SUPLIMENT RETAIL "Utilizarea AI poate fi costisitoare, dar este o necesitate pe care nu o mai putem ignora"

Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 25 iunie

"Utilizarea AI poate fi costisitoare, dar este o necesitate pe care nu o mai putem ignora"

(Interviu cu Vlad Florea, CEO Trend Furniture)

Inteligenţa artificială nu mai este un termen exotic sau SF, accesibil pentru un număr limitat de "aleşi", consideră Vlad Florea, CEO Trend Furniture, care ne-a spus, într-un interviu, că utilizarea AI a devenit o realitate cât de poate de concretă pentru toate domeniile de activitate, cu provocări şi oportunităţi care influenţează semnificativ modul în care ne desfăşurăm afacerile: "Inteligenţa artificială a transformat numeroase industrii, iar designul interior nu face excepţie. Instrumentele AI pentru desig­nul interior revoluţionează modul în care vizualizăm, planificăm şi implementăm ideile de design. Caracteristicile AI includ vizualizarea 2D şi 3D, plasarea mobilierului, selecţia culorilor şi materialelor, precum şi recomandări de design personalizate. Implementarea şi utilizarea AI poate fi costisitoare şi consumatoare de resurse considerabile, mai ales dacă luăm în calcul şi necesitatea de a acorda atenţia cuvenită protecţiei şi securităţii datelor, dar este deja o necesitate pe care nu o mai putem ignora, ci trebuie doar să învăţăm să o manevrăm cât mai eficient şi sigur".

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei pe care o conduceţi, în ultimul an?

Vlad Florea: Compania Trend Furniture a atins performanţe foarte bune, demonstrând că răspunde tot mai bine cerinţelor pieţei şi aliniindu-se totodată tendinţelor actuale de sustenabilitate. Am încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 11% comparativ cu 2022, atât la cifra de afaceri, cât şi la profit. Aceste rezultate demonstrează că ne bazăm pe o creştere solidă, iar strategia adoptată ne poziţionează favorabil pentru perioada următoare.

Mai mult, primul trimestru al anului 2024 a adus Trend Furniture un avans de peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023, datorită contractelor semnate anul trecut. Am consolidat relaţiile cu furnizorii, optimizând planificarea livrărilor şi ges­tiunea financiară, ceea ce ne-a permis să oferim clienţilor noştri termene şi oferte mai avantajoase din perspectiva achiziţiei şi livrării.

Trend Furniture a livrat un număr record de proiecte în acest interval, inclusiv proiecte majore pentru multinaţionale - benzinării şi librării.

Sectorul de produse ecologice şi sustenabile a cunoscut o dezvoltare semnificativă, prin stabilirea de parteneriate solide cu principalii furnizori. Am oferit sprijin clienţilor care au aplicat pentru finanţări de stat şi europene, punându-le la dispoziţie o gamă largă de produse sustenabile şi ecologice, toate însoţite de documentaţia necesară. Astfel, sprijinul venit din partea Trend Furniture a contribuit la obţinerea unor punctaje mai mari în cadrul proiectelor lor.

Reporter: Cum percepeţi evoluţia pieţei de retail?

Vlad Florea: Piaţa de retail din România este în plină expansiune şi observăm o extindere a reţelelor de retail, atât fizice, cât şi online. Companiile îşi deschid noi magazine în diverse oraşe pentru a fi mai aproape de clienţi şi pentru a-şi creşte cota de piaţă. Expansiunea offline este dublată de digitalizarea afacerilor, o tendinţă declanşată în pandemie şi accelerată în prezent de retailerii interesaţi de avantaje competitive suplimentare. În acest context, şi pentru a răspunde acestei tendinţe, Trend Furniture se concentrează pe îmbunătăţirea platformelor de e-commerce şi pe integrarea soluţiilor care să permită clienţilor o cât mai bună vizualizare a produselor. De asemenea, pentru că şi consumatorii români au devenit, în ultimii ani, din ce în ce mai interesaţi de produse de mobilier de înaltă calitate, durabile şi cu design inovativ, cu un accent semnificativ pentru sustenabilitate, companiile sunt motivate să adopte practici ecologice în producţie şi să ofere produse fabricate din materiale reciclate sau sustenabile. Este cunoscută deja preocuparea Trend Furniture de a reduce amprenta ecologică şi de a promova un consum responsabil.

Reporter: Care sunt provocările domeniului în actualele condiţii macro-economice şi geo-politice?

Vlad Florea: În mod evident, toate sectoarele se confruntă cu provocări semnificative generate de incertitudini macro-economice şi geo-politice. Ca şi anul trecut, conflictele geopolitice au cauzat întârzieri în lanţul de aprovizionare. Ne confruntăm zilnic cu efectele inflaţiei globale care a condus la creşterea preţurilor materiilor prime, influenţând cos­turile de producţie şi, implicit, capacitatea de a menţine preţuri competitive pentru consumatori. De asemenea, am observat că a devenit o practică curentă aceea a schimbărilor legislative şi fiscale, cu consecinţe directe pe capacitatea companiilor de a menţine costuri operaţionale, care să nu afecteze preţurile competitive pentru consumatori. Nu în ultimul rând, creşterea costurilor energetice continuă să aibă un impact semnificativ în preţul final al produselor.

Reporter: Cum a evoluat cererea şi din ce zonă vine aceasta, cu preponderenţă?

Vlad Florea: Portofoliul de clienţi şi de produse al Trend Furniture s-a mărit semnificativ în ultimele 12 luni. Am adăugat clienţi noi, multinaţionale sau companii medii, dar ne-am extins şi portofoliul de produse integrând soluţii ecologice şi sus­tenabile, care au fost foarte bine primite pe piaţă. Expansiunea noastră pe pieţele externe a contribuit, de asemenea, la creşterea portofoliului de clienţi. Cererea a crescut în special din mediul urban, unde clienţii sunt tot mai interesaţi de produse cu design modern şi funcţional, în zonele metropolitane precum Bucureşti şi Cluj-Napoca, unde deţinem showroom-uri. Anul trecut, piaţa pe segmentul nostru a înregistrat o creştere semnificativă, impulsionată de o cerere crescută pentru proiecte şi soluţii de mobilier personalizat.

Reporter: Care sunt tendinţele din piaţă?

Vlad Florea: În ultimii ani, sectorul mobilierului şi decoraţiunilor interioare a trecut prin transformări semnificative. Pandemia a schimbat modul în care oamenii percep spaţiul de locuit şi de lucru, punând un accent mai mare pe aspecte legate de confort şi ergonomie, dar şi pe siguranţă sau tehnologie. Noile tendinţe trebuie să ţină cont de noul stil de viaţă, cu nevoile sale specifice de confort, utilitate şi protecţie a mediului. Printre tendinţele dominante se numără utilizarea materialelor sustenabile, personalizarea produselor şi integrarea tehnologiei inteligente în mobilier. Consumatorii sunt din ce în ce mai interesaţi de impactul asupra mediului şi preferă produse care utilizează materiale reciclate şi procese de producţie prietenoase cu mediul. În plus, personalizarea a devenit o cerinţă esenţială pentru mulţi clienţi. Aceştia doresc soluţii de mobilier care să se potrivească perfect stilului lor de viaţă şi preferinţelor individuale. Trend Furniture a răspuns acestei tendinţe prin crearea de opţiuni personalizabile în ceea ce priveşte dimensiunile, culorile şi finisajele produselor. De asemenea, tehnologia este o cerinţă tot mai frecventă din partea tuturor consumatorilor, indiferent că vorbim de spaţiile HoReCa sau de consumatorii casnici. Astfel, mobilierul cu încărcătoare wireless integrate sau sistemele de iluminat controlate prin aplicaţii mobile devin din ce în ce mai populare, practic o necesitate permanentă. Trend Furniture este preocupată să se adapteze acestor tendinţe prin inovaţie constantă şi prin focalizarea pe nevoile şi aşteptările clienţilor, fiind alături de aceştia şi prin consolidarea poziţiei ca furnizor important pentru industria HoReCa.

Reporter: Cum răspundeţi cererii care vine dinspre cele două tipuri de retail - online şi offline?

Vlad Florea: Am dezvoltat o strategie integrată care combină experienţele de cumpărare online şi offline. Site-ul nostru oferă o gamă largă de produse, iar cele două showroom-uri ale noastre, din Cluj şi Bucureşti permit clienţilor să vadă şi să tes­teze produsele înainte de achiziţie. De asemenea, am implementat opţiuni de livrare rapidă şi servicii de consultanţă personalizată. Suntem flexibili şi preocupaţi să răspundem rapid şi eficient cerinţelor diverse ale clienţilor noştri, oferindu-le posibilitatea de a alege modul în care doresc să interacţioneze cu Trend Furniture, fie că este vorba de o experienţă on­line sau de vizite în showroom-urile noastre.

Reporter: Care credeţi că sunt provocările, dar şi oportunităţile inteligenţei artificiale pentru sectorul în care activaţi? Aveţi o strategie pentru utilizarea AI în activitatea dumneavoastră?

Vlad Florea: Inteligenţa artificială nu mai este un termen exotic sau SF, accesibil pentru un număr limitat de "aleşi". Utilizarea AI a devenit o realitate cât de poate de concretă pentru toate domeniile de activitate, cu provocări şi oportunităţi care influenţează semnificativ modul în care ne desfăşurăm afacerile. Inteligenţa artificială a transformat numeroase industrii, iar designul interior nu face excepţie. Instrumentele AI pentru designul interior revoluţionea­ză modul în care vizualizăm, planificăm şi implementăm ideile de design. Caracteristicile AI includ vizualizarea 2D şi 3D, plasarea mobilierului, selecţia culorilor şi materialelor, precum şi recomandări de design personalizate. Implementarea şi utilizarea AI poate fi costisitoare şi consumatoare de resurse considerabile, mai ales dacă luăm în calcul şi necesitatea de a acorda atenţia cuvenită protecţiei şi securităţii datelor, dar este deja o necesitate pe care nu o mai putem ignora, ci trebuie doar să învăţăm să o manevrăm cât mai eficient şi sigur.

Reporter: Ce investiţii derulaţi în acest moment şi ce buget aţi alocat în acest sens?

Vlad Florea: Anul acesta dorim să ne consolidăm poziţia ca furnizor important pentru industria HoReCa şi intenţionăm să formăm o reţea de parteneri care să ducă brandul Trend Furniture în zone cu mare aglomeraţie HoReCa: litoral, Bucovina, Valea Prahovei, Oradea etc. De asemenea, continuăm dezvoltarea relaţiei cu designeri şi arhitecţi români, urmând să legăm parteneriate solide cu una sau mai multe asociaţii independente de designeri pe care să le susţinem. Pe plan extern, continuăm expansiunea cu agenţi proprii în ţări precum Franţa, Austria, Ungaria, Germania etc. În măsura în care climatul politico-economic ne va permite, dorim să ne extindem şi în Republica Moldova, deoarece primim tot mai multe solicitări şi din această zonă. Am finalizat investiţia de 200.000 de euro în utilaje noi şi suntem pe cale să finalizăm implementarea unui nou soft ERP, care ne va ajuta în planurile de dezvoltare. Până anul viitor, vrem să ne mutăm într-un nou sediu, un spaţiu amenajat pe o suprafaţă de 4.000 mp, care include zona de producţie, depozit, birouri şi un show­room nou.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2023 şi care sunt estimările pentru 2024?

Vlad Florea: Trend Furniture a atins performanţe foarte bune în ultimul an, astfel că a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 11% comparativ cu 2022, atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul. Primul trimestru al anului 2024 a adus pentru Trend Furniture o creştere de peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023, iar pentru 2024 estimăm o continuare a acestei creşteri, ba­zându-ne pe contractele semnate deja şi pe tendinţele de expansiune în domeniul HoReCa şi în alte segmente emergente. Ne aşteptăm ca investiţiile în noi tehnologii şi extinderea capacităţilor de producţie să ne permită să răspundem cerinţelor crescânde ale pieţei şi să ne menţinem ritmul de creştere.

Reporter: Care sunt problemele sectorului şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate in domeniu?

Vlad Florea: Trend Furniture activează într-un sector dinamic, interconectat cu multiple alte industrii, astfel că suntem mereu în mijlocul unei reţele complexe de influenţe şi schimbări. Suntem în strânsă legătură cu sectoare precum construcţiile, retailul, producţia de materiale şi evident tehnologia. De aceea, dinamica acestor industrii ne poate influenţa pozitiv sau negativ activitatea. De exemplu, domeniul construcţiilor sau expansiunea ori declinul HoReCa, aşa cum a fost în pandemie, pot influenţa cererea pentru mobilier, iar noile tehnologii pot aduce inovaţii în materialele pe care le folosim sau în modul în care prezentăm şi promovăm produsele noastre. De aceea suntem permanent atenţi la piaţă şi pregătiţi să ne adaptăm rapid la schimbări.

Reporter: Ce perspective are piaţa în care activaţi?

Vlad Florea: În opinia noastră, perspectivele sunt încurajatoare, cu oportunităţi de creştere şi inovaţie. Anul trecut, piaţa pe segmentul nos­tru a înregistrat o creştere semnificativă, impulsionată de o cerere cres­cută pentru proiecte şi soluţii de mobilier personalizat. Am observat o tendinţă accentuată către produse ecologice şi sustenabile, ceea ce ne-a permis să ne consolidăm poziţia pe piaţă prin parteneriate cu furnizori de top din acest sector. Având în vedere aceste evoluţii, suntem încrezători că aceste tendinţe se vor menţine şi în viitor.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5689
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0989
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9158
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.2067

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb