Banca Comercială Română (BCR) anunţă că a depăşit cifra de cinci miliarde de lei finanţări acordate proiectelor de infrastructură dezvoltate de autorităţile publice locale în perioada 2005 - 2015, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Cea mai mare parte a finanţărilor a fost atrasă pentru reabilitarea infrastructurii rutiere (drumurile judeţene şi comunale, precum şi străzile urbane ori rurale care sunt în responsabilitatea autorităţilor locale), iar BCR a susţinut reabilitarea acestora din urmă cu aproximativ 2,6 miliarde lei.
O altă categorie majoră de proiecte a vizat intervenţii dedicate îmbunătăţirii calităţii vieţii: legături rutiere între comunităţi izolate, reparaţii ale şcolilor şi spitalelor, construcţia de locuinţe sociale, centre de asistenţă socială şi îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi, infrastructură de apă, canalizare şi managementul deşeurilor, precizează sursa citată.
Ioana Gheorghiade, director executiv Sector Public şi Finanţarea Infrastructurii în cadrul BCR, subliniază faptul că se impune din ce în ce mai mult dezvoltarea strategică a infrastructurii pentru transportul de mărfuri şi a celei educaţionale pentru atragerea / păstrarea investitorilor în ţara noastră. "Dacă nu se schimbă nimic în această privinţă, investiţiile se vor concentra în continuare în Capitală şi în oraşele mari unde forţa de muncă este calificată ori în zona de Vest, cu lanţul logistic care s-a dezvoltat în acea zonă cu acces rapid la autostrăzile din Ungaria. Fără o extindere a infrastructurii interesul companiilor private se mută pe pieţele externe, iar investitorii străini vor prefera Polonia sau Ungaria. Potenţialul de dezvoltare al României este pus în pericol", a spus Ioana Gheorghiade.
La rândul său, Ştefan Buciuc, director Departament Autorităţi Publice în cadrul BCR, a remarcat că dezvoltarea infrastructurii este critică pentru creşterea calităţii vieţii în regiunile mai puţin dezvoltate.
"La nivel naţional, în regiunile mai puţin dezvoltate, finanţările acordate de către bancă au urmărit cu preponderenţă dezvoltarea reţelelor de apă/canalizare, dezvoltarea infrastructurii de management a deşeurilor, infrastructura rutieră, iluminat şi transport public ori reabilitarea siturilor istorice", a precizat Buciuc.












































