Apple câştigă teren pe piaţa publicităţii online, comparativ cu Facebook şi Google

F.D.
Companii / 7 septembrie

Apple câştigă teren pe piaţa publicităţii online, comparativ cu Facebook şi Google

Duopolul Google-Facebook pe piaţa publicităţii online s-ar putea destrăma. Un studiu publicat ieri de Appsumer arată că Apple câştigă teren în domeniul reclamelor digitale, în timp ce Google şi Facebook par să piardă din atractivitate, transmite CNBC, potrivit News.ro.

Cercetarea, bazată pe o analiză a bugetelor publicităţii online a peste 100 de companii de aplicaţii pentru consumatori, a constatat că afacerea cu publicitate a Apple a beneficiat de actualizarea majoră a confidenţialităţii iOS a companiei, în 2021, ceea ce a făcut mai dificil pentru companii precum Facebook să urmărească activitatea utilizatorilor pe internet.

Serviciul de publicitate al Apple le permite oamenilor să se promoveze în magazinul App Store al producătorului de iPhone.

Rata de adoptare a promotorilor a crescut în trimestrul al doilea cu aproape 4 puncte procentuale faţă de anul anterior, la 94,8%, în timp ce în cazul Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, la 82,8%, a spus Appsumer.

Rata de adoptare a Google a scăzut cu 2 puncte, la 94,8%.

Apple "s-a alăturat duopolului Facebook şi Google în topul adoptării publicităţii", potrivit Appsumer, care este deţinută de InMobi.

Shumel Lais, director general la Appsumer, a atribuit poziţia îmbunătăţită a Apple unei creşteri a numărului de dezvoltatori de aplicaţii dispuşi să plătească bani mulţi pentru a spori descărcările.

În acelaşi timp, actualizarea App Tracking Transparency (ATT) a Apple a limitat cantitatea de date pe care aplicaţiile bazate pe reclame, cum ar fi Facebook, le pot folosi pentru a ajuta mărcile în campaniile lor publicitare online.

Creşterea Apple pe piaţa reclamelor online pentru dezvoltatori reflectă poziţia Amazon în comerţul electronic, deoarece comercianţii cheltuie mai mulţi bani pentru a-şi promova produsele pe site-ul pe care se bazează pentru clienţi.

În ceea ce priveşte cheltuielile generale ale dezvoltatorilor de aplicaţii pentru publicitate online, denumită cota de portofel, Google rămâne în top, cu 34%. Facebook este pe locul al doilea cu 28%, urmată de Apple cu 15%.

Amazon nu a fost listată pentru că nu este o platformă pentru dezvoltatori.

La capătul de jos al pieţei, TikTok a depăşit Snap, care a fost, de asemenea, lovită de ATT. TikTok are o cotă de piaţă de 3%, iar cea a Snap este de 2%, a spus Appsumer.

Chiar dacă a depăşit Snap, rata de adoptare a TikTok a scăzut cu aproape 7 puncte procentuale în trimestrul al doilea.

Lais a spus că dezvoltatorii de aplicaţii încă încearcă să-şi dea seama ce reclame funcţionează bine pe serviciul video scurt.

Mărcile se pot adapta încă pentru a face TikTok să funcţioneze pentru fiecare verticală", a spus Lais.

Cifrele nu au fost deloc rele pentru Facebook. Ponderea portofelului a crescut cu 4 puncte, până la 28% în trimestrul patru, indicând că Facebook are unele "semne de redresare", a spus Lais.

În iulie, Meta, comapani-părinte a Facebook, a raportat o scădere mai mare decât se aştepta a veniturilor din trimestrul al doilea şi a declarat că vânzările vor scădea din nou în trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9250
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0120
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7274
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.4903

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro