STUDIU:Neconcordanţe între aspiraţiile angajaţilor şi obiectivele de performanţă ale angajatorilor

Elena Deacu
Companii #Resurse Umane / 4 mai 2015

Doar 10% dintre angajaţi definesc succesul în carieră în termeni de performanţă de vârf şi productivitate, se arată într-un studiu multinaţional lansat de Right Management, parte din ManpowerGroup (NYSE: MAN).

Date fiind dificultăţile repetate pe care angajatorii le întâmpină în identificarea şi atragerea de personal pregătit şi motivat, care să îi susţină în atingerea obiectivelor de afaceri, rezultatele studiului indică o nepotrivire persistentă între aspiraţiile angajaţilor şi cerinţele de performanţă ale angajatorilor.

"Angajaţii de vârf, aşa-numiţii high performers, au un impact considerabil asupra rezultatelor de afaceri", spune Mara Swan, vicepreşedinte executiv al ManpowerGroup şi liderul global al Right Management. "Deficitul de talente se manifestă peste tot în lume, îndeosebi pentru seturile de abilităţi cele mai cerute, iar noua realitate obligă departamentele de resurse umane să regândească felul în care îşi dezvoltă şi motivează angajaţii. Pentru a atrage şi păstra talentele, dezvoltarea angajaţilor trebuie să devină o prioritate pentru organizaţii, care trebuie să-şi mobilizeze liderii şi să ofere angajaţilor îndrumarea necesară pentru a-şi lărgi sfera de experienţă, cunoştinţele şi competenţele", explică Mara Swan.

Echilibrul corect între viaţă şi muncă ocupă primul loc între aspiraţiile de carieră. Studiul Global Career Aspiration Survey arată că la nivel global numai 3% dintre angajaţi aspiră în primul rând la obţinerea unei poziţii înalte şi vizibile, în timp ce 17% plasează dorinţa de a fi cei mai buni în activitate pe primul loc. Faţă de aceştia, numărul celor ce aspiră întâî şi întâi la echilibru între viaţă şi muncă este mai mult decât dublu la nivel global (45%), iar în cazul europenilor mai mult decât triplu (55%). Cei mai puţini înclinaţi să aspire prioritar la excelenţă în activitate sunt generaţia Y, millenials (14%), spre deosebire de generaţia X (17%) sau aşa-numiţii baby boomers (22%).

Fericirea sau mulţumirea la locul de muncă sunt mai importante decât salariul sau performanţa. 26% dintre respondenţii studiului definesc succesul la locul de muncă prin prisma plăcerii sau fericirii, fiind urmaţi de cei ce echivalează succesul cu salariul (19%), calitatea muncii (18%), respectul şi recunoaşterea (15%) şi performanţa de vârf (10%). Performanţa este mai puţin definitorie pentru sucess în cazul europenilor (8%), decât al nord-americanilor (12%) sau asiaticilor (14%). Din punct de vedere al generaţiilor, importanţa acordată performanţei este relativ egală: 10% din generaţia Y, 11% din generaţia X şi 8% dintre Baby boomers definind succesul ca performanţă de vârf.

Liderii trebuie să dea dovadă de respect. 53% dintre respondenţii studiului spun că principala lor aşteptare de la lideri este respectul pentru cunoştinţele şi experienţa angajatului. Alte aşteptări includ încredere reciprocă (51%), transparenţă (37%), învăţare şi dezvoltare (32%) şi o relaţie între egali, indiferent de titulatura postului sau poziţionarea ierarhică (30%). În Europa, principala aştepare de la lideri este încrederea reciprocă.

Încrederea reciprocă este esenţială şi în relaţiile între colegi. 59% dintre angajaţi îşi doresc din partea colegilor încredere, această aşteptare fiind urmată de respect pentru cunoştinţe (48%), o relaţie de la egal la egal (46%) şi transparenţă (41%). Dorinţa de încredere reciprocă este mai pronunţată în rândul europenilor (67%), în timp ce în America de Nord prioritatea este respectul pentru cunoştinţe (54%). Generaţia Baby Boomer este mai orientată spre încredere decât generaţiile X şi Y (65% versus 61%, respectiv 51%).

Angajaţii vor renunţa la locul de muncă actual dacă li se oferă un echilibru mai bun între viaţă şi muncă sau o remuneraţie mai mare. 35% dintre cei chestionaţi indică echilibrul viaţă/muncă şi alti 35% remuneraţia crescută ca principalii factori care i-ar determina să schimbe locul de muncă, în timp ce alţi 25% ar fi interesaţi de o cultură organizaţională diferită sau de responsabilităţi şi sarcini mai interesante. În Asia, 54% dintre angajaţi şi-ar schimba locul de muncă pentru a obţine echilibrul viaţă/muncă, în timp ce în America de Nord şi Europa, procentul este de 41%, respectiv 24%.

"Oamenii sunt mulţumiţi şi implicaţi la locul de muncă atunci când ceva îi inspiră. Când angajaţii au parte de dezvoltare în sensul aspiraţiilor lor de carieră, prin dialog constant cu managerii lor, potenţialul de motivaţie creşte, iar angajaţii sunt mai pregătiţi să îşi asume noi provocări," a subliniat Mara Swan.

Studiul Global Career Aspiration Survey a fost iniţiat de Right Management în trimestrul IV/2014 pentru a înţelege atât motivaţiile legate de carieră, cât şi schimbările percepţiilor şi motivaţiilor la locul de muncă. Studiul include rezultate culese de la 1,225 de respondenţi din Australia, Belgia, Canada, Elveţia, Franţa, Germania, India, Marea Britanie, Singapore şi SUA.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9480
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0712
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1139
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6665
Gram de aur (XAU)Gram de aur270.7335

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro