CORESPONDENŢĂ DIN ATENAUn miliard de fumători la nivel global, în scădere faţă de anii trecuţi

Sabin S. Brandiburu
Ziarul BURSA #Companii / 28 septembrie

Gizelle Baker, Peter Harper

Gizelle Baker, Peter Harper

Încă de la lansarea lor pe piaţă, soluţiile alternative fumatului, precum produsele care încălzesc tutunul, au provocat o scădere a numărului de consumatori ţigarete clasice, însă, cu toate acestea, numărul fumătorilor a rămas totuşi ridicat.

În cadrul evenimentului "Scientific Integrity", organizat de Philip Morris International la Atena, au fost prezentate beneficiile pe care produsele care încălzesc tutunul le pot avea, dar şi impactul acestora asupra sănătăţii la nivel mondial.

Subiectul conferinţei s-a concentrat pe integritatea ştiinţifică, pe confuzia din jurul produselor care încălzesc tutunul şi asupra modului în care acestea influenţează luarea deciziilor profesionale din domeniul sănătăţii, sublinind motivul pentru care elaborarea politicilor conduse de ştiinţă este parte integrantă a sănătăţii publice.

Oncologul Peter Harper, consultant PMI pentru reducerea riscurilor, susţine că, deşi în ultimii 20 de ani numărul fumătorilor la nivel global a scăzut, încă există aproape un miliard de fumători la nivel global.

Peter Harper şi-a completat studiile la University College şi University College Hospital şi a fost un consultant de top la Guy's and St. Thomas Hospital pentru o perioadă de peste 25 de ani. Este atât medic acreditat, cât şi oncolog.

Fiind unul dintre cei patru parteneri fondatori ai Clinicii de Oncologie din Londra, viziunea sa a fost o clinică dedicată exclusiv tratamentului cancerului, oferind cele mai înalte standarde internaţionale de îngrijire într-un mediu de susţinere de ultimă generaţie, oferind, de asemenea, sprijin şi îngrijirile necesare pacienţilor şi familiilor acestora.

Harper a declarat: "De-a lungul multor decenii în care am tratat cancerul pulmonar, am cunoscut încă de la începutul anilor cincizeci relaţia dintre fumat şi aceste tipuri de cancer şi acum avem şansa să continuăm cercetările. Ceea ce trebuie să facem este să înţelegem cifrele, procentele şi ce înseamnă acestea. Când oferim date, vorbim despre prevalenţă. Când eşti medic, incidenţa este cea care contează. Procentele contează pentru ceea ce se întâmplă cu oamenii.

Dacă ne uităm la datele din 2002, în ansamblu, procentul de fumători, din ambele genuri, a fost de 36,5%, dar, pe măsură ce analizăm datele observăm o scădere, iar ţinta pentru 2025 este o prevalenţă de 15,4%. Dar, chiar dacă aceste diferenţe sunt uriaşe, când te uiţi la numărul real de fumători, avem încă aproape un miliard de fumători în întreaga lume".

Acesta afirmă că, la un număr de aproape 1 miliard de fumători, trebuie să ne aşteptăm la o rată de 8% de îmbolnăviri de cancer pulmonar, fapt ce poate duce la aproximativ 64 de milioane de decese cauzate de acest tip de cancer şi afirmă că, deşi renunţarea la fumat este cea mai sigură metodă de a preveni cancerul pulmonar, produsele alternative precum cele care încălzesc tutunul pot avea un rol important în reducerea riscurilor.

"Aşteptările mele legate de cancerul pulmonar şi de mortalitatea acestuia sunt că, dacă avem aproximativ un miliard de fumători şi o rată de îmbolnăviri de 8% dintre aceştia, ne uităm la 80 de milioane de cancere pulmonare în întreaga lume, ceea ce înseamnă aproximativ 64 de milioane de decese prin cancer pulmonar.

În concluzie, fumatul este o problemă majoră şi o cauză principală a cancerului, renunţarea este de departe cea mai bună opţiune, dar ştim cu toţii că renunţarea este dificilă şi avem nevoie de aceste noi soluţii pentru a ajuta oamenii să se lase de fumat" afirmă acesta.

Datele la nivel mondial sunt promiţătoare, dar nu sunt complete

Odată cu lansarea produselor care încălzesc tutunul, datele la nivel mondial arată că vânzările de ţigări convenţionale au scăzut în mai multe ţări, iar vânzările de produse alternative au crescut. Cu toate acestea, în perioada pandemiei de COVID-19, unele ţări, precum Norvegia, au înregistrat o creştere a vânzărilor de produse din tutun, chiar dacă în anii anteriori trendul vânzărilor de ţigări era unul descrescător.

Deşi studiile clinice sunt benefice în stabilirea efectelor produselor din tutun, acestea oferă doar o nişă de date, care, însă, nu se reflectă în lumea reală. Spre deosebire de aceste studii clinice, care asigură o rigurozitate ştiinţifică, datele din lumea reală, la nivel mondial, oferă o privire de ansamblu asupra schimbărilor din piaţa de tutun, dar şi asupra efectelor pe care aceste schimbări le produc, susţine Gizelle Baker, VP Scientific Engagement în cadrul Philip Morris International.

Domnia sa a adăugat: "Produsul nostru este prezent în peste 70 de ţări din întreaga lume, ceea ce înseamnă că există o mulţime de date care trebuie reunite zi de zi, astfel încât să putem începe să centralizăm datele la nivel global. Trebuie să folosim aceste date pentru a înţelege ce se întâmplă cu adevărat. Într-un cadru de piaţă liberă există o mulţime de întrebări: Vor trece oamenii la aceste produse? Vor începe oameni nefumători să folosească aceste produse? Vor accepta tinerii aceste produse? Toate acestea sunt preocupări majore care îi împiedică pe oameni să se uite la efectele pe care aceste produse le au asupra pieţei. Acum, că avem produsul pe piaţă, putem începe să înţelegem răspunsurile la aceste întrebări".

Baker subliniază: "Dacă discutăm despre cercetări sau studii clinice, acestea sunt tipurile de lucruri pe care le facem înainte ca produsele să intre pe piaţă. Acestea sunt studii meticulos concepute, cu cea mai mare rigoare ştiinţifică adusă lor şi cercetătorii decid efectiv cine poate fi în studiu, dacă trebuie să fie fumători care fumau de la una până la zece ţigări pe zi, care nu au vrut să încerce să se lase. În aceste studii trebuie să defineşti exact cine sunt aceşti oameni şi ar putea să nu fie aceleaşi persoane care intră într-un magazin şi cumpără produsul după ce este pe piaţă. Pentru a crea acea ştiinţă care nu poate fi reprodusă, trebuie să ai foarte mult control asupra celor care intră în studiu. Problema este că această ştiinţă nu se raportează cu adevărat la ceea ce veţi vedea odată ce produsul este pe piaţă. Deci, cu aceste studii, aveţi compromisul rigorii ştiinţifice, dar poate că nu este atât de aplicabil în lumea reală. (...) Pe de altă parte, avem produsul pe piaţă, ceea ce înseamnă că oamenii îl cumpără şi putem începe să ne uităm la surse din lumea reală, comenzi, date despre vânzări şi altele. Toate aceste lucruri generează în mod natural date cu ajutorul cărora putem începe să înţelegem ce se petrece exact. Acestea sunt date foarte importante, deoarece ne ajută să înţelegem cine foloseşte produsele, dar şi cum utilizează produsul şi care ar putea fi unele dintre riscurile sau beneficiile potenţiale ale acestor produse".

Japonia, exemplu în reducerea consumului de ţigarete

Produsele care încălzesc tutunul au fost introduse în Nagoya, Japonia, la sfârşitul anului 2014 şi au fost apoi lansate la nivel national, în 2016. Aceste produse au avut parte de o introducere eşalonată în Japonia de-a lungul timpului, producând un set detaliat de statistici.

După introducerea produselor alternative, în perioada 2015-2016, vânzările de ţigări au început să scadă substanţial în fiecare dintre regiunile Japoniei. Înainte de această lansare la nivel naţional, vânzările totale de tutun din Japonia au scăzut cu o rată medie anuală de 1,8%, între 2011 şi 2015. După lansarea produselor care încălzesc tutunul, vânzările totale de tutun au continuat să urmeze aceeaşi tendinţă. Totuşi, vânzarea de ţigări a scăzut puternic după lansarea la nivel naţional a soluţiilor alternative. Astfel, Japonia a înregistrat o scădere medie anuală de 9,5% a vânzărilor de ţigări din 2015 până în 2018.

Gizelle Baker, experta Philip Morris International privind produsele care încălzesc tutunul, a prezentat în cadrul conferinţei de la Atena, o serie de date din Japonia care arată că, odată cu lansarea pe piaţă a produselor ce încălzesc tutunul, indicele de consum al ţigaretelor clasice a scăzut, deşi consumul general de tutun a rămas aproximativ la aceleaşi valori, iar indicele de consum al produselor alternative care încălzesc tutunul a crescut considerabil în ultimii ani, scăzând astfel riscurile de îmbolnăviri la nivel naţional.

"În ceea ce priveşte IQOS, unul dintre primele lucruri care pot fi văzute în lumea reală sunt datele vânzărilor. Ştim exact ce se întâmplă pe piaţă şi ştim ce se vinde. De exemplu, în Japonia, produsele din tutun încălzit au intrat pe piaţă iniţial în 2014, într-un singur oraş, iar în jurul anului 2016 au fost lansate la nivel naţional", spune Gizelle Baker, prezentând cursul lansării în Japonia a produselor care încălzesc tutunul.

"Înainte ca produsele din tutun încălzite să intre pe piaţă, a existat o scădere anuală constantă a vânzărilor de tutun în Japonia. Dar, odată cu lansarea acestor produse în ţară, consumul general de tutun a rămas stabil, deoarece fumătorii au continuat să fumeze, iar nefumătorii au început să folosească alternative la fumat. Cu toate acestea, chiar dacă per total consumul general de tutun a rămas acelaşi, utilizarea ţigărilor convenţionale a scăzut, în timp ce utilizarea produselor de încălzire a tutunului a crescut. În Japonia, în ultimii cinci ani, s-a înregistrat o scădere cu 44% a vânzărilor de ţigări, deoarece majoritatea oamenilor au înlocuit ţigările cu produse de încălzire a tutunului", a spus aceasta.

"Scăderea prevalenţei este un bun indicator că există un efect al acestor produse. Trebuie să privim mai profund toate aceste efecte, să procesăm toate datele şi să punem toate piesele împreună pentru a înţelege impactul pe care aceste produse îl au pe piaţă", a conchis Gizelle Baker.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9186
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6835
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9766
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7021
Gram de aur (XAU)Gram de aur267.0437

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro