POTRIVIT ALLIANCE FUNDMarea Britanie: Preţurile proprietăţilor nou-construite au crescut cu 47%, în ultimul deceniu

A.V.
Ziarul BURSA #Companii / 5 decembrie 2022

Marea Britanie: Preţurile proprietăţilor nou-construite au crescut cu 47%, în ultimul deceniu

Preţul mediu al unei locuinţe noi din South West England este cu 93,6% mai mare decât în 2012 În urmă cu zece ani, o construcţie nouă avea o primă medie de 21,2% faţă de preţul unei proprietăţi existente, iar acum - de 37,3%

Preţurile de achiziţie ale unei locuinţe noi în Marea Britanie au crescut cu 47% în ultimii zece ani, acestea beneficiind în prezent de o primă de 37,3% faţă de preţurile caselor existente pe piaţă, arată un studiu al Alliance Fund, citat de propertyinvestortoday.co.uk.

Fondul imobiliar a analizat valorile proprietăţilor nou-construite în Regatul Unit, în ultimul deceniu, dar şi modul în care preţul unei case noi se compară cu cel al stocului de locuinţe existente pe piaţă, arătând că, după ajustarea la inflaţie, preţul mediu al unei proprietăţi nou-construite a crescut cu 10,6% în ultimul an, ceea ce semnifică un plus de 47,1% pentru ultimul deceniu.

În regiunea de Sud-Vest (South West England) a fost înregistrată cea mai mare creştere anuală a preţurilor, casele nou-construite în această zonă sunt, acum, mai scumpe cu 14,7% faţă de 2021, conform sursei citate.

Sud-Vestul a experimentat cea mai bună evoluţie a proprietăţilor nou-construite în ultimii zece ani, iar costul mediu al unei locuinţe noi din regiune este cu 93,6% mai mare decât în 2012, potrivit Alliance Fund.

Cercetarea subliniază, de asemenea, că prima de preţ plătită pentru casele nou-construite a crescut. Dacă în urmă cu zece ani, o construcţie nouă avea o primă medie de 21,2% faţă de preţul unei proprietăţi existente, aceasta a ajuns în prezent la 37,3%, ceea ce înseamnă că diferenţa s-a mărit cu 16,1 puncte procentuale.

În ultimul an, diferenţa de preţ dintre casele noi şi cele existente a crescut cu 11,6%, conform Alliance Fund, care adaugă că aceste statistici arată soliditatea sectorului construcţiilor noi.

Iain Crawford, directorul executiv al Alliance Fund, spune: "Costul unei locuinţe noi a crescut substanţial în ultimul an, ca să nu mai vorbim de ultimul deceniu, iar cei care doresc să pună primii piciorul într-o locuinţă se confruntă acum cu o situaţie mult mai grea, ca urmare a unei perioade prelungite de boom pe întreaga piaţă imobiliară. În acelaşi timp, primele de piaţă pe care le impun casele noi s-au consolidat şi, deşi acest lucru demonstrează oferta superioară a sectorului construcţiilor noi faţă de stocul existent, creşte decalajul de accesibilitate pentru mulţi cumpărători de locuinţe. Desigur, o casă nou-construită prezintă multe avantaje pe care una existentă nu le are, printre care: vânzarea mai uşoară şi evitarea unui lanţ ce trebuie luat în considerare, o eficienţă energetică mai mare (care nu a fost niciodată mai importantă decât în climatul actual); stimulente oferite de mulţi dezvoltatori, respectiv eliminarea taxei de timbru la achiziţie. Mulţi prevăd acum sfârşitul boom-ului pieţei imobiliare din pandemie, iar achiziţia construcţiilor noi este, probabil, cea mai sigură cale pentru cineva care caută să anuleze orice scădere a valorii proprietăţilor în următoarele luni, deoarece locuinţele noi îşi păstrează valoarea într-o măsură mult mai mare".

Sectorul construcţiilor din Marea Britanie, din nou pe creştere

Activitatea companiilor britanice de construcţii s-a îmbunătăţit în mod neaşteptat în septembrie 2022, deşi perspectivele sunt destul de sumbre, în condiţiile în care creşterea comenzilor noi "a secat", potrivit unui sondaj Reuters din luna octombrie.

Indicele Managerilor de Achiziţii (PMI) în construcţii - S&P Global/CIPS - a crescut la 52,3 în septembrie, de la 49,2 în august, depăşind pragul de 50 de puncte pentru prima dată după luna iunie. Economiştii chestionaţi de Reuters au prognozat o scădere a indicelui la 48 de puncte.

Tim Moore, director economic la S&P Global Market Intelligence, afirmă: "Companiile de construcţii din Marea Britanie au înregistrat o creştere modestă a activităţii în luna septembrie, dar revenirea pe plus a fost alimentată de proiectele amânate şi de diminuarea crizei de aprovizionare, mai degrabă decât de «o rafală» de noi comenzi. Noile comenzi au înregistrat cea mai slabă creştere din mai 2020, la scurt timp după ce a izbucnit pandemia de coronavirus în Europa, iar preocupările privind creşterea ratelor dobânzilor, criza din energie şi riscurile de recesiune au afectat încrederea consumatorilor".

Conform Reuters, indicele PMI pentru toate sectoarele din Marea Britanie, care includ serviciile şi producţia, a scăzut la 49,4 în septembrie, de la 49,6 în luna anterioară, consemnând astfel cel mai redus nivel din ianuarie 2021 până acum.

Indicele Managerilor de Achiziţii (PMI) este un indicator economic principal al sectoarelor de producţie, construcţii şi servicii. Indicele este derivat din analizarea unei secţiuni a managerilor de achiziţii din sectorul privat în ceea ce priveşte condiţiile de afaceri, inclusiv producţia şi ocuparea forţei de muncă, preţurile, comenzile noi, livrările şi inventarele. O valoare de peste 50 a acestui indice indică faptul că industria se extinde, în timp ce o valoare sub 50 arată că industria se contractă.

The Guardian: Lucrările de construcţii sunt responsabile pentru 18% din poluarea cu particule mari din Marea Britanie

Pentru o lungă perioadă de timp, construcţiile au fost trecute cu vederea ca fiind o problemă de poluare a aerului atât de către guvernul de la Londra, cât şi de oamenii de ştiinţă, scrie www.theguardian.com, amintind că ulterior, în iulie 1999, laboratorul de teren din Marylebone Road (Londra) a semnalat un nivel al poluării de peste 10 ori mai mare decât valoarea normală. Conform sursei, care a realizat o investigaţie în acest sens, particulele poluante mai mari, numite PM10, erau principala cauză a creşterii, generată de renovarea unei clădiri din apropiere.

De atunci, scrie sursa, oamenii de ştiinţă de la Imperial College London au urmărit poluarea dintr-o gamă largă de lucrări de construcţii, inclusiv demolări, construcţii şi reparaţii stradale. De asemenea, The Guardian a realizat un studiu de trei ani al unei scheme de lărgire a drumurilor în sud-estul Londrei şi a constatat că locuitorii din zonă au fost afectaţi de o poluare crescută a aerului pe măsură ce s-a construit noul drum. Mai mult, poluarea a crescut odată cu deschiderea drumului pentru trafic.

Un nou raport şi sondaj scot în evidenţă poluarea aerului prin construcţii, precum şi lipsa politicilor şi măsurilor de abordare a acestei probleme. Cele mai recente estimări arată că lucrările de construcţii sunt responsabile pentru aproximativ 18% din poluarea cu particule mari din Marea Britanie, iar această pondere este în creştere. În Londra, ea depăşeşte 30%, potrivit sursei citate.

În acest context, primarul Londrei a elaborat instrucţiuni pentru şantierele mari de construcţii şi a stabilit standarde minime pentru excavatoarele, generatoarele şi maşinile cu motoare diesel, dar în alte părţi nu există astfel de măsuri.

Kate Langford, reprezentantă a organizaţiei Impact on Urban Health, spune: "Ştim că există soluţii pentru îmbunătăţirea calităţii aerului. Este timpul ca guvernul naţional şi autorităţile locale să colaboreze cu industria construcţiilor pentru a implementa măsuri semnificative şi practice menite să reducă impactul acesteia asupra aerului pe care îl respirăm".

Un sondaj realizat de Impact on Urban Health şi Center for Low Emission Construction arată că peste 90% dintre cei care lucrează în industria construcţiilor recunosc impactul sectorului asupra poluării aerului. În opinia lor, calea de urmat într-un asemenea context este o mai bună informare şi o reglementare mai clară şi mai solidă. Aceştia consideră că adoptarea pe scară largă a noilor practici şi utilizarea echipamentelor mai puţin poluante se vor produce doar în baza unor reglementări care să creeze condiţii de concurenţă echitabile între contractori.

Standardele şi reglementările mai stricte pot fi un stimulent pentru inovaţie în domeniu, notează sursa citată.

Daniel Marsh de la Imperial College London, care a condus sondajul menţionat, declară: "Industria construcţiilor nu are în prezent vreo cale de reglementare clară pentru reducerea emisiilor utilajelor, deoarece nu există standarde sau date pentru noi limite în privinţa motoarelor. Nu vedem nici semnale din partea guvernului britanic cu privire la viitoarea direcţie politică în privinţa poluării".

(Articol preluat din revista BURSA Construcţiilor)

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. La noi s-au dublat, si nu avem noi veniturile englezilor!

    Chestia asta s-a intampllat de-acum zece ani. De-acum doua luni e invers, pretul lovuintelor in UK scazand cu 2,5%. In doar doua luni! Pe termen scurt, scaderea ar urma sa ajunga la 10%, potrivit optimistilor, si peste 20%, potrivit pesimistilor. Io, de pe margine, pot doar sa spun ca optimistii ar putea fi prea pesimisti sau ca pesimistii se vor dovedi prea optimisti. In rest, mani-poola-re cat incape!

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

02 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9024
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4632
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9026
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4966
Gram de aur (XAU)Gram de aur280.1298

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro