Patronatele din transporturile rutiere - UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM - se declară dezamăgite de rezultatele întâlnirii avute astăzi, 3 august 2016, cu reprezentanţii Guvernului şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), întrucât nu s-a ajuns la nicio concluzie, prin urmare dacă vor exista proteste spontane, de la blocat de drumuri, frontiere sau la simplul mers cu 30 km/h de către fiecare camion o oră pe zi, generând mari blocaje de trafic, autorităţile să nu fie surprinse. În urma întâlnirii dintre UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM, de la Guvern, pe tema RCA, cu vicepremierii Costin Borc şi Vasile Dâncu, directorul de cabinet al prim - ministrului, Paul Gheorghiu, şi cu reprezentanţii ASF, reprezentanţii Guvernului au precizat că vor face o analiză precisă pe datele furnizate de ASF şi Consiliul Concurenţei, însă nu pot preciza un termen exact când această analiză va fi finalizată şi nici nu pot spune care vor fi soluţiile pe termen scurt pentru rezolvarea crizei de pe piaţa RCA şi normalizarea tarifelor", afirmă patronatele, într-un comunicat de presă.

În aceste condiţii, patronatele din transporturile rutiere vor organiza o întâlnire pentru a decide data unui protest la nivel naţional, situaţia transportatorilor rutieri devenind extrem de critică.

"Majoritatea operatorilor de transport sunt aduşi la faliment, după ce tarifele de primă pentru transportul comercial de marfă şi persoane s-au majorat cu peste 300% faţă de anul precedent şi cu peste 500% faţă de anul 2014. Astfel, o poliţă RCA pentru un autotractor - clasa B0 a ajuns în acest moment la preţul de 22.000 lei pe an faţă de 4.000 lei în 2014. Totodată, atragem atenţia asupra dezastrului care există în firmele de asigurare care nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar să pună pe spatele transportatorilor rutieri ineficienţa lor, având costuri de administrare extrem de mari deduse în special din încasările RCA. Reamintim faptul că ASF spune că frecvenţa daunei este de 15% în cazul capetelor tractor şi că dauna medie este de 18.560 lei. Astfel, la fiecare 6,3 prime de 20.000 de lei, asigurătorii încasează 126.000 de lei şi plătesc 18.560 lei, restul de peste 107.000 lei rămânând în buzunarul asigurătorilor şi al ASF", subliniază transportatorii rutieri.

(G.F.)

-------

Actualizare 15:20 Patronatele din transporturile rutiere discută la Guvern despre tarifele RCA

Patronatele din transporturile rutiere se întâlnesc, astăzi, la Guvern, cu vicepremierii Costin Borc şi Vasile Dâncu, precum şi cu un reprezentant al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pe tema reducerii tarifelor RCA, se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), trimis redacţiei.

La discuţii vor participa atât reprezentanţi ai UNTRR, cât şi ai Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) şi Asociaţiei Operatorilor de Transport APULUM, precum şi directorul de cabinet al primului-ministru, Paul Gheorghiu.

Potrivit sursei citate, Guvernul poate interveni, cu avizul Consiliului Concurenţei, pentru limitarea tarifelor RCA la valorile pe care le înaintează ASF ca fiind oficiale.

În acest sens, patronatele din transporturile rutiere solicită blocarea tarifelor de primă RCA la următoarele valori maximale pe toată această perioadă, conforme cu datele cuprinse în raportul întocmit anul acesta pentru perioada 2013 - 2015 de către compania de consultanţă Milliman la cererea ASF: 1.050 lei/an - turisme persoane juridice, 1.108 lei/an - autoutilitară până la 3.500 kg, 1.633 lei/an - autoutilitară între 3.500 kg şi 7.500 kg, 3.610 lei/an - autoutilitară între 7.500 kg şi 16.000 kg, 4.907 lei/an - autoutilitare peste 16.000 kg, respectiv 2.129 lei/an - autobuze transport persoane.

"Deşi s-au purtat discuţii repetate, începând cu luna noiembrie 2015, la nivelul ASF şi a Guvernului, situaţia s-a agravat, până în acest moment tarifele de primă pentru transportul comercial de marfă şi persoane majorându-se cu peste 300% faţă de anul precedent şi cu peste 500% faţă de anul 2014. Astfel, o poliţă RCA pentru un autotractor - clasa B0 a ajuns, în acest moment, la preţul de 22.000 lei pe an faţă de 4.000 lei în 2014. Situaţia semnalată a devenit extrem de critică, majoritatea transportatorilor rutieri fiind aduşi la faliment. Faţă de această situaţie, care este caracterizată de un dezechilibru major între cerere şi ofertă pe o piaţă captivă, generată de poziţia asigurătorilor ale căror creşteri de primă sunt concertate, Guvernul trebuie să intervină prin Legea concurenţei nr. 21/1996 care la articolul 4, alineatul 3, prevede soluţia de emitere a unei Hotărâri pentru blocarea tarifelor de primă RCA pentru o perioadă de minimum 9 luni, timp în care Guvernul poate dispune măsuri urgente pentru reechilibrarea pieţei", susţine UNTRR.

Cele cinci asociaţii din transporturile rutiere s-au întâlnit în data de 19 iulie, când au fost semnate două documente, respectiv o solicitare de întâlnire cu premierul Dacian Cioloş, şi o solicitare către ASF pentru transmiterea integrală a raportului Milliman.

(S.A.)

------------

Confederaţia Operatorilor Şi Transportatorilor Autorizaţi Din România (C.O.T.A.R.) a solicitat atât public cât şi scris Autorităţii de supraveghere financiară (ASF) să facă public raportul "Milliman" audit care arată că asiguratorii au majorat în mod nejustificat preţurile poliţelor RCA, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

"L-am solicitat de curând şi împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 ŞI APULUM dar în zadar. Se pare că preşedintele ASF Mişu Negriţoiu a dat dispoziţie să nu dea nici măcar sinteza reală a acestui raport. Dar întâmplarea face să intrăm în posesia unor date care le punem la dispoziţia presei, că poate aşa află şi Guvernul adevărul adevărat şi va uza de pîrghiile legale pe care le are la îndemână stopind jaful acestor multinaţionale împotriva tuturor posesorilor de auto din umila noastră ţară", conform sursei citate.

De asemenea, se menţionează că, "norma 23/2014 a ASF privind RCA, prevede că asigurătorii sunt obligaţi să transmită în format electronic Autorităţii de Supraveghere Financiară ipotezele folosite, metodele actuariale şi justificarea aplicării acestora pentru calculul menţionat la aliniatul (1), împreună cu baza de date utilizată pentru aceste calcule; în calculul tarifului de primă, asigurătorilor le este interzis să folosească indici de încărcare, coeficienţi de majorare şi/sau corecţie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor care să nu fie fundamentate statistic şi actuarial, asigurându-se în acest fel o proporţionalitate între tarifele practicate în perioade succesive şi evoluţia daunalităţii pe segmentul respectiv de asiguraţi."

Totodată, "analiza independentă efectuată pentru ASF de compania independentă de consultanţă Milliman, ce a determinat dauna medie şi frecvenţa medie a daunei la nivelul pietei RCA (pe datele comparabile pentru toate societăţile autorizate să practice asigurări obligatorii auto) arată pentru autoutilitarele cu capacitate mai mare de 16 tone o daună medie de 11.038 lei şi o frecvenţă de 18,22%.

Rezultă o primă medie tehnică de 11.038 x 18,22% = 2.011 lei

Raportând prima medie actuală de pe piaţă (min. 20.000 lei) la prima medie rezultată din datele tehnice furnizate de o companie cu reputaţie în domeniul calculelor actuariale, rezulă un coeficient global de ajustare a tarifului de circa 1000%.

Cum asigură Mişu Negriţoiu presedintele ASF aplicarea prevederilor articolului 21, aliniatul 6 de către Asigurători??

35% cheltuiala de achiziţie - administrare; 30% daune întâmplate şi neavizate - IBNR (multe daune pe CV); 10% coeficient de abatere statistică, 10% creşterea volumului daunelor în ultimul an (mai mult dauna medie, că frecvenţa sigur nu avea cum să mai crească); 15% cheltuiala de reasigurare (se preiau daunele excesiv de mari)

1,35 x 1,3 x 1,1 x 1,1 x 1,15 =244%, deci prima ar trebui să fie 2011x244% = 4907 lei, nu de 4 ori mai mult!", se mai precizează în comunicat.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România cere public premierului "să se implice cu adevarat în această problemă sa uzeze de legea 21/1996, articolul 4 aliniatul 2 si 3 care spune că pentru sectoare economice si în împrejurări excepţionale precum - dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei, GUVERNUL poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora", transmite sursa citată.

COTAR împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 ŞI APULUM, va cere la întâlnirea de astăzi cu Guvernul României să uzeze toate pîrghiile legale pentru a stopa aceste abuzuri, mai adaugă sursa citată.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
Nuclearelectrica

Curs valutar BNR

20 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1289
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5467
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3552
Gram de aur (XAU)Gram de aur253.0441

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
ROMANIAN ENERGY DAY 2020
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie