ÎN IANUARIE-FEBRUARIE, Comerţul cu amănuntul a scăzut cu 1,5%

Valentin Busuioc
Companii #Comerţ / 3 aprilie 2015

Indicatorul a crescut cu 3,5% în februarie 2014-februarie 2015

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia celui cu autovehicule şi motociclete) a scăzut, în februarie faţă de ianuarie, atât ca serie brută (cu 1,5%), cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate (cu 1,4%), a anunţat astăzi Institutul Naţional de Statistică (INS), într-un comunicat trimis redacţiei.

Pe de altă parte, în raport cu luna februarie 2014, indicatorul a crescut atât ca serie brută (cu 3,3%), cât şi ca serie ajustată (cu 3,5%).

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2015, comerţul cu amănuntul (mai puţin cel auto-moto) a sporit faţă de acelaşi interval din 2014 atât ca serie brută (cu 4,8%), cât şi ca serie ajustată (cu 4,9%).

Declinul de 1,5% (serie brută) din ianuarie-februarie a fost cauzat de scăderea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-3,3%) şi a celor de produse nealimentare (-2,7%). În schimb, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 4,1%.

Totodată, contracţia de 1,4% din ianuarie-februarie (serie ajustată) a fost cauzată de declinurile înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-2,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,6%). Totuşi, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 1,5%.

În februarie 2015 comparativ cu luna similară din 2014, comerţul cu amănuntul a consemnat o expansiune de 3,3%, datorită creşterilor înregistrate la: carburanţii pentru autovehicule în magazine specializate (+10,8%) şi la produse alimentare, băuturi şi tutun (+7%). Pe de altă parte, vânzările de produse nealimentare au coborât cu 3,2%.

În acelaşi interval de referinţă, indicatorul a sporit cu 3,5% (serie ajustată), datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,6%), în timp ce vânzările de produse nealimentare au coborât cu 1,5%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-28.II.2015, comparativ cu intervalul similar din 2014, a înregistrat o majorare de 4,8%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8,6%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,5%.

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, avansul de 4,9% s-a produs ca urmare a creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,9%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,6%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (+0,8%), conchide INS.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0422
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4152
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3743
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9763
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.4646

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb