Serviciile on demand, soluţia companiilor pentru criza de specialişti din domeniul Digital Marketing

V.G.
Companii / 21 noiembrie 2022

Serviciile on demand, soluţia companiilor pentru criza de specialişti din domeniul Digital Marketing

Dificultatea găsirii de forţă de muncă înalt calificată pune la grea încercare firmele din toate domeniile, aşa că mulţi dintre manageri se adaptează din mers noilor condiţii, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.

Conform sursei citate, cu toate că în zona de digital marketing la nivel naţional activează aproximativ 40.000 de oameni, lipsa celor cu experienţă se resimte mai mult ca oricând, astfel încât la mare căutare sunt acum serviciile on demand, pe bază de abonament, care elimină presiunea căutării şi angajării de specialişti.

"În acest moment nimeni nu face concedieri în acest domeniu. Dimpotrivă, este o foarte mare nevoie de experţi în piaţă. De exemplu, pe zona de PPC sunt zece oameni în ţară care pot fi consideraţi specialişti. În momentul de faţă firmele se pregătesc pentru o eventuală recesiune, iar acest lucru se simte în modul în care realizăm strategiile. Avem foarte multi clienţi care îşi restrâng activitatea la produse/servicii care au deja tracţiune în piaţă, iar unii dintre ei încearcă să iasă în afara ţării prin lansarea de website-uri în Europa", spune Constantin Joiţescu, fondatorul NION.

În aceste condiţii marketingul digital, copywriting, design grafic, PPC&SEO şi web development, reprezintă o necesitate tot mai pregnantă în cadrul companiilor din domenii extrem de variate. De altfel evaluările pentru bugetele din acest an sunt de 130-140 de milioane de euro în zona de digital marketing, iar cea mai nouă soluţie pentru a acoperi deficitul din piaţa muncii este furnizarea de servicii on demand, pe bază de abonament. Lansat în a doua jumătate a acestui an, start-up-ul românesc de digital marketing NION a atras până acum 50 de clienţi, număr pe care se aşteaptă să îl dubleze în 2023 şi care i-ar asigura o cifră de afaceri de peste 4,1 milioane de lei.

"Creşterea numărului de clienţi a fost spectaculoasă în acest an. Deşi anticipam nevoia existentă la nivelul întregii pieţe, nu ne aşteptam la un număr atât de mare de cereri din partea firmelor. Cea mai mare provocare a unui antreprenor sau manager din România, în 2023, va fi să recruteze şi să angajeze persoanele potrivite pentru digital marketing. Oricum, este doar o chestiune de timp până când termenul de angajat va dispărea pentru toţi cei care lucrează, fie că vorbim despre freelancing sau de servicii pe bază de contract de muncă în corporaţii", adaugă Constantin Joiţescu, fondatorul NION.

Compania a investit în îmbunătăţirea platformei interne de management a sarcinilor şi a fluxului de onboarding, iar în viitor ar putea lua în calcul scalarea afacerii prin francizarea modelului de business pe pieţe externe. Echipa a crescut constant, în doar câteva luni ajungând la 17 specialişti in house şi aproximativ 30 de colaboratori. Media de vârstă este de 40 de ani, iar fiecare colaborator are cel puţin cinci ani de exeperienţă în domeniu. Plaja de potenţiali clienţi este formată din 20.000 de firme cu cifre de afaceri de peste un milion de euro, mai mult de trei angajaţi şi activează pe piaţă de peste cinci ani, se precizează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

03 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9005
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9076
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4945
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3749

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro