F&B BUSINESS ACCELERATOR:Digitalizarea, preocuparea numărul 1 pentru antreprenorii din HoReCa

F.D.
Companii / 29 august 2022

Digitalizarea, preocuparea numărul 1 pentru antreprenorii din HoReCa

Digitalizarea este subiectul care îi preocupă cel mai mult pe antreprenorii din industria ospitalităţii, însă puţini fondatori implementează într-un mod accelerat această tranziţie, arată un studiu de piaţă al Hospitality Culture Institute, organizaţie care anunţă totodată lista celor opt echipe câştigătoare din domeniul serviciilor care au participat la F&B Business Accelerator (concepte inovatoare de restaurante, baruri şi cafenele), conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Potrivit sursei citate, antreprenorii conştientizează beneficiile digitalizării, cum ar fi posibilitatea să adauge până la 5 puncte procentuale la profitul brut prin implementarea soluţiilor digitale, însă nu reuşesc să implementeze proiecte tech noi din lipsă de timp şi, de asemenea, din cauza problemelor şi provocărilor întâmpinate la nivel operaţional.

"Observăm o nevoie în creştere pentru tot ce înseamnă know-how despre digitalizare, HR şi noul operaţional în industria ospitalităţii. Reuşim prin programele noastre să pregătim antreprenorii români care se confruntă cu provocări ce ţin de criza de personal, optimizare de costuri, scalare şi, totodată, să îi expunem la diverse opţiuni de finanţare, precum fonduri şi platforme de investiţii sau investitori de tip angel", declară Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.

Programul F&B Business Accelerator, susţinut de UniCredit Bank, a fost implementat de Hospitality Culture Institute şi APIO (Asociaţia pentru Promovarea Industriei Ospitalităţii) în perioada iunie-august 2022, participanţii beneficiind de aproximativ 100 de ore de workshopuri şi mentorat strategic, puse la dispoziţie de peste 40 de antreprenori de top din HoReCa şi retail, precum şi de profesionişti din industrii conexe.

Cele opt proiecte antreprenoriale care au participat în cea mai nouă cohortă F&B Accelerator îşi propun să se dezvolte în contextul noilor tendinţe din domeniu: creşterea fenomenului de goingout, preocuparea pentru un stil de viaţă sănătos, consolidarea domeniului delivery, apariţia soluţiilor de rent şi shared kitchen şi introducerea meniurilor ready-meal în bucătăriile restaurantelor.

Proiectele şi echipele antreprenoriale din F&B Accelerator

1.Fadia Al Atar - Radia

Prezent pe piaţa internă de zece ani, prin restaurantele din Bucureşti şi Braşov (franciză), Rawdia comercializează preparate vegane şi raw-vegane. În următorii trei ani, planul de business prevede deschiderea a trei noi locaţii în România, precum şi alte trei locaţii în străinătate (Berlin, Paris şi Londra).

2.Zoltan Nagy - Ler - Potato Bar

Antreprenorul Zoltan Nagy a dezvoltat un restaurant fast-food bazat pe produse autohtone: cartofi şi bere artizanală. În sta-bilirea portofoliului de produse s-a inspirat din ţări şi regiuni cu o cultură ridicată de consum a cartofului, cum ar fi: jacket potato - US şi UK, poutine - Canada, tornado potato -Asia, cartofi prăjiţi - Belgia, mashed potato US. Astfel, meniul oferit este compus din: felul principal (jacket potato, poutine/dirty fries), snacksuri (cartofi prăjiţi, tornado potato) şi desert (mushed potato). Produsele vin cu diferite ingrediente, care oferă atât meniuri cu carne cât şi vegetariene. Pe lângă restau-rant şi-a propus să înfiinţeze o berărie artizanală care va deservi restaurantul şi care va ajuta în diferenţierea faţă de concu-renţi, aflaţi pe piaţă.

3.Igor Lesan - Rombeer

Antreprenorul Igor Lesan a fondat în 2016 un concept nou pentru piaţa autohtonă, o berărie care îmbuteliază pe loc băutura comandată de clienţi. În prezent, există 23 de staţii Rombeer pe teritoriul României, dezvoltate în sistem de franciză. În următorii 5 ani îşi doreşte să ajungă la 702 unităţi, iar 5% din totalul berii consumate în România să provină din staţiile RomBeer.

4.Bogdan Ioana - Restaurant Ritual

Fondatoarea Ioana Bogdan a dezvoltat şi conduce restaurantul Ritual, împărţindu-se între munca de chef şi cea de manager. Misiunea Restaurantului Ritual este de a oferi clienţilor mâncare sănătoasă, de cele mai multe ori plant-based. Din punct de vedere al dezvoltării, Ioana vizează extinderea în alte oraşe a brandului Ritual (aflat, momentan, doar în Deva) precum şi vânzarea produselor proprii în alte locaţii.

5.Dragoş Dumitru - Chef Box

Compania Chefbox IS a fost înfiinţată în anul 2018 după ce a fuzionat cu o companie din acelaşi domeniu (horeca) înfiinţată în 2016. Focusul principal a fost, până în martie 2020, livrarea prânzului în zona de birouri din Piaţa Victoriei din Bucureşti. Odată cu pandemia, şi-a concentrat activitatea pe livrarea de mâncare prin aplicaţii Glovo, Bolt, Tazz şi FoodPanda.

În prezent, lucrează la un sistem propriu de producţie pentru care a accesat IMM Invest în 2021 şi împreună cu un grant M2, a investit într-un spaţiu de producţie şi livrare mai mare. Ceea ce îşi doreşte este să facă producţie pe scară mult mai mare, pentru a scala business-ul.

6.Ioana Popescu: Mantra Food

Mantra Food este un restaurant pescetarian, cu preparate de tip breakfast&brunch, preparate rapid, care se pot lua şi la pa-chet. Restaurantul include şi un laborator propriu de cofetărie vegană şi raw-vegană.

Pentru că este un concept care poate fi replicat, îşi doreşte dezvoltarea în mai multe oraşe din România, fie locaţii proprii, dar şi un sistem de franciză. Aşa că, în următorii 3-5 ani vizează extinderea în încă două oraşe din România: Piteşti şi Bucureşti, urmând ca după această perioadă să introducă sistemul de franciză.

Totodată, ca oportunităţi de dezvoltare, antreprenoarea Ioana Popescu plănuieşte o gama de produse de tip "to-go", care pot fi ambalate uşor şi luate la pachet, fie că vorbim despre torturi şi deserturi raw-vegane, sandwich-uri mic dejun, budinci de chia, s.a.m.d. Pentru aceste produse planul de dezvoltare include o reţea de distribuţie în magazine de tip Carrefour, Mega Image în următorii doi ani.

7.Lucian Valea: SunRai Village

SunRai Village este un sat de vacanţă cu case maramureşene din stejar, fondat în 2020 în Sighetu Marmaţiei, în urma unei investiţii de 500.000 euro. Oferă cazare tradiţională, centru de echitaţie, precum şi numeroase locuri de joacă iar planurile pe termen mediu şi lung prevăd francizarea întregului concept.

8.Alexandru Talas - restaurant cu ingrediente gustoase şi sănătoase

Alexandru Talas îţi propune să dezvolte un complex care va îngloba un restaurant cu ingrediente gustoase şi sănătoase (fără gluten, zahăr, lactate), precum şi o sală/spaţiu de fitness şi, de asemenea, un spaţiu pentru întâlniri de grup de coaching în sănătate. Pentru antrenamentul de fitness şi sănătate vor folosi metode de ultimă oră dezvoltate de cea mai mare platformă de antrenori Mindvalley, se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

07 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9022
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5747
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9405
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4884
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3601

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro