Grupul TTS începe anul cu pierdere

A.I.
Piaţa de Capital / 2 iunie

Grupul TTS începe anul cu pierdere

Rezultatele Grupului TTS în primul trimestru din 2025 evidenţiază sfârşitul unui ciclu excepţional şi tranziţia către o nouă etapă în evoluţia grupului, potrivit raportului companiei

Compania a raportat un profit individual de 6,7 milioane lei pentru primele trei luni ale anului

Transport Trade Services, grup de companii ce se ocupă cu transportul mărfurilor pe Dunăre şi operare portuară, a raportat venituri de 160,5 milioane lei pentru primul trimestru al acestui an, cu 33% sub cele din primele trei luni ale anului trecut, în vreme ce rezultatul net a fost o pierdere de 14,9 milioane lei, faţă de un profit de 32,1 milioane lei în intervalul ianuarie-martie 2024, conform raportului emitentului publicat, vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Rezultatele Grupului TTS în primul trimestru 2025 evidenţiază sfârşitul unui ciclu excepţional şi tranziţia către o nouă etapă în evoluţia grupului, se menţionează în raport.

”După un an caracterizat de scăderea continuă a cererii de servicii de transport şi operare cauzată de dispariţia fluxurilor de mărfuri ucrainene tranzitate prin portul Constanţa, de nivelul redus al fluxurilor de mărfuri agricole din bazinul Dunării şi de un nivel scăzut al cererii de servicii de transport pentru materii prime metalurgice, volumul de mărfuri transportate şi operate de grupul TTS a înregistrat în primul trimestru al anului o creştere semnificativă în raport cu trimestrul anterior”, potrivit raportului.

Grupul a compensat pierderea cerealelor ucrainene prin câştigarea de cotă de piaţă şi diversificarea fluxurilor (minerale, chimice, mărfuri generale). ”Astfel, cifra de afaceri din primul trimestru 2025 a fost semnificativ peste cea din trimestrul al patrulea 2024, semn al rezilienţei modelului de afaceri, chiar dacă primul trimestru este în mod tradiţional mai slab din punct de vedere operaţional decât ultimul trimestru al anului, iar condiţiile de piaţă au rămas dificile”, potrivit raportului de la BVB.

Pe de altă parte, creşterea volumulelor de marfă operate şi transportate în primele trei luni din 2025 nu s-a mai convertit în creşteri de profitabilitate ca în perioada de vârf. ”Marjele mai mici reflectă scăderea tarifelor, dar şi o etapă de tranziţie în care TTS îşi ajustează operaţiunile la noile realităţi, sugerând menţinerea unei poziţii de piaţă consolidate, dar la preţuri mult diminuate. Important, faţă de finalul lui 2024, tendinţa este de stabilizare urmată de redresare, demonstrând că măsurile luate - optimizări de cost (salarii, reparaţii, mentenanţă), reorganizarea activităţilor, utilizarea adaptivă a flotei, modificarea structurii fluxurilor de marfă - încep să aibă efect”, conform documentului.

Volumul de marfă agregat a fost în creştere faţă de trimestrul al patrulea 2024, în contextul unei pieţe cu tendinţă de stabilizare, dar cu variaţii mari pe categorii: cerealele au scăzut, mineralele şi chimicalele au crescut. ”Această realocare a volumelor a avut implicaţii directe în structură: TTS a trecut de la dependenţa de un flux volatil (cerealele de criză) la un portofoliu mai echilibrat. Corelaţia dintre volum şi profit s-a modificat - tonajul similar nu mai generează la fel de mult profit, ceea ce a impus concentrarea pe eficienţă şi scăderea costurilor”, se mai arată în raport.

Cheltuielile cu subcontractorii s-au diminuat cu 17%, până la 63,4 milioane lei, în vreme ce cheltuielile cu salariile au coborât cu 19%, la 47 milioane lei. Costurile cu materiile prime şi materialele au scăzut cu 26%, până la 19,7 milioane lei. Din activitatea operaţională grupul a înregistrat un rezultat negativ de 10,5 milioane lei, faţă de un câştig de 38,5 milioane lei în primele trei luni ale anului trecut, în vreme ce cheltuielile financiare s-au ridicat la aproape 2,5 milioane lei.

”Anticipând impactul condiţiilor de piaţă nefavorabile asupra profitabilităţii, Grupul a demarat măsuri de eficientizare a costurilor, cu un accent prioritar pe controlul cheltuielilor salariale şi al cheltuielilor cu reparaţiile şi mentenanţa activelor. În acest context, s-a urmărit menţinerea unui grad de retenţie a forţei de muncă adaptat cerinţelor operaţionale prognozate pentru anul în curs şi reducerea volumului lucrărilor de reparaţii şi mentenanţă la nivelul strict necesar, evitându-se dezechilibrarea capacităţii de execuţie”, se arată în raport.

La nivel individual, Transport Trade Services a înregistrat un profit net de 6,7 milioane lei, în primele trei luni ale anului, cu aproape 80% sub cel de 33,3 milioane din primul trimestru al anului 2024.

În vara anului trecut, fondatorul şi preşedintele Consiliului de Administraţiei al TTS, Mihăilescu Alexandru Mircea, avea un pachet de 25,3% din capitalul social al companiei, a cărei evaluare bursieră curentă se ridică la circa 730 milioane lei.

Opinia Cititorului ( 12 )

  1. Norocul lor ca anul asta recolta de cereale si alte buruieni este exceptionala si probabil din toamna o sa care mai mult otel si materiale de reconstructie cand se va semna un tratat de pace. Ar trebui sa vanda un pachet mare unui operator mare din Germania ca sa fie integrati in fluxurile importante de transport

    1. Buna sugestie.

      -80% la profit. bun asa, pai si cotatia sta pe loc? cine o tine la preturile astea?

      ai vrea sa scada cotatia 80? are activ net 1 miliard , P/BV =0.7 . Nu ar fi de mirare ca in multele saptamanile viitoare peste vara sa creasca asa pas pas pe blat spre 5.

      366.484.258 lei capitalul social

      481.870.615 lei activ net 

      pe bursa este TTS nu Grupul TTS

      Pe site BVB este capitalizarea 730 si P/BV=0.7

      O tine ignoranta...

      io zic sa verifici pe site-ul ministerului de finante la cui 9089452 sa vezi cat sunt capitalurile proprii si vei vedea ca e la p/bv de 2.

      Stimati investitori, poate ar fi util – pentru toti cei interesati de respectarea standardelor internationale – sa (re)consultati prevederile IFRS. Acestea mentioneaza destul de clar ca, in situatia in care o entitate detine peste 20% dintr-o alta societate, investitia ar trebui reflectata in situatiile financiare prin metoda punerii in echivalenta. Dar, desigur, fiecare intelege si aplica reglementarile in stilul propriu

      Asta e cazul general care se restrange la cel particular in care detine o majoritate(ori a drepturilor de vot,ori influenteaza numirea majoritaii conducerii si alte asemenea) si atunci trebuie sa consolideze.

    Tot e un articol foarte bun astazi despre Purcari si alte companii cu baza puternica in Moldova.

    Care e treaba cu oferta aia WINE?Ca maine poimaine se fac 2 saptamani de cand se zicea ca a fost depusa la ASF. 

    Tot citeam cum la initaitiva ASF s-a schimbat legislatia,s-au scurtat termene cu majorari de capital,oferte.O asemenea oferta,de magnitudinea asta trebuia sa aiba un rapsuns in 2 zile,nu in 20.

    A se vedea lipsa completa de transparenta,ofertele se aproba candva daca au probleme,intre timp nu se spune ca sunt ceva probleme,pur si simplu nu vezi o decizie de aprobare. 

    1. Oferta de preluare a fost o forma de de marketing economic, de promovare, de mediatizare a actiunii.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0587
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4330
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4144
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9912
Gram de aur (XAU)Gram de aur478.6971

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb