Reprezentanţii marilor lanţuri hoteliere sunt interesaţi să se lanseze sau să se extindă pe piaţa din ţara noastră. Astfel, la conferinţa Hospitality Trends de la Bucureşti, reprezentanţi Hilton, Wyndham şi Starwood au declarat că au în vedere segmentul de trei sau patru stele în oraşele mari.
Hilton vizează centre cum ar fi Cluj, Timişoara, Sibiu sau Braşov pentru segmentul mediu, şi nu exclude nici posibilitatea amplasării de hoteluri pe litoral sau în zona montană.
Wyndham, care este reprezentat la noi în ţară prin Ramada şi Howard Johnson, se orientează către oraşele secundare, iar Starwood este interesat de oraşele importante, fără zona Mării Negre şi cea montană. Starwood planifică să intre pe piaţa naţională până la sfârşitul anului, proiectând dpuă hoteluri în Bucureşti şi unul la Cluj.
De asemenea, Dolce Hotels, un lanţ american de hoteluri de business, ia în considerare amplasarea unui centru la Bucureşti.
În ciuda disponibilităţii de a se lansa la noi, investitorii au de luptat cu dificultatea găsirii unor terenuri viabile în centrele oraşelor, mărirea costurilor de construcţie şi greutatea atragerii finanţării.