TABAC 2013Produsele premium au succes la noi, indiferent de momentul financiar

Ziarul BURSA #Companii #Contrabanda / 29 martie 2013

Produsele premium au succes la noi, indiferent de momentul financiar

Interviu cu Laura Vintilă, brand manager în cadrul "Brands International"

Reporter: Cum a evoluat segmentul trabucurilor, în ultimul an?

Laura Vintilă: În ciuda crizei financiare cu care şi România a fost nevoită să se confrunte, piaţa trabucurilor a evoluat din ce în ce mai bine, de-a lungul anilor. Şi anul trecut a fost unul bun pentru acest segment, iar în 2013 ne aşteptăm la o creştere uşoară.

Reporter: Cum ne situăm, în acest domeniu, faţă de celelalte ţări europene?

Laura Vintilă: După cum se ştie, produsele premium au succes pe piaţa din România, indiferent de momentul financiar prin care trecem. Celelalte ţări europene sunt mult mai dezvoltate pe acest segment, având deja tradiţie în acest domeniu.

Reporter: Este şi acest segment afectat de contrabandă?

Laura Vintilă: Exis-tă şi în acest segment contrabandă şi falsuri. Există pe piaţă şi un alt importator de trabucuri, care declară că sunt cubaneze, fără să demons-treze, însă, că sursa este Cuba.

Reporter: Ce părere aveţi despre propunerile făcute pentru revizui-rea Directivei pe Tutun? Consideraţi că vor afecta şi segmentul trabucurilor?

Laura Vintilă: Dat fiind că produsele noastre din frunze de tutun sunt 100% naturale, nu suntem afectaţi de două dintre aceste propuneri, dar considerăm că mărirea avertis-mentelor, care ocupă deja o suprafaţă considerabilă a ambalajelor, este inutilă şi va duce la crearea unor vitrine absolut hidoase.

Reporter: În ce mod afectează accizele segmentul trabucurilor?

Laura Vintilă: În România, accizele sunt foarte mari, astfel că mulţi dintre pasionaţii de trabucuri, de câte ori au ocazia, îşi aduc produsele pentru uz personal din afara ţării. Accizele mari contribuie, totodată, şi la creşterea contrabandei.

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în ultimul an?

Laura Vintilă: "Brands International" a avut un an complex. Din dorinţa de a ne îmbunătăţi serviciile şi de a ne eficientiza activitatea, în interiorul companiei au avut loc o serie de schimbări la nivel organizaţional. Cu toate acestea, cifra de afaceri nu a avut de suferit, ba mai mult, a continuat să crească.

Din septembrie 2012, am început să importăm, în exclusivitate, şi trabucuri dominicane, iar anul acesta plănuim să mai aducem încă două branduri de renume din Republica Dominicană.

"El Unico", lanţul nostru de magazine, care include şi "La Casa del Habano", din incinta hotelului Hilton, a avut, de asemenea, un an bun. De altfel, am început să primim tot mai multe propuneri de francizare. Dat fiind faptul că suntem de câţiva ani buni în acest business, analizăm cu mare atenţie fiecare solicitant şi îi acordăm toată atenţia şi tot sprijinul nostru pentru a fi siguri că ia hotărâ-rea potrivită în ceea ce priveşte des-chiderea unui nou magazin.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut în 2012?

Laura Vintilă: Peste 4 milioane de euro. Această cifră nu se datorează, însă, exclusiv comerţului cu trabucuri. "Brands International" este importator exclusiv "Nespresso", "S.T. Dupont" şi al altor câteva branduri de renume mondial.

Reporter: Ce cifră de afaceri intenţionaţi să realizaţi în acest an?

Laura Vintilă: Anul acesta intenţionăm să avem o creştere de două cifre, în procente.

Reporter: Care este portofoliul de produse pe care le comecializaţi în prezent pe piaţa noastră?

Laura Vintilă: Suntem singurul importator autorizat, pentru piaţa din România, de către producătorii trabucurilor cubaneze de renume mondial "Habanos" şi ai celor dominicane "Arturo Fuente" şi "La Aurora". Portofoliul nostru include, pe lângă trabucuri şi ţigări de foi, accesorii pentru fumat (brichete, scrumiere, cuttere, tabachere, umidoare etc.), instrumente de scris, butoni şi produse din piele de lux, cafea, pipe şi tutun de pipă etc.

Reporter: Care sunt cele mai solicitate produse?

Laura Vintilă: Dat fiind că sunt de mai mulţi ani pe piaţa noastră, în acest moment, produsele cubaneze sunt cele mai solicitate, în speţă "Cohiba", "Hoyo de Monterey", "Cuaba" şi "Montecristo", dar vin cu mare viteză din urmă şi produsele dominicane.

Reporter: Care este profilul consumatorului de trabucuri?

Laura Vintilă: Există trei tipuri de consumatori de trabucuri: cel pasionat, care are deja preferinţe de la care nu se abate, cel de ocazie, care consumă câte un trabuc la evenimente sofisticate sau în diverse momente din viaţa lui, încercând mereu altceva, şi începătorul, care abia le descoperă.

Reporter: Mulţumesc!

"În România, accizele sunt foarte mari, astfel că mulţi dintre pasionaţii de trabucuri, de câte ori au ocazia, îşi aduc produsele pentru uz personal din afara ţării".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “România - Strategia dezvoltarii”
BTPay
csalb.ro
Electromagnetica
marmomac.com
arsc.ro

Curs valutar BNR

23 Sep. 2022
Euro (EUR)Euro4.9437
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0679
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1569
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6284
Gram de aur (XAU)Gram de aur269.8092

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro