STUDIU ROMANIAN BUSINESS LEADERS:Lipsa de capital, barieră în calea internaţionalizării pentru 41% dintre antreprenori

R.R.
Ziarul BURSA #Companii /

Lipsa de capital, barieră în calea internaţionalizării pentru 41% dintre antreprenori

Aproape jumătate (41%) dintre antreprenorii ro­mâni care sunt în proces de internaţionalizare sau care vor să îşi internaţionalizeze afacerile în viitorul apropiat consideră că lipsa de capital reprezintă o barieră în calea atingerii acestui scop, în timp ce doar 29% dintre cei care au reuşit, deja, să îşi internaţionalizeze afacerile au această părere, arată studiul Start-Up Bridge despre internaţionalizare.

Claudiu Vrînceanu, unul dintre iniţiatorii proiectului Start-Up Bridge, din cadrul Fundaţiei Romanian Business Leaders (RBL), a precizat ieri, în cadrul unei conferinţe în care au fost prezentate concluziile studiului citat, că barierele personale pentru antreprenorii români care au început procesul de internaţionalizare sunt reprezentate de: lipsa de cunoştinţe şi informaţii des­pre pieţele-ţintă; puţine conexiuni cu persoane din ţara ţintă; lipsa de experienţă în activităţi de internaţionalizare; lipsa de curaj; bariere de limbă.

Alte piedici care stau în calea internaţionalizării, potrivit studiului RBL, sunt: menţinerea unor preţuri competitive; lipsa personalului specializat; găsirea de parteneri internaţionali; lipsa sprijinului din partea statului român; oportunităţile deja existente în Ro­mânia; necunoaşterea legislaţiei în această privinţă.

În ceea ce priveşte beneficiile internaţionalizării şi motivele pentru care antreprenorii români decid să porneas­că acest proces, studiul citat notează: "În topul beneficiilor internaţionalizării se numără: creşterea veniturilor; îmbunătăţirea calităţii serviciilor/produselor proprii; acumularea de experienţă şi expertiză; extinderea oportunităţilor strategice; dezvoltarea culturii organizaţionale.

Aproape 1 din 2 antreprenori ro­mâni şi-au internaţionalizat afacerile în contextul unui parteneriat (fie că el exista, deja, fie că putea fi dezvoltat); alţii au făcut acest lucru pentru că numărul clienţilor era/este limitat în România sau pentru a-şi majora cifra de afaceri şi profitul ori pentru diversificarea investiţiilor".

În cadrul prezentării, Claudiu Vrînceanu a mai precizat că 8 din 10 antreprenori au început activităţi de internaţionalizare pe baza relaţiilor proprii şi doar 1 din 10 antreprenori români au beneficiat de ajutorul instituţiilor publice în acest sens.

Domnul Vrînceanu a mai menţionat: "Întrebaţi ce forme de suport îşi doresc în procesul de internaţionalizare, antreprenorii români au răspuns că promovarea companiilor româneşti şi a intereselor acestora peste hotare este foarte importantă. La fel sunt şi parteneriatele strategice cu alte companii, iar 73% dintre antreprenori îşi doresc trainiguri despre internaţionalizare".

Totodată, studiul arată că 72% dintre antreprenorii români care vor să îşi internaţionalizeze afacerile îşi doresc să primească suport prin atragerea de fonduri europene, 57% dintre aceştia îşi doresc suport din partea instituţiilor bancare de la noi din ţară, însă antreprenorii nu exclud nici alte mecanisme de suport precum: sprijinul venit din partea companiilor private interesate să susţină antreprenoriatul; cel venit din partea Camerelor de Comerţ ro­mâneşti şi ale celor străine, ori chiar din partea statului care reprezintă piaţă-ţintă.

Întrebaţi "Ce fel de suport vă aşteptaţi să primiţi de la statul român?", 74% dintre antreprenorii care vor să înceapă un proces de internaţionalizare au spus că îşi doresc ca statul să se implice în promovarea peste hotare a firmelor româneşti; beneficii fiscale; fonduri europene; acces la networking; 59% dintre aceştia vor ca statul român să le faciliteze accesul la informaţii din pieţele-ţintă; reprezentarea intereselor lor pe piaţa-ţintă; traininguri despre internaţionalizare; consultanţi specializaţi; hub-uri şi incubatoare pentru antreprenoriat; finanţare.

Nu în ultimul rând, în topul motivelor care au dus la eşecul proceselor de internaţionalizare ale afacerilor lor, pe primele trei locuri s-au clasat, potrivit antreprenorilor români, lipsa de resurse financiare, birocraţia şi competiţia.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Patria BankAdvertisement
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
Real Estate & Construction Forumwww.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSCEBSMART TRANSFORMATION 2019
Cabinet de avocatTMPS