Producătorii auto chinezi îşi măresc cota pe piaţa din Rusia

V.G.
Internaţional / 9 decembrie 2022

Producătorii auto chinezi îşi măresc cota pe piaţa din Rusia

Mărcile chineze reprezintă aproape o treime din piaţa auto a Rusiei, arată datele obţinute de Reuters, acest sector aratând mai mult decât oricare altul importanţa crescândă a Chinei pentru economia rusă, în urma exodului companiilor occidentale, transmite News.ro.

Noile vânzări de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare (LVC) au scăzut cu aproape 61% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, deoarece sancţiunile occidentale limitează accesul Rusiei la unele materiale, iar scăderea cererii şi preţurile ridicate împiedică şi mai mult dezvoltarea sectorului.

Dar vânzările de autoturisme chineze, între care Haval, Chery şi Geely, au crescut, ajungând la 16.138 de unităţi în noiembrie, aproape dublu faţă de 8.235 din ianuarie, în timp ce cota de piaţă a atins 31,3%, de la 9,6%, au arătat date de la agenţia rusă de analiză Autostat.

Vânzările de autoturisme noi şi vehicule utilitare noi din Rusia au fost de 46.403 în noiembrie, a declarat marţi Asociaţia Întreprinderilor Europene (AEB), iar vânzările ar trebui să ajungă la aproximativ 600.000 pentru anul acesta.

"Există o producţie mică de mărci de maşini occidentale şi puţine importuri, aşa că piaţa este împărţită între industria auto rusă şi cea chineză", a declarat analistul rus Vladimir Bespalov.

Maşinile ruseşti satisfac cererea la preţuri mai mici, până la aproximativ 1,5 milioane de ruble (23.961 de dolari), iar chinezii preiau, de asemenea, nişa vestică a preţurilor de peste 2,5 milioane de ruble.

Într-un caz cunoscut, o maşină chinezească devine una rusească. Piesele de motor livrate de compania chineză JAC, al cărei design, inginerie şi platformă sunt folosite pentru a reînvia Moskvich-ul din era sovietică, au fost clar vizibile la relansarea mărcii luna trecută.

Moskvich a spus că lucrează cu un partener străin, dar nu a spus care. JAC nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Majoritatea producătorilor auto occidentali, care s-au luptat cu producătorii auto interni pentru cota de piaţă de când au început să construiască fabrici în Rusia, la începutul anilor 2000, şi-au încetat activitatea după ce Rusia a trimis zeci de mii de militari în Ucraina, în februarie.

Automobilul Moskvich este produs la o fabrică preluată de la producătorul francez Renault, în timp ce Nissan, Mercedes şi Ford se numără printre celelalte care au părăsit Rusia.

Dacă situaţia economică rămâne neschimbată, producătorii chinezi, inclusiv Moskvich, ar putea reprezenta aproximativ 35% din vânzările din Rusia anul viitor, a spus Bespalov, estimând că piaţa va reveni la 800.000 de unităţi.

În termeni monetari, cota ar putea depăşi 40% din ceea ce se aşteaptă ca va fi o piaţă de 1.500 de miliarde de ruble în 2023.

Volumele de vânzări ale Chinei în Rusia sunt nesemnificative în comparaţie cu piaţa sa internă, unde în noiembrie au fost de aproximativ 35 de ori mai mari decât în Rusia.

În primele 10 luni ale anului, Rusia a fost a şasea mare destinaţie de export pentru produse auto chinezeşti, care includ vehicule şi piese, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China, reprezentând 3,9%, practic neschimbat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Cred ca nemtii si francezii sunt in extaz,

    slava 

    Doar din Rusia ? Si din UE nu ?

    Dar cum, marea industrie rusa nu reuseste sa construiasca masini?

    Semn de bunastare clar.

    Tot rusul a visat sa conduca un Geely-belly. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

03 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9005
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9076
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4945
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3749

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro