Într-o perioadă în care Europa traversează poate cea mai tensionată etapă geopolitică din ultimele decenii, asistăm la o serie de atacuri concertate, insidioase şi toxice asupra relaţiei dintre România şi Franţa, o alianţă istorică profundă, construită pe valori comune, respect reciproc şi un angajament ferm pentru democraţie. Aceste atacuri nu sunt întâmplătoare, nu sunt simple opinii izolate, ci reprezintă rezultatul unei strategii bine gândite, perfid implementate de proxii Federaţiei Ruse care operează în România sub acoperirea patriotismului fals, a suveranismului mimat şi a unei retorici antieuropene atent calibrate. Urmăriţi cu atenţie mesajele din ultimul an transmise de liderii AUR, POT, SOS, mai ales de George Simion, Diana Iovanovici Şoşoacă şi Călin Georgescu şi veţi observa criticile aduse constant la adresa Franţei, care şi-ar fi pierdut în opinia lor filonul religios creştin, valorile democratice şi care ar fi intervenit în alegerile parlamentare şi prezidenţiale din ţara noastră.
Ţinta principală a acestor campanii de manipulare este preşedintele francez Emmanuel Macron, care susţine o Europă puternică, unită, capabilă să reziste presiunii autoritarismului rusesc şi care a pledat deschis pentru o susţinere neclintită a Ucrainei. Macron a devenit o problemă pentru Kremlin pentru că este vocal, ferm, implicat. Or, acest tip de lider nu are voie să fie popular într-o Românie pe care Moscova o vrea divizată, fragilă şi izolată. De aceea, atacurile proxilor ruşi se concentrează pe Macron, pe parteneriatul franco-român, pe orice tentativă de coeziune occidentală.
Aceşti vectori de influenţă care proliferează în spaţiul public românesc, fie că vorbim despre aşa-zişi analişti politici, jurnalişti, influenceri travestiţi în formatori de opinie sau pseudo-politicieni cu agende obscure, promovează constant ideea că Franţa ne trădează, că Macron are planuri ascunse, că Occidentul ne foloseşte. În realitate, această naraţiune nu face altceva decât să submineze încrederea populaţiei în aliaţii strategici ai României şi să slăbească frontul comun european împotriva imperialismului rusesc. Este o tactică clasică de dezinformare, exportată cu cinism din laboratoarele Kremlinului, adaptată specificului local prin figuri aparent autohtone, dar profund dependente de influenţa estică.
Practic, proxii Kremlinului din ţara noastră încearcă ştergerea memoriei istorice, pentru că tocmai trecutul stă mărturie cât de importantă a fost Franţa pentru destinul naţional al României. Astfel, după Războiul Crimeei, care a avut loc în anul 1856, Franţa condusă de Napoleon al III-lea a jucat un rol esenţial în redesenarea echilibrelor europene. Prin sprijinul hotărât al Parisului, a fost susţinută şi validată la nivel european ideea Unirii Principatelor Române. Conferinţa de pace de la Paris şi consultările diplomatice purtate sub egida Franţei au fost decisive pentru crearea unei structuri politice comune între Moldova şi Ţara Românească. Fără girul lui Napoleon al III-lea, Alexandru Ioan Cuza nu ar fi fost niciodată recunoscut ca domnitor unic al ambelor principate române. Acesta a fost începutul unei relaţii bilaterale bazate pe încredere şi solidaritate, continuată pe parcursul istoriei cu o consistenţă rară în relaţiile internaţionale.
După războiul de independenţă de la 1877, la Conferinţa de Pace de la Berlin din 1878, într-un moment tensionat în care marile puteri erau mai preocupate de propriile agende decât de drepturile tinerilor actori regionali, Franţa a fost printre puţinele state care au susţinut deschis cauza României, cerând respectarea suveranităţii şi demnităţii acestui nou stat. Vocea Parisului s-a făcut auzită atunci când era mai mare nevoie de ea şi nu a fost pentru ultima oară.
În primul Război Mondial, Franţa nu doar că a susţinut intrarea României în alianţa cu Antanta, dar a oferit ajutor direct. Generalul Henri Mathias Berthelot a fost trimis în România pentru a reorganiza şi instrui armata română după retragerea în Moldova. Sub comanda şi prin viziunea sa militară, trupele române au fost reechipate, instruite şi transformate într-o forţă capabilă să reziste şi să contraatace în campania din 1917. Berthelot nu a fost doar un strateg francez, ci un simbol viu al fraternităţii dintre cele două popoare, devenind un erou al românilor, respectat şi iubit ca un eliberator.
Iar după încheierea primului Război Mondial, la Conferinţa de Pace de la Paris din 1919, preşedintele francez Georges Clemenceau, supranumit „Tigrul”, a fost una dintre figurile-cheie care au susţinut legitimitatea revendicărilor teritoriale româneşti. După audeinţa acordată reginei Maria, Georges Clemenceau a sprijinit recunoaşterea internaţională a Unirii Transilvaniei, Basarabiei şi Bucovinei cu România, ceea ce a dus la semnarea tratatelor de la Versailles şi Trianon, acte fundamentale care au consfinţit România Mare. A fost un moment istoric de afirmare naţională, posibil şi datorită sprijinului hotărât şi principial al Franţei.
Celor de mai sus se adaugă sprijinul acordat de Franţa pentru ţara noastră după Al Doilea Război Mondial, susţinerea pe care am primit-o de la Paris atunci când România a dorit aderarea la Uniunea Europeană şi NATO, precum şi ajutorul oferit pentru intrarea în spaţiul Schengen.
Toate aceste fapte sunt astăzi ignorate, atacate sau rescrise de către cei care, sub masca patriotismului, servesc interesele unei puteri străine. Se mizează pe emoţie, pe frustrare, pe un discurs naţionalist golit de conţinut, dar plin de resentimente şi nostalgii periculoase. Se exploatează temerile legitime ale oamenilor pentru a le planta suspiciuni, neîncredere, ură. Iar în acest tablou, orice voce lucidă, orice gest de solidaritate cu Franţa sau cu liderii europeni devine rapid ţinta discreditării. Este o operaţiune de manipulare psihologică în toată regula, cu scopul de a rupe România de valorile occidentale, de a o transforma într-un pion docil într-un joc geopolitic care o expune şi o degradează.
Nu este vorba doar despre o campanie de imagine anti-Macron. Este un atac direct la adresa poziţionării strategice a României în interiorul UE şi NATO. Este o încercare disperată de a ne împinge spre o zonă gri, unde influenţa rusă devine dominantă şi unde solidaritatea europeană este înlocuită cu obedienţă faţă de dictatură. Cei care rostogolesc aceste mesaje nu sunt naţionalişti, ci trădători deghizaţi, care folosesc drapelul pentru a-l murdări. Atacul asupra relaţiei cu Franţa este doar un pas într-o strategie amplă de destabilizare, iar tăcerea în faţa acestui asalt devine complicitate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:08)
Da, este adevarat, dar fara sprijinul Frantei de atunci. Ca acum se pare ca este invers, cu sprijinul Frantei de acum, Romania azi, maine, nu va mai exista. Romania nu trebuie sa se implice in razboiul vesticilor cu Rusia.
1.1. ha, ha (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Coriolan în data de 14.07.2025, 06:35)
De ce? Că așa vrea Rusia? Că așa vrea Putin care tocmai a desemnat Franța drept principalul inamic european?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:43)
În logica ta e mai bine sa fim vecini cu rusii care nu accepta civilizația occidentala si liberatatea, decât cu ucrainieinii care vor sa fie occidentali. Ai erori de logica și nu înțelegi cât rău ne-au făcut noua romanilor rusii. Noi am apărut ca stat tocmai pentru a bloca extinderea stăpânirii rusești. Suntem occidentali și nu avem nici o legătură cu modul lor prostesc de a înțelege lumea.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:46)
Fă diferența între implicare în război și sprijinirea/colaborarea diplomatica și economică a vecinilor și aliatilor care împărtășești aceleași valori.
Pare ca propaganda aia, de care vorbește în articol, a funcționat un pic la tine.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:58)
Războiul va fi câștigat de Putin. România va avea granița cu rusii... greu de înțeles de politicienii romani și europeni.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 07:16)
Poate ca Romania ca avea granita cu mujicii dar pe la Urali…in locul lui Putler as sta departe de ferestre…sa nu-l “traga” curentul:-)
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:23)
nici pomeneala de asa ceva. ati pariat pe calul mort rusofililor
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:41)
Nici macar n-au pariat, asteapta sa le pice in gura para malaiatza, impreuna cu huliganul de galerie feisbucist. Sunt nishte suzetanishti fatalai, vb lui Dana Budeanu.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 14:34)
in jos.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 14:51)
Vise tata, vise. Cu mujici pe motociclete si cu nord coreeni kamikaze, Putin va castiga doar razboiul cu focile din copci.
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 18:13)
Nu este razboiul vesticilor cu Rusia. Esta razboiul Rusiei cu vecinii pe care vrea sa ii aduca sub cizma rosie a dictatorului criminal. Putin ne vrea pe toti inapoi in Tratatul de la Varsovia ca sa ne controleze prin comisari si prin forta armata.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:44)
Napoleon al III-lea ar merita o statuie în fiecare oraș al României.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 06:54)
Pe cine interesează aceasta zi ?
Vai de noi....
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 08:02)
Pe unii nu-i intereseaza nicio zi :)))
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:39)
Vai de tine!
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 07:13)
e posibil adevarat, dar ca in politica interesele lor au coincis cu ale noastre. Si ei au fost interesati direct ca aici, in estul Europei, sa existe niste tari in calea expansiunii Rusiei (plecand de la razboiul Crimeii). Ulterior, sa mai reduca din presiunea de pe frontul de vest prin crearea unei armate cat de cat functionale. Adica, motive strategice din partea Frantei (marea putere continentala de atunci). Si cu toate astea (adica in ciuda unor motive probabil autointeresate din partea lor), trebuie sa fim recunoascutatori, pentru ca au determinat un proces de modernizare in Principate.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 08:38)
unii nu pricep conceptul de interes comun sau win win.
5. Vive la France !
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 07:43)
Ca si in alte situatii ( inclusiv in prezent ) Romania a fost atrasa in diferite combinatii si aliante perdante ,in ultimul moment ,complet nepregatita sau echipata ,de mari puteri militare ,numai cand ajungeau in mare dificultate aproape sa piarda in razboi . Asa ca in nici un razboi nu erau interesele tarii in joc sau amenintate ,erau murdare jocuri de putere ale elitelor politice de atunci si ale unor printi straini adusi samavolnic la carma tarii ( ca de ce altceva sa fi fost Romania monarhie si nu republica,in ton cu progresul civilizatiei ,dupa exemplul Frantei !). Deci toate aceste masinatii din WWI (cand da ,am fost la un pas de anihilare ca stat si natiune,cand Carol s a acoperit de glorie dezertind intr un moment extrem pt a se casatori cu metresa la Odesa) si in WWII (acelasi fatidic Carol care si in momentul asta tepuieste tara prin mladita lui Paul) si in toate celelalte razboaie anterioare ...cu consecinte teribile pt popor si tara : milioane de ostasi morti sau schiloditi ,de fiecare data datorii de razboi ,compensarea catre partea castigatoare in razboi a unor uriase despagubiri ,saracie ,foamete ,acapararea politica de catre straini ostili care sa conduca in contra interesului tarii politici corupte ,obscure si antinationale . Asta a fost in toata istoria Romaniei ,s au folosit de politicieni de mucava ca sa inrobeasca o tara ,sunt semnale ca si acum se incearca ,evident cu metodele actuale ! Atentie politicieni ,in acest moment nu va mai puteti ascunde sub o cortina opaca a manevrelor intre persoane care pretind ca reprezinta partide si vointa populara ,chiar daca vedem ca incercati din nou sa evitati transparenta : acum exista presa interna si internationala pe internet ,politicile se judeca dupa rezultatele din mandate si votul popular sanctioneaza ! Macar luati exemplu de la Franta ! Liberte ,egalite ,fraternite si stat secular ,va rugam !
6. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 14.07.2025, 08:30)
...
7. Mda
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.07.2025, 08:32)
Ce răi sunt analiștii care nu înghit gogoașa și nu vor să facă "front comun împotriva imperialismului rusesc". Adevărați așa-ziși sabotori. :)
Deci, "totul pentru front, totul pentru victorie!" :)
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:49)
Sabotori este expresie bolshevica, preluata de Putin. Imperialismul Rus este pe cale de disparitzie. El ne-a facut noua, romanilor, doar rau, asha ca sunt bucuros ca am favorizat transporturi masive de arme prin Ro shi am aprovizionat cu obuze de 155 mm pe ucraineni. Din pacate aprovizionarea cu arme a Ucrainei stagneaza, in timp ce derbedeii bombardeaza Cernautziul. Cu atat mai mult bandele ruso-ceceno-asiatice trebuie lovite fara mila, Iar cui ii place Kadirov e liber sa mearga la Groznii.
7.2. Mda (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.07.2025, 10:08)
Nu ai înțeles ironia comentariului meu.
Fii în front în continuare :)
Derbedeii banderisti își bat joc de românii din Bucovina și de drepturile lor elementare și așa, indirect, ne arată că nu dau doi bani nici pe noi, inclusiv pe tine. Ăștia sunt mai răi decât rușii. Hai cu Slava. Vomă totală.
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 10:28)
Asa este....
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 11:03)
Nu-i chiar asa, dar oricum: Ce are una cu alta? Indiferent ce fac ucrainienii rusii sunt cei imperialisti invadatori si criminali. Ce, daca vecinul e hot, trebe sa fi si tu?
7.5. Mda (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.07.2025, 13:14)
Păi are. Nu e războiul Europei și cu atât mai mult nici al nostru. Să se spele cu el pe cap americanii și rușii. Suntem în groapă și continuăm să săpăm la ea. Abia așteaptă vulturii financiari să ne scoată la mezat. Cam asta ne așteaptă. Și propaganda scârboasa continuă să aburească prostimea cu pericolul rusnac. Hai cu Slava Ukr. Trăiască voma:)
7.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 13:26)
pentru rusofilii fosile ceausiste nu exista pericolul rusnac, exista doar iubirea pentu tatucul putler si bocancul rusesc.
7.7. Mda (răspuns la opinia nr. 7.6)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 14.07.2025, 13:57)
Nu pupi tu rusnac la Obregia, internato boccie. Ce i-ai mai sta sub bocanc :)
7.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 16:28)
Pai sa sti ca intram direct in groapa daca ajung ruznacii pe-aproape. Chiar nu-ti dai seama cu cine ai de-a face? Cine dracu sa te vanda si cui? Cine te are ca sa te vanda? Ce inseamna sa te vanda? Bucuros sa lucrez pentru firmele occidentale decat sa traiesc intr-un bordei si sa-mi ascund familia de violatorii mujici.
7.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 18:00)
Ceausescu lupta ca sa iasa din sfera de influenta a rusilor. Romania din pacate "merge cu valul", este la granita dintre Est si Vest, tara a fost "jefuita" de nenumerate ori, de multe ori cu "bunacuvantarea" celor aflati la putere. Nici acum nu se intampla altfel, noi o sa platim mai scump oalele sparte indiferent cine castiga. Am avut o sansa imensa sa facem un pas in fata dupa revolutie, dar in loc sa facem investitii care sa aduca plus valoare, noi am cheltuit si cheltuim banii aiurea. O tara fara o armata puternica, needucata si lipsita de industrie este o prada usoara.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:20)
semiom-georgescu ii besteleste pe francezi la ei acasa ca au o problema cu emigratia musulmanilor, in timp ce lucreaza sa transforme Romania in secta islamico-new age tip amish cu guru conducator de glie in loc de presedinte si bulibasa in loc de prim ministru, sau vice versa.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:52)
A fost o mare prostie sa compare Frantza cu Iranul. Indiferent ca aia de la tv il detestau pe Macron (comme moi aussi), nu potzi vb astfel despre la France. Micul huligan de galerie s-a facut de ris. Credea ca poate vb ca pe feisbuc.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 10:17)
Binenteles ca nu e nici o legatura Iran-Franta. Iran e un cult al mortii, o dictatura religioasa anti vest, in special anti Israel si anti US. Macron e ayatollah? nici o legatura.
"De ceea ce vrei tu sa faci, acuza-i pe ceilalti(nazistul Goebbels)
Dughin , ideologul din spatele lui Georgescu, e mare fan Iran.
De altfel un satanist ca si georgescu
"În 1980, Dugin s-a alăturat „cercului Iujinski” („Yuzhinsky circle” [ru]), un grup disident de avangardă care cocheta cu satanismul, nazismul ezoteric și alte forme ale ocultismului. Cercul Iujinski și-a câștigat o reputație pentru satanism, pentru ședințe de spiritism, devotamentul față de tot ce era ezoteric – misticism, hipnoză, plăci Ouija, sufism, transe, pentagrame și altele asemenea.
În cadrul grupului, Dugin era cunoscut pentru simpatia sa față de nazism, pe care el o atribuie unei rebeliuni împotriva educației sovietice, și nu unei simpatii reale față de Hitler. Și-a adoptat un alter ego cu numele de „Hans Sievers”, o referință la Wolfram Sievers, un cercetător nazist al paranormalului."(de pe wikioedia lui Dughin)
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:23)
"Fără sprijinul Franţei, România poate că n-ar fi existat"
si acu cel mai mare erou national este Macron,
iar Decebal,Stefan cel Mare,Mihai Viteazul.....mai putin importanti ??!!
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 09:44)
Decebal a fost un rege dac care shi-a pierdut regatul shi viatza. A pariat pe un lup mort. N-ai intzeles nimic din istoria reala, nu cea din filmele lui SNicolaescu.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 10:10)
Fara Franta probabil Romania Mare n-ar fi existat in conditiile in care USA si Anglia nu ne sprijineau in alipirea Transilvaniei. Specialistii francezi au mers in Transilvania in 1917 din casa in casa si au demonstrat ca populatia romaneasca era superioara populatiei unguresti.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 11:44)
Franta ne a sprijint Unirea din 1859 intrucat vroia sa i impidice pe rusi sa ajunga la stramtori si sa salveze imperiul Otoman.( Vezi razboui Crimeii) Ne au dat Bugeacul sa controleze jaful cu grau ieftin din Tarile Romane sa hraneasca imperiu Britanic.( Vezi comisia Europeana a Dunarii) In ww l au refuzat unirea cu Transilvania intrucat semnasem pacea dupa cu puterile centrale dupa ce nu am primit intariri si rusii s au retras.Vezi pacea de la Bucuresti februarie 1918.Sa va faceti o statuie si cu macrou sa o pupati in dos daca tot aveti cu napoleon lll.Africa se elibereaza de imperiul colonial si noi ne bagam la jug singuri.Slava Francia!
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 12:08)
Sa nu-l uitam pe Dromihete.
Viezure, barza, manz. Si varza. Murata, pentru sarmale.
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 13:33)
Du-te la iubitii tai rusi si ramai acolo
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 15:04)
Si de acum inainte,
trebuie sa cumaram toate armele vechi de la francezi,
cu multe miliarde de euro ??!!
ca deja am luat in mare austeritate deficit bugetar,
rachetute de infanterie,cu raza scurta de actiune,
de numai 2,5 miliarde euro !!!
9.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 15:09)
Concluzie de om prost.
9.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 19:25)
Concluzie = lipsa cei 7 ani de acasa,
de bun simt si educatie , ca sa mai vorbim,
este un produs al Romaniei Educate.
9.9. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 14.07.2025, 22:47)
...
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 12:35)
Pai peste 90% din tarile lumii se datoreaza catorva tari din vestul Europei.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 12:45)
"Sa nu uitam" ai dreptate:
„Cei Patru Mari” (America, Anglia, Franţa şi Italia), refuză să-şi onoreze promisiunile din 1916 faţă de România. Datorită capitulării din 1918, ne contestă cobeligeranţa (participarea la război). Preşedintele Consiliului de Miniştri, Ionel Brătianu nu reuşeşte să-i înduplece în favoarea României.
Nororoc ca ia convis Regina Maria,ajutata si de faptul ca Ungaria s a declarat bolsevica si trebuia refacuta democtatia. Ha ha ha, parca imi suna cunoscuta fraza !
tineretanrm.wordpress 2015/12/09/excurs-istoric-in-r egatul-romaniei-mari/
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 13:41)
In august 1916, cind Romania declara razboi Austro-Ungariei, SUA nu erau angrenate in razboi. Americanii declara razboi Germaniei abia in aprilie 1917.
Deci, in august 1916, „Cei Patru Mari” sint Rusia, Anglia, Franta si Italia.
Daca tot tinem minte, macar sa o facem corect istoric.
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 14:09)
Rusia era infranta deja si pierduse teritorii iar SUA era putere invingatoare si avea dreptul la impartirea prazii desi nu promisese nimic.Rananea asadar promisiunea Frantei,Marii Britanii si Italiei.
Vezi ca wikipedia nu da toate amanuntele si coafeaza istoria.
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 18:03)
Istoria e o stiinta sociala, adica ideologica.
Adica coafabila conform gustului clientului.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 12:50)
la WW2 le-am tras-o :D
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 13:20)
Ne am tras o singuri in ww2
Acum macroul ne amageste ca ne da R Moldova daca sustinem OTAN in Rusia,la fel cum Hitler la pacalit pe Antonescu ca i da Odsssa Crimeia si Transnustria daca trece Nistru.N o sa iasa bine
12. fără titlu
(mesaj trimis de Autisor Dan în data de 14.07.2025, 13:31)
Trebuie sa fii retard ca sa crezi ca o alta tara (oricum s-ar numi ea) ne vrea binele.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 14:44)
mai ales rusia
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de Autisor Dan în data de 14.07.2025, 16:38)
Rusia sau Franta tot aia e: tot retardeala
12.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 16:43)
retardati sunt cei ce cred ca Romania nu are nevoie de aliati.
In fapt tot izolationismul asta e rusofilism, planul lui putin dezbina si cucereste.
12.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 17:06)
Tare mi e frica ca am ales iar aliatul gresit.UE e pe moarte se dezindustrializeaza si n are resurse,doar tipareste hartii colorate si propaganda.Vezi sprijinirea portavionului nescufundabil Gaza pentru a teroriza tot orientul pentru petrol.Nici rusii sunt mai breji,dar daca ii ai de prieteni,ai intrare in urmatorul pol de putere care se ridica: BRICS.
In caz ca pierde,Franta se retrage la Atlantic si nici gura nu le pute eventual reincep afacerile cu Putin,noi ramanem cu rusii vecini.Asa i cand esti sageata si bagat la inaintare de golani,cazi de prost.Dar cine sa invete din istorie Autisor Dan Bolohan?
12.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 17:11)
da, nu te vad emigrand in .. bricsul asa de "minunat" ci tot in vest.
12.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 17:29)
Mergi si mangaie i clanta lui Autisor Dan!
12.7. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 12.5)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 14.07.2025, 17:34)
...
12.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 23:13)
De ce? Brazilia e ok.
13. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 14.07.2025, 14:03)
...
14. Raspuns la opinia 1
(mesaj trimis de BUREBISTA în data de 14.07.2025, 18:42)
''TRAIASCA FRANTA'', La MULTI ANI, tuturor francezilor de pe planeta. UN POPOR prieten al romanilor. NICIODATA nu abdicat de la principiul care in guverneaza ''Liberte, Egalite, Fraternite''.
Domnule de la opinia 1 HABAR NU AI CE SPUI, vorbesti ca sa te afli in treaba! Du-te si lustruieste-i pantofii lui PUTIN, vezi ca vine si SIMION!
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 20:11)
Bonjour brave espece du Dac.Ici Macron,merci bien pour tes parlole pleines des flatulances.Je suis ravie de ta douce langue dans mes fesses.
14.2. Acadea (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de Bibi în data de 14.07.2025, 22:51)
Pentru tine, cadou o acadea. Suge-o!
14.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2025, 23:10)
dupa exprimarea francezo-tiganesca cred ca-i semiom