Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) acuză lipsa de transparenţă pe piaţa RCA şi afirmă că atât şoferii, cât şi service-urile auto sunt afectaţi de actualele practici ale asigurătorilor, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Potrivit POSA, mecanismul SAL-Fin, prin care persoanele fizice pot soluţiona amiabil litigiile cu asigurătorii, are o eficienţă limitată: rata de succes este de aproximativ 50%, comparativ cu peste 90% în instanţă. În plus, hotărârile SAL-Fin pot fi atacate, ceea ce întârzie obţinerea despăgubirilor.
Reprezentanţii service-urilor resping acuzaţiile privind „facturi umflate”, precizând că devizele sunt realizate în programe specializate, iar manopera reprezintă doar 15-20% din cost, restul fiind piese achiziţionate direct de la furnizori. „Marja de profit a service-urilor este foarte mică, deoarece din tariful de manoperă se acoperă salariile, chiria, echipamentele, taxele şi impozitele”, a declarat Dan Barbu, preşedintele POSA.
Patronatul subliniază că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) are responsabilitatea de a supraveghea corect piaţa asigurărilor şi de a proteja consumatorii, nu de a prelua punctele de vedere ale companiilor de asigurări. „Majorările de tarife RCA, nejustificate în multe cazuri, trebuie explicate şi gestionate transparent, în contextul în care această asigurare este obligatorie pentru toţi şoferii din România”, se arată în comunicat.
POSA solicită ca dezbaterea publică privind RCA să fie bazată pe date reale şi verificabile, pentru ca atât şoferii, cât şi service-urile să beneficieze de un tratament echitabil.
Opinia Cititorului