Arval a înregistrat o performanţă operaţională bună în primul semestru al anului 2025, cu o flotă finanţată de 1,8 milioane de vehicule, în creştere cu 4,6% comparativ cu primul semestru al anului 2024, şi solduri în creştere cu 14,5%, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Venitul brut operaţional a înregistrat creşterea puternică a marjelor financiare şi de servicii în legătură cu creşterea soldurilor, dar evoluţia a fost penalizată în acest semestru de un efect de bază nefavorabil comparativ cu nivelul încă deosebit de ridicat al rezultatului vânzărilor de maşini din primul semestru al anului 2024.
Cheltuielile operaţionale sunt bine controlate datorită măsurilor de eficienţă operaţională şi digitalizare, iar costul riscului rămâne foarte moderat. Arval a înregistrat astfel un venit net de euro351 milioane pentru acest semestru, rămânând la un nivel bun.
Arval îşi continuă cu succes politica de dezvoltare a parteneriatelor, precum şi investiţiile în mobilitatea durabilă în beneficiul tranziţiei energetice a clienţilor săi. Flota de vehicule electrice a crescut cu 43% comparativ cu iunie 2024.
Aş dori să le mulţumesc tuturor colegilor din Arval pentru angajamentul lor, care a permis companiei să obţină această performanţă bună", a declarat Alain van Groenendael, Director şi CEO al Arval.
”Rezultatele financiare din primul semestru al acestui an confirmă direcţia strategică adoptată la nivel de grup şi extinsă până în anul 2026. Chiar dacă nu este cel mai favorabil context, pieţele, inclusiv cea din România, răspund tot mai pozitiv la soluţiile de mobilitate oferite de Arval, cu perspective încurajatoare pentru viitor. Vom continua şi la nivelul României să ne dezvoltăm flota de vehicule electrice, pentru a susţine tranziţia energetică a partenerilor noştri.
De asemenea, observăm că soluţiile de digitalizare a flotelor au rezultate pozitive rapide pentru clienţii noştri, cu optimizarea gradului de utilizare a vehiculelor precum şi a cheltuielilor asociate. Arval este un furnizor de servicii de mobilitate de încredere în toate pieţele pe care este prezent şi ne propunem ca în viitorul apropiat să ne consolidăm această poziţie care ne onorează”, a declarat Roxana Lupescu, Director General Arval Service Lease Romania.
Consiliul de Administraţie al Arval Service Lease s-a reunit pe 12 Septembrie 2025 şi a aprobat rezultatele semestriale ale Arval Group.
Potrivit sursei, Arval îşi continuă creşterea în primul semestru din 2025 cu o flotă finanţată care a ajuns la 1.827.790 de vehicule la nivel mondial, comparativ cu sfârşitul lunii iunie 2024.
Flota finanţată în segmentul corporate se ridica la 1.202.798 vehicule la finalul lunii iunie 2025 (+3,4% comparativ cu finalul lui iunie 2024). Segmentul Retail a ajuns la 581.470 de vehicule, o creştere de 9,1% comparativ cu finalul lunii iunie 2024, demonstrând un interes în creştere al IMM-urilor şi al persoanelor fizice pentru leasingul pe termen lung (creşterea în segmentul clienţilor individuali este, de asemenea, de 9,1%). Flota Arval Flex (abonament flexibil pe termen mediu) se ridică la 43.522 de maşini, în scădere cu 16,0% comparativ cu finalul lui iunie 2024, din cauza disponibilităţii mai bune a vehiculelor pentru leasing pe termen lung, pe fondul revenirii graduale la un nivel normal al timpilor de livrare.
Flota Arval are 631.014 de vehicule electrificate (vehicule hibrid şi electrice) la 30 iunie 2025, în creştere cu 23,7% comparativ cu anul trecut. Creşterea în segmentul vehiculelor complet electrice a fost foarte puternică: +42,6%, la un nivel de 295.026 de vehicule.
Ca parte a pregătirii viitorului plan strategic, Arval a extins planul Arval Beyond cu un an, cu un obiectiv de flotă de două milioane de vehicule în 2026, incluzând 400.000 de vehicule complet electrice.
Arval continua să îşi dezvolte oferta şi să îşi consolideze prezenţa internaţională printr-o serie de parteneriate importante pentru a oferi clienţilor suport tot mai personalizat şi pentru a acţiona pentru o mobilitate tot mai sustenabilă:
CaixaBank şi Arval şi-au extins alianţa până în anul 2030: alianţa dintre cele două entităţi a dus deja la finanţarea a aproape 180.000 de vehicule în Spania într-o perioadă de 15 ani şi reprezintă una dintre cele mai mari flote de leasing financiar de pe piaţa spaniolă, cu peste 70.000 de vehicule. Prelungirea acordului prevede un obiectiv de 200.000 de noi vehicule finanţate în următorii cinci ani.
Arval a semnat un acord-cadru cu Nissan Motor Corporation în America Latină, extinzând parteneriatul care existent deja în 20 de ţări europene la cele patru ţări în care Arval este prezent în America de Sud (Brazilia, Chile, Columbia, Peru).
Arval France şi Maxus Motors France au semnat parteneriat strategic privind vehiculele comerciale. Scopul acestui parteneriat este dezvoltarea activităţilor B2B ale Maxus Motors France pentru clienţii profesionişti, printr-o ofertă dedicată de leasing pe termen lung pentru Vehicule Comerciale sub eticheta ”Maxus Lease”.
Element şi Arval au sărbătorit cea de-a 30-a aniversare Alianţei. Cu această ocazie, a fost prezentat Barometrul Flotelor şi al Mobilităţii 2025, evidenţiind noi perspective, precum continuarea electrificării flotelor sau atragerea şi reţinerea talentelor prin politici şi soluţii de mobilitate oferite de companii.
În acest context, Arval îşi continuă angajamentul de a-şi sprijini clienţii în decarbonizarea flotelor prin lansarea de noi servicii ce simplifică încărcarea publică a vehiculelor electrice, eliminând astfel un obstacol în adoptarea acestora: Arval Energy Card, oferind acces la peste 850.000 de puncte de încărcare din toată Europa, Route planner, care optimizează călătoriile pentru vehiculele electrice pe baza autonomiei lor şi a punctelor de încărcare disponibile, Arval Energy Cable, care este o soluţie de încărcare inteligentă, compatibilă cu diferite tipuri de prize, şi noi funcţionalităţi de la vehiculele conectate pentru managerii de flotă.
În plus, Arval are o ofertă cuprinzătoare de Certificate de Economii de Energie (CEE) în Franţa printr-un parteneriat strategic cu Vertigo. Această schemă urmăreşte să sprijine electrificarea şi decarbonizarea flotelor prin facilitarea accesului la bonusurile CEC, aplicabile la achiziţionarea de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare 100% electrice, care pot fi combinate cu bonusul pentru persoane fizice.
Arval îşi continuă creşterea în mobilitatea cu emisii scăzute de CO2 prin oferta Arval Bike Lease (+38% de la an la an), cu peste 10.000 de biciclete închiriate în 14 ţări.
Conform comunicatului, Arval a câştigat premiul "Outstanding contribution to sustainable corporate mobility solutions - Europe 2024", acordat de către CFI (Capital Finance International). Acest premiu recunoaşte angajamentul Arval pentru sustenabilitate, incluzând soluţiile sale inovatoare de mobilitate şi eforturile semnificative în electrificare şi reducerea emisiilor.
În primul semestru al anului 2025, veniturile brute ale Arval au crescut cu 10,1%, până la euro10.538,5 milioane (9.567,5 milioane de euro în primul semestru al anului 2024), în strânsă legătură cu creşterea afacerilor.
Venitul brut operaţional s-a ridicat la euro1.096,5 milioane (-24,2% comparativ cu primul semestru al anului 2024 şi -27,8% excluzând impactul pozitiv al unei poziţii excepţionale de euro53 milioane), înregistrând o creştere a marjelor de leasing (marja financiară) şi a marjelor de servicii, în legătură cu creşterea soldurilor finanţate (+14,5%), precum şi un efect de bază nefavorabil comparativ cu nivelul încă deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al venitului brut operaţional din vânzările de vehicule şi câştigurile de capital anticipate din cesiuni.
Venitul brut operaţional, excluzând rezultatul vânzărilor de maşini, a înregistrat astfel o creştere globală de 16,6% (+10,6% excluzând impactul pozitiv al unei poziţii excepţionale de euro53 milioane) reflectând creşterea bună a afacerilor: marja pe contractele de leasing, la euro497,9 milioane, a crescut cu 22,9% comparativ cu primul semestru al anului 2024, iar marja de servicii s-a ridicat la euro520,4 milioane, în creştere cu 11,2% comparativ cu primul semestru al anului 2024.
Rezultatul vânzărilor de maşini şi câştigurile de capital anticipate din cesiuni s-au ridicat la euro78,1 milioane în primul semestru al anului 2025, după trei ani la niveluri excepţionale (euro494,1 milioane în primul semestru al anului 2022, euro789,2 milioane în primul semestru al anului 2023 şi euro572,4 milioane în primul semestru al anului 2024). Este de aşteptat ca efectul de bază să se atenueze din a doua jumătate a anului 2025, cu venituri din vânzările de vehicule şi câştiguri de capital anticipate din cesiuni de euro253,4 milioane în a doua jumătate a anului 2024.
La euro537,3 milioane, cheltuielile operaţionale ale Arval Group sunt bine controlate. Acestea au crescut cu 5,9% comparativ cu primul semestru al anului 2024. Raportul cost/venit s-a ridicat la 49,0% în primul semestru al anului 2025, comparativ cu 35,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând impactul normalizării rezultatului din vânzările de vehicule şi câştigurile de capital anticipate din cesiuni. Raportul cost/venit excluzând rezultatul vânzărilor de maşini a arătat o îmbunătăţire semnificativă, la 52,8%, comparativ cu 58,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând efectul pozitiv al măsurilor de eficienţă operaţională şi digitalizare.
Costul de risc a rămas moderat, la euro29,1 milioane, sau 15 puncte de bază în raport cu soldurile financiare. Este aproape de nivelul anului anterior (euro31,5 milioane, sau 18 puncte de bază).
Rezultatul operaţional, la euro530,1 milioane (euro906,7 milioane în primul semestru al anului 2024), a fost în general la un nivel bun, reflectând creşterea puternică a afacerilor şi un efect de bază nefavorabil comparativ cu un nivel încă excepţional de ridicat în primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule şi câştigurile de capital anticipate din cesiuni.
Elementele non-operaţionale au totalizat -euro35,0 milioane (-euro7 milioane în primul semestru al anului 2024). Acestea au inclus efectul aplicării IAS 29 "Raportarea financiară în economiile hiper-inflationiste", în cadrul filialei din Turcia a Arval (TEB Arval) pentru -euro42,8 milioane comparativ cu -euro12,5 milioane în primul semestru al anului 2024.
Profitul înainte de impozitare la euro495,1 milioane (euro899,7 milioane în primul semestru al anului 2024) este în scădere cu 45,0%.
Venitul net s-a ridicat astfel la euro351,4 milioane (euro688,8 milioane în primul semestru al anului 2024), în scădere cu 49,0% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut din cauza unui efect de bază care a fost încă nefavorabil comparativ cu nivelul deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule şi rezultatele anticipate, compensat parţial de creşterea puternică a marjei financiare şi a marjei de servicii în legătură cu creşterea bună a soldurilor. Venitul net, partea Grupului s-a ridicat la euro338,9 milioane (-49,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024).
Arval a obţinut astfel o performanţă operaţională bună în primul semestru al anului 2025, reflectând o creştere pozitivă în afacerile sale şi în soldurile financiare, dar care a fost încă penalizată în acest semestru de efectul de bază asupra normalizării rezultatului vânzărilor de maşini. Acest efect de bază se aşteaptă să se atenueze semnificativ din a doua jumătate a anului. Rezultatele Arval reprezintă dovada succesului modelului de business de leasing pe termen lung susţinut de diversificarea bazei de clienţi, a prezenţei internaţionale şi a produselor sale.
Totalul bilanţului s-a ridicat la euro49.312 milioane la sfârşitul lunii iunie 2025 (euro47.915 milioane la sfârşitul lunii decembrie 2024). Capitalul propriu total, după o distribuire de dividende de euro584 milioane în primul semestru al anului 2025, s-a ridicat la euro4.283 milioane la sfârşitul lunii iunie 2025 (euro4.550 milioane la sfârşitul lunii decembrie 2024).
Opinia Cititorului