Produsele de lux pre-owned sunt noul trend în materie de achiziţii şi în România

G.D.
Companii / 8 decembrie 2022

Produsele de lux pre-owned sunt noul trend în materie de achiziţii şi în România

În ultimii ani, piaţa produselor de lux pre-owned a cunoscut o dezvoltare explozivă la nivel global, tendinţă care se observă şi în România, conform unui comunicat remis redacţiei. Evaluată la 32,61 miliarde de dolari, conform Research And Markets.com, piaţa produselor de lux pre-owned este estimată să ajungă la valoarea de 51,77 miliarde de dolari până în 2026, cu o rată de creştere anuală de aproape 10%. Trendul de creştere accelerată pe acest segment se observă şi în România. "Numărul celor interesaţi de produsele de lux pre-owned s-a dublat în ultimii 3, 4 ani", observă Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet. Unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse de lux pre-owned de pe piaţă, compania românească a înregistrat în ultimii ani creşteri cu până la 25% pe această linie de business.

Cum se explică noul trend? "Consumatorii produselor de lux se schimbă", comentează platforma germană Statista.com. Aceştia sunt din ce în ce mai tineri, preponderent din Generaţia Z şi Millennials, cu afinitate către shoppingul online şi atenţi la aspectele sociale şi de mediu. Şi în România, clienţii care preferă produsele de lux deţinute anterior de alte persoane se încadrează în aceeaşi categorie: "Pentru segmentul ceasurilor de lux clienţii sunt preponderent bărbaţi, care se situează în intervalul de vârstă între 35 şi 44 de ani, iar pentru genţile semnate de designeri renumiţi clienţii se încadrează în aceeaşi categorie de vârstă, dar sunt 68% femei ", explică CEO-ul CreditAmanet.

Potrivit sursei citate, Cosmin Popovici dezvăluie că preferinţele clienţilor se îndreaptă în proporţie de peste 65% spre bijuteriile din aur, fiind urmate de ceasurile de lux, genţile de lux şi bijuteriile cu diamante.

"Interesul crescut pentru produsele de lux pre-owned este un fenomen complex, care se explică prin interacţiunea unor factori multipli, sociali, economici, dar şi care ţin de contextul internaţional. Clienţii dezvoltă noi obiceiuri de consum, vor investiţii mai sigure şi nu renunţă la bunurile de lux, deşi nu au disponibilitatea să plătească sume exorbitante pentru ele. Sistemul pre-owned le oferă ce-şi doresc, la preţuri accesibile şi din acest motiv devine tot mai atractiv la noi, ca de altfel în întreaga lume. CreditAmanet are clienţi pentru acest segment şi dincolo de graniţele ţării sau ale Uniunii Europene", mai spune Cosmin Popovici.

O geantă semnată de un designer renumit, un inel cu diamante sau un ceas de lux sunt produse care pot avea un preţ exorbitant, pe care multe categorii de clienţi nu sunt dispuse să-l plătească. Piaţa produselor pre-owned reprezintă alternativa cea mai convenabilă pentru acestea. CEO-ul CreditAmanet spune că există o categorie specială de clienţi pentru acest tip de bunuri de lux: "Sunt cei care îşi doresc anumite genţi de lux de la producători ca Hermès sau Chanel, care au restricţionat achiziţiile la doar două obiecte pe an. Aceşti clienţi vin în magazinele CreditAmanet sau cumpără online ca să evite listele lungi de aşteptare. Aici au siguranţa că produsele sunt autentice, iar preţul e unul foarte competitiv!". După cum dezvăluie Cosmin Popovici, genţile şi ceasurile de lux comercializate de CreditAmanet sunt produse foarte atractive pentru clienţii din ţară, dar mai ales pentru cei din străinătate, care constituie 70% dintre cumpărători.

Genţile de lux nu mai sunt în prezent doar un accesoriu menit să completeze o ţinută, ci sunt considerate tot mai mult ca o investiţie inteligentă, mai ales dacă sunt achiziţionate pre-owned. Creşterea inflaţiei şi insecuritatea economică au determinat clienţii să identifice noi tipuri de investiţii, mai sigure. Deşi cu o notă exotică, genţile şi ceasurile de lux, la fel ca bijuteriile din aur sau cele cu diamante oferă avantajul protecţiei contra efectelor inflaţiei.

"În ultimii 4 ani, numărul celor interesaţi să investească în produse de lux pre-owned s-a dublat, decizie explicabilă în contextul actual. Aceste produse sunt considerate investiţii smart, pentru că nu numai că îşi păstrează valoarea iniţială, ci o şi cresc în timp. Cel mai scump ceas de lux vândut de CreditAmanet a fost un Rolex Daytona. L-a cumpărat un client din străinătate cu aproximativ 70.000 euro. Astăzi, acest ceas valorează peste 100.000 euro. Un simplu exemplu despre cât de profitabilă poate fi o astfel de investiţie", explică Cosmin Popovici, CEO-ul CreditAmanet, companie care administrează cea mai diversificată platformă de tranzacţionare pentru produse de lux, bijuterii şi electronice pre-owned, se menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Tre sa fi dus cu capul sa crezi ca luand un ceas cu 70k euro il poti vinde dupa 2 ani cu 100k...

    Ori nu gasesti cumparatori la acest pret (revanzare) ori clientii se reorienteaza.

    Reclama de 2bani...in curand veti vedea cum cade n cap si prostia luxului mai rau decat toate celelalte. 

    pre-owned adica second hand :))

    1. Exact, sa spuna pe nume chiar daca este un produs premium.

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

06 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9036
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5570
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9186
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4789
Gram de aur (XAU)Gram de aur274.4439

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro