Comenzile pentru bunuri durabile din SUA au crescut cu o rată anuală de 10,9% în luna iunie 2025, după o creştere de 19,9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 9,3%, după un avans de 16,5% în luna anterioară. Comenzile pentru bunuri durabile, exclusiv comenzile militare, au scăzut cu o rată lunară de 9,4%, după o creştere de 15,7% în luna anterioară, iar comenzile pentru bunuri de capital au scăzut cu o rată lunară de 22,2%, după o creştere de 48,8% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi de 24% a comenzilor civile. (US Census Bureau)
Indicele încrederii consumatorilor din Franţa a crescut uşor în iulie 2025, până la 89 de puncte, de la 88 de puncte, şi s-a menţinut sub media pe termen lung, de 100 de puncte. Indicele situaţiei financiare pentru următoarele 12 luni a crescut cu un punct, până la-13 puncte, iar indicele situaţiei financiare curente a înregistrat o creştere similară, până la -23 de puncte. Indicele aşteptărilor privind standardul de viaţă din următoarele 12 luni a scăzut până la -61 de puncte, cel mai redus nivel din ultimii 2 ani, de la -60 de puncte. (INSEE)
Volumul vânzărilor retail din Danemarca şi-a temperat creşterea anuală în luna iunie 2025, până la 1,4%, de la 4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,9%, după un avans de 1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi alte bunuri de uz curent au scăzut cu o rată anuală de 2,3%, după o creştere de 0,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 5,3%, după o creştere de 6,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderilunare de 0,2%. (Statistics Denmark)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia şi-a accelerat creşterea anuală în luna iunie 2025, până la 4,3%, de la 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au stagnat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după o scădere de 3,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,5%, iar vânzările de combustibili auto au crescut cu o rată anuală de 0,6%, după o scădere de 6,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,9%. (Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Lituania şi-a accelerat creşterea anuală în iunie 2025, până la 4,9%, de la 2,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşterilunare de 1,1%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,1%, după o scădere de 0,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,6%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 14,7%, după o creştere de 11,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 2,3%. (Statistics Lithuania)
Creditul acordat gospodăriilor din Marea Britanie şi-a accelerat creşterea anuală în luna iunie 2025, până la 3,3%, de la 3,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. Creditul de consum şi-a accelerat creşterea anuală până la 6,7%, de la 6,5%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 2,8%, de la 2,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%. Creditul acordat companiilor nefinanciare a crescut cu o rată anuală de 4,5%, după o creştere de 5,4%, pe fondul unei creşteri anuale de 0,3% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei creşteri anuale de 6,7% a creditelor acordate companiilor mari. (Bank of England)
Opinia Cititorului