STUDIU MKOR: 8 din 10 români sunt îngrijoraţi de creşterea preţurilor alimentelor, utilităţilor, carburanţilor

G.D.
Miscellanea / 15 decembrie 2022

8 din 10 români sunt îngrijoraţi de creşterea preţurilor alimentelor, utilităţilor, carburanţilor

Conform datelor oferite de MKOR Consulting prin intermediul studiului Consumer Sentiment 2022, îngrijorările privind contextul economic din 2022 au determinat peste jumătate (57%) din consumatorii din ţară să economisească bani în ultimele 6 luni, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, în acest context, consumatorii şi-au redefinit priorităţile privind cheltuielile la cumpărături şi în timpul liber.

Mai mult de jumătate s-au îndreptat către branduri mai accesibile şi au redus cantitatea de produse achiziţionate.

Observăm şi schimbări privind comportamentul de consum în general, românii alegând să-şi reducă consumul de energie, gaz sau carburant în ultimele 6 luni, precum şi să reducă ieşirile în oraş (68%) şi să-şi amâne sau chiar anuleze planurile de vacanţă (5 din 10 respondenţi).

În ceea ce priveşte evoluţia aspectelor care îi îngrijorează, sentimentul general al românilor pentru începutul anului 2023 este unul pesimist, 73% din populaţie aşteptându-se să plătească mai mult pentru alimente, utilităţi şi carburanţi.

Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte costul vieţii din România. 7 din 10 respondenţi declară că se aşteaptă să scoată mai mulţi bani din buzunar pentru servicii medicale, chirii, educaţie, rate etc. în următoarele 6 luni.

Nici situaţia economiei nu este pusă într-o lumină pozitivă, peste 6 din 10 persoane intervievate considerând că aceasta va cunoaşte înrăutăţiri în primele luni ale noului an, subliniază sursa citată.

De asemenea, aproape jumătate (45%) dintre respondenţii la studiu se aşteaptă să aibă dificultăţi în a găsi la raft bunurile şi serviciile care îi interesează în următoarele 6 luni.

"Am asistat cu toţii la schimbări majore în anul 2022, atât la nivel organizaţional, cât şi în viaţa de zi cu zi. Antreprenorii şi persoanele de decizie din companii cu care am interacţionat pe parcursul anului şi-au exprimat preocupările privind incertitudinea economică, cu toţii întrebându-se care va fi impactul asupra comportamentului consumatorilor din România.

Aşadar, am decis să răspundem acestor preocupări aşa cum ştim mai bine: prin date direct de la sursă, consumatorii.

Am aflat care este sentimentul general al românilor în contextul economic actual, dar şi cum se aşteaptă aceştia să evolueze lucrurile în primele luni ale lui 2023.", menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting în comunicat.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Multumim Rusia pentru razboiul care a dus la aceste cresteri!

    1. Constatare simplista,propagandistica,

      po ate si sanctiunile economice proaste

      ptr. Europa facuta in "stil/technica" Qatar-eza 

    chiar și Iohannis, care are de îngrijit 6 case, are astfel de preocupări și este îngrijorat! bucurați-vă fiindcă aveți preocupări comune!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9731
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5843
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2137
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8128
Gram de aur (XAU)Gram de aur299.5965

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb