Investiţia de aproape 90 de milioane de euro, anunţată recent şi destinată modernizării Drumului Judeţean 684, marchează una dintre cele mai ambiţioase transformări rutiere din Regiunea de Dezvoltare Vest, cu efecte directe asupra mobilităţii, turismului şi economiei locale.
Drumul ce va lega pentru prima dată, la standarde moderne, judeţele Caraş-Severin, Timiş şi Hunedoara, într-un coridor rutier strategic care va apropia autostrada A1 de zonele izolate, mai are un obiectiv: punerea în valoare a obiectivelor turistice spectaculoase din zonă, care până acum erau greu accesibile.
Semnarea contractului de finanţare prin Programul Regional Vest, gestionat de ADR Vest, pune în mişcare acest proiect-cheie prin care 56 kilometri de drum vor fi complet reconstruiţi, aduşi la parametri europeni şi integraţi în reţeaua rutieră majoră a Vestului. Zonele naturale şi culturale din Munţii Poiana Ruscă, de la Peştera cu Apă de la Româneşti - celebră pentru concertul simfonic annual - până la bisericile din lemn, morile de apă de pe Bega şi mănăstirile ascunse în peisaje montane, vor deveni accesibile pentru un număr mult mai mare de vizitatori, iar specialiştii estimează o accelerare a agroturismului şi a micilor afaceri locale, care vor beneficia pentru prima dată de o infrastructură predictibilă şi sigură.
Comunităţile din localităţile Tomeşti, Zăvoi, Rusca Montană şi Lunca Cernii de Jos vor avea acces rapid la autostrada A1 şi, implicit, la locurile de muncă, servicii şi centre urbane, reducând izolarea care a frânat dezvoltarea întregii zone. Reabilitarea va fi realizată pe două componente continue, una care uneşte Timişul de Caraş-Severin, pe ruta Coşava-Tomeşti-Luncanii de Jos-Rusca Montană-Voislova, şi cealaltă, care leagă Caraş-Severin de Hunedoara, prin traseul Rusca Montană-Lunca Cernii de Jos, conectându-se cu DJ 687D, modernizat anterior şi care deschide accesul spre zone turistice precum lacul Cinciş şi spre municipiul Hunedoara.
Valoarea totală a investiţiei ajunge la 88 milioane euro, dintre care aproape 48 de milioane sunt fonduri nerambursabile, direcţionate prin Programul Regional Vest, iar lucrările vor include modernizarea carosabilului, poduri şi podeţe noi, drenaj eficient al apelor pluviale, consolidări de versanţi, precum şi intervenţii complexe pe sectoarele montane, unde traseul va fi lărgit şi securizat.
Obiectivul strategic este clar: accelerarea conectivităţii regionale şi eliminarea decalajelor, aşa cum a subliniat şi conducerea ADR Vest, evidenţiind importanţa accesului rapid la servicii, oportunităţi economice şi şanse egale de dezvoltare pentru locuitorii din zona montană şi submontană. Proiectul va fi implementat în parteneriat de consiliile judeţene Timiş, Caraş-Severin şi Hunedoara, cu termen de finalizare stabilit pentru 30 iunie 2029, marcând momentul în care regiunea va fi, în sfârşit, conectată printr-o infrastructură rutieră solidă, modernă şi pregătită să genereze dezvoltare accelerată pe termen lung.




















































Opinia Cititorului