PMB propune ca trotinetele electrice închiriate să poată fi conduse doar de persoane peste 14 ani

S.B.
Miscellanea / 2 septembrie

PMB propune ca trotinetele electrice închiriate să poată fi conduse doar de persoane peste 14 ani

Trotinetele electrice închiriate în regim self-service prin intermediul platformelor online ar urma să poată fi conduse numai de persoane peste 14 ani, care să aibă asupra lor actul de identitate şi să respecte regulile de circulaţie, iar accesul să se facă pe pistele de biciclete, unde acestea există, sau doar pe drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 de km/h, acolo unde nu sunt piste de biciclete, conform unui proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate în regim self-service prin intermediul platformelor online, pe domeniul public al Municipiului Bucureşti, pus în dezbatere publică de Primăria Capitalei, informează news.ro.

Proiectul interzice folosirea trotinetei de către persoane sun influenţa alcoolului, dar şi folosirea gadgeturilor, inclusiv a căştilor audio, în timp ce este condusă trotineta electrică. Propuneri şi sugestii privind actul normativ pot fi depuse până în 22 septembrie.

Conform proiectului de regulament, trotineta electrică, sau e-scuterul, este vehiculul cu motor electric, cu două sau trei roţi şi ghidon, folosit pentru transportul unei singure persoane, care nu are prevăzut un loc şezând şi a cărei viteză maximă prevăzută prin construcţie este cuprinsă între 6 şi 25 de kilometri pe oră.

Documentul pus în consultare publică de Primăria Capitalei stabileşte condiţii clare de utilizare a trotinetelor electrice în ceea ce priveşte vârsta utilizatorului sau tronsoanele de drum pe care acestea au voie să circule ori să fie parcate.

Astfel, proiectul propune ca bicicletele sau trotinetele electrice să poată fi conduse pe drumurile publice numai de către persoanele cu vârsta de peste 14 ani. Cei care au sub 16 ani şi care se deplasează pe carosabil vor fi obligaţi să poarte cască de protecţie. Circulaţia va fi permisă numai pe pistele pentru biciclete, acolo unde acestea există, iar pe tronsoanele de drum unde nu sunt amenajate piste pentru biciclete, trotinetele electrice vor putea circula doar acolo unde viteza maximă admisă pentru autovehicule este de 50 de kilometri pe oră, conform proiectului.

Propunerea de regulament mai stipulează că trotinetele trebuie obligatoriu echipate cu sistem de frânare "funcţional şi eficient", cu mijloace de iluminare fără de care nu pot circula pe timp de noapte, iar cel care le conduce să fie obligat să aibă asupra sa un act de identitate.

De asemenea, conducătorii de trotinete electrice sunt obligaţi, conform propunerii, să respecte regulile de circulaţie în vigoare.

Dacă mai multe persoane conduc trotinete electrice formând un grup, vehiculele trebuie să circule în coloană, nu în paralel.

Trotinetele trebuie parcate cât mai departe de carosabil, în zone special amenajate, locuri unde nu încurcă circulaţia pietonală.

Regulamentul propune şi un cod de conduită al utilizatorului de trotinetă electrică, fiind interzisă folosirea acestora de către persoane aflate sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe interzise, interzicându-se depăşirea autovehiculelor aflate în mers. De asemenea, se interzice circulaţia pe trotuare care nu au piste speciale sau pe aleile din parcuri sau grădini publice ori în zone pietonale sau pe străzile pietruite ori nereabilitate. În plus, se interzice transportarea pe trotineta electrica a altor persoane sau bagaje dar şi folosirea de către utilizator de accesorii sau dispozitive mobile (telefon, smartphone, tablete, etc), inclusiv căşti audio, atunci când conduce o trotineta electrică.

Proiectul stabileşte obligaţii şi pentru operatorii flotelor de trotinete care sunt de închiriat. Astfel, operatorul este obligat să ridice trotinetele electrice staţionate in locaţiile interzise în maxim 180 de minute după ce a fost notificat de către autorităţi. În caz contrar, acestea vor fi ridicate de Poliţia Locală şi va fi aplicată o taxă de 50 lei/trotineta, pentru ridicare şi de 5 lei/zi/trotineta, pentru depozitare. Regulamentul stabileşte şi sancţiuni contravenţionale. Astfel este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 400 lei staţionarea trotinetelor electrice în locurile interzise şi neridicarea de către operator a trotinetelor electrice staţionate neregulamentar, în termenul de trei ore.

Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei amplasarea pe domeniul public a trotinetelor electrice de către operatorii de flote de trotinete fără avizul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei municipiului Bucureşti sau amplasarea pe domeniul public de către operatorii de flote de trotinete electrice a unui număr mai mare de trotinete electrice decât cel aprobat de către Primăria municipiului Bucureşti.

Propuneri şi sugestii privind actul normativ se pot depune până pe 22 septembrie, iar nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

02 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9297
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6851
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0142
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7419
Gram de aur (XAU)Gram de aur271.1673

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro