IVECO lansează eDAILY, un vehicul comercial electric în două versiuni, cu baterii reîncărcabile şi cu pile de combustie pe hidrogen

V.G.
Companii / 20 septembrie

IVECO lansează eDAILY, un vehicul comercial electric în două versiuni, cu baterii reîncărcabile şi cu pile de combustie pe hidrogen

IVECO a lansat eDAILY, un model de vehicul comercial electric uşor. eDAILY este considerat crucial pentru atingerea obiectivului IVECO de a contribui la un transport ecologic şi sustenabil. Noul model a fost dezvăluit luni în cadrul IAA Transportation 2022 Trade Fair în Hanovra, Germania, principala expoziţie internaţională pentru industria vehiculelor comerciale, unde IVECO a prezentat şi cele mai recente inovaţii în domeniul propulsiei ecologice, care vor contribui la obiectivul de reducere la zero a emisiilor poluante în industria globală a transporturilor rutiere, se arată într-un comunicat de presă remis astăzi redacţiei.

Potrivit sursei ciatte, modelul eDAILY, geamănul electrificat al consacratului DAILY, dispune de un set de baterii modulare de 37 kWh care permite optimizarea autonomiei şi îl face adaptabil pentru orice misiune. IVECO eDAILY păstrează caracteristicile celebre ale lui DAILY şi va fi oferit clienţilor în toate variantele sale: furgon, cabină şi microbuz, de la 3,5 t la 7,2 t. eDAILY este disponibil în două variante, BEV (baterii electrice reîncărcabile) şi FCEV (motor electric cu pile de combustie pe hidrogen).

"Pentru a conduce drumul schimbării, am trasat un traseu precis către durabilitate, care va face ca IVECO să atingă zero emisii de carbon până în 2040, printr-o abordare multi-energetică cu toate gamele. Şi astăzi deschidem o nouă eră în lumea vehiculelor comerciale cu noul eDAILY: fără emisii de carbon, cu acces deplin în toate zonele", a declarat Luca Sra, Preşedintele Truck Business Unit din grupul Iveco, la conferinţa de presă susţinută astăzi cu ocazia deschiderii standului IVECO la IAA 2022.

eDAILY FCEV, dezvoltat împreună cu Hyundai, este dotat cu pile de combustie cu hidrogen de 90 kW şi un motor electric de 140 kW. Prototipul a fost testat în Europa şi asigură o autonomie maximă de 350 kilometri, o sarcină utilă de până la trei tone şi un timp de realimentare de până la 15 minute. În timp ce eDAILY BEV este cel mai potrivit pentru călătorii scurte, eDAILY FCEV este ideal pentru livrările care necesită o rază lungă de acţiune cu sarcină utilă mare.

Noul eDAILY oferă o nouă dimensiune a transportului rutier de mărfuri prin introducerea vehiculelor electrice şi în alte tipuri de activităţi decât cele uzuale, precum cele din domeniul construcţiilor, colectarea deşeurilor sau lucrul la înălţime. Vehiculele oferă posibilitatea a de a instala diferite tipuri de ePTO-uri de până la 15 kW, pentru alimentarea unităţilor frigorifice, a macaralelor şi a altor suprastructuri solicitante, cum ar fi colectarea deşeurilor şi nacele.

Noul model eDAILY poate fi deja comandat în toată Europa, iar livrările vor începe în 2023.

eDAILY poate fi echipat cu una, două sau trei baterii. Bateriile beneficiază de o garanţie de până la opt ani şi până la 250.000 kilometri parcurşi. Totodată, garanţia permite înlocuirea bateriei atunci când capacitatea acesteia scade sub 80%. eDAILY poate fi reîncărcat de la staţiile de încărcare private, industriale sau casnice. Opţiunile includ încărcarea rapidă la 80kW, care creşte autonomia vehicului cu până la 100 kilometri în doar 30 de minute. Sistemul electric al modelului eDAILY a fost testat cu succes în condiţii extreme, de la -30°C la +50°C.

IVECO oferă cu eDAILY o gamă complexă de servicii dedicate, care includ aplicaţia eDAILY Routing, care interacţionează cu vehiculul pentru a estima autonomia acestuia şi numărul de încărcări necesare ale bateriei pentru a ajunge la destinaţie. Aplicaţia IVECO ON Easy Daily, dotată cu asistentul vocal IVECO DRIVER PAL, oferă şoferului informaţii despre starea vehiculului, nivelul bateriei, programarea de la distanţă a reîncărcării, navigarea către staţiile de reîncărcare şi multe altele.

Odată cu lansarea modelului eDAILY, IVECO îşi extinde şi portofoliul de servicii cu noi soluţii dedicate de eMobility. Proprietarii eDAILY vor beneficia de o serie de servicii personalizate special concepute pentru vehiculele electrice cu baterii, care includ controlul inteligent al energiei, monitorizarea consumului de energie şi managementul operaţiunilor de încărcare. Clienţii companiei vor avea la dispoziţie şi o serie de servicii suplimentare activate pentru conectivitate.

Tot la IAA 2022, IVECO a anunţat şi lansarea versiunii europene a modelului 4x2 Artic a Nikola Tre BEV, dezvoltat împreună cu partenerul său strategic Nikola. Versiunea europeană 4x2 Artic a Nikola Tre Battery Electric (BEV) este un camion electric cu emisii zero, cu cea mai bună autonomie din clasa sa, de 500 km, şi performanţă pentru a finaliza o gamă largă de misiuni regionale.

"Astăzi lansăm primele produse pentru piaţa europeană ale parteneriatului puternic IVECO cu Nikola Corporation. Echipele noastre au proiectat împreună o platformă modulară capabilă pe care pot fi montate atât pile de combustie, cât şi baterii. Este prima platformă modulară electrică pentru camioane care găzduieşte ambele surse de energie, atât cea din bateria electrică pentru misiuni de până la 530 kilometri, cât şi energia stocată sub formă de hidrogen transformată în energie electrică de către pila de combustie, pentru transporturi de până la 800 kilometri. O adevărată revoluţie care marchează un pas tangibil către obiectivul nostru ambiţios de a atinge un transport cu emisii zero", a declarat Luca Sra, Preşedintele Truck Business Unit din grupul Iveco.

Vehiculul, care are un ampatament de 4.021 milimetri, dispune de nouă baterii cu o capacitate totală de stocare a energiei de până la 738 kWh, care oferă o autonomie de aproximativ 500 kilometri. Alimentarea de la o priză de 175 kW durează aproximativ 162 de minute. În cursul acestui an urmează să fie disponibile şi încărcătoarele de până la 350 kW.

"Camioanele Nikola Tre, marchează o schimbare radicală a transportului comercial. Dezvoltate special ca vehicule electrice, acestea oferă performanţă şi experienţă de condus capabile să concureze cu colegii lor cu motor diesel în cele mai grele misiuni . Ele oferă soluţii cu zero emisii, viabile din punct de vedere operaţional şi financiar pentru aplicaţii regionale şi transport pe distanţe lungi, care vor oferi clienţilor un adevărat avantaj competitiv", afirmă Michael Lohscheller, preşedinte, Nikola Corporation.

Totodată, la standul IVECO de la IAA 2022 este expus şi vehiculul electric cu pile de combustie Nikola Tre (FCEV) în versiunea Beta, oferind o imagine asupra soluţiei de propulsie electrică care va echipa în curând vechiculele destinate curselor lungi şi o piatră de hotar în progresul IVECO către obiectivul său de zero emisii de carbon până în 2040. Versiunea beta a vehicului Nikola Tre FCEV Artic, alimentată de aproximativ 70 de kilograme de hidrogen la o presiune de 700 de bari, împreună cu timpul de alimentare rapidă de puţin sub 20 de minute, va permite o autonomie de până la 800 kilometri. Acest model va intra pe piaţa europeană în 2024.

De asemenea, IVECO a dezvăluit, la deschiderea IAA 2022, noua culoare a logo-ului mărcii, "Energy Blue", pentru a semnala ambiţia grupului de a se identifica cu puterea, dinamismul şi inovaţia digitală.

Două ediţii speciale Daily dezvăluite în timpul conferinţei de presă oferă o combinaţie unică de elemente vintage şi futuriste, deoarece se inspiră din două vehicule emblematice OM din anii `50 şi `60, Tigrotto şi Leoncino. Aceste vehicule au jucat un rol fundamental în lumea transporturilor, punându-şi amprenta asupra economiei în plină expansiune din acei ani. Ediţia specială Leoncino este o interpretare vintage a noului eDAILY, în timp ce Tigrotto este o variantă a 4x4 Daily.

Doar 0.02% din totalul vehiculelor de marfă înmatriculate în România în 2020 au fost electrice, se arată în studiul Viitorul Mobilităţii în România, realizat de Deloitte pentru Confederaţia Patronală Concordia. Potrivit aceluiaşi studiu, cea mai mare parte a înmatriculărilor de vehicule electrice este estimată a avea loc după 2025, bornă la care infrastructura de încărcare ar trebui să ajungă la peste 40.000 de puncte de încărcare. Până în anul 2030, se estimează că aproximativ 13% din parcul auto din România va fi reprezentat de vehiculele electrice.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

02 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9297
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6851
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0142
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7419
Gram de aur (XAU)Gram de aur271.1673

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro