În peisajul digital actual extrem de dinamic, consumatorii îşi doresc soluţii de plată care să îmbine securitatea şi confortul, se arată într-un comunicat remis redacţiei. Pentru 79% dintre consumatorii români, securitatea este aspectul cel mai important legat de plăţi atunci când fac cumpărături online, iar 90% dintre ei ar alege o altă metodă de plată dacă aceasta ar fi mai sigură, arată cel mai recent studiu Visa privind plăţile în comerţul electronic în Europa Centrală şi de Est (2025).
Faptul că sunt dispuşi să încerce noi soluţii de plată arată cât de important este pentru consumatorii români să poată alege modalitatea preferată de plată, mai ales dacă pot beneficia şi de un grad mai înalt de securitate.
Confortul şi simplitatea - cheia satisfacţiei consumatorilor
Consumatorii, inclusiv cei din România, se aşteaptă acum, mai mult ca oricând, la experienţe de cumpărare simplificate şi fără impedimente. Studiul Visa arată că aproape două treimi (65%) dintre cumpărători finalizează plata online în mai puţin de 30 de secunde, iar peste jumătate dintre consumatorii români (55%) ar renunţa la coşul de cumpărături online dacă nu pot folosi metoda de plată preferată. În acelaşi timp, 1 din 7 consumatori europeni (14%) îşi abandonează cumpărăturile atunci când trebuie să introducă manual detaliile cardului. De altfel, disponibilitatea metodei de plată preferate este esenţială pentru mai mult de 9 din 10 respondenţi în aproape toate pieţele din Europa Centrală şi de Est. Prin urmare, comercianţii se văd nevoiţi să simplifice procesul de finalizare a comenzii. Pentru a rămâne competitivi, aceştia trebuie să asigure consumatorilor o gamă largă de opţiuni de plată, care să ofere atât confort, cât şi libertatea de a alege.
Plăţile sigure ar trebui să fie ceva normal
"Pe măsură ce plăţile digitale evoluează, interesul consumatorilor români faţă de inovaţie creşte, 3 din 4 dintre aceştia fiind gata să experimenteze metode noi de plată. În acest cadru dinamic, securitatea şi confortul capătă o importanţă crucială. Când succesul sau eşecul unei vânzări depinde de fiecare secundă petrecută în procesul de finalizare a comenzii, soluţiile sigure de plată precum Visa Click to Pay, bazate pe tokenizare, reprezintă un avantaj competitiv major. Tokenizarea rezolvă cu succes ambele probleme în acelaşi timp. Prin înlocuirea datelor sensibile ale cardului cu un cod unic, criptat, reducem riscul de fraudă şi simplificăm experienţa de plată. Pentru comercianţi, acest lucru înseamnă rate de conversie mai mari şi mai puţine cumpărături abandonate. Pentru cumpărători, oferă încrederea de a finaliza achiziţiile fără ezitare. Misiunea noastră este de a face ca plăţile sigure să fie şi foarte simple, astfel încât finalizarea comenzii să devină un pas invizibil, nu un obstacol, la fiecare cumpărătură online ", a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Visa Click to Pay - eficientizarea comerţului digital şi îmbunătăţirea procesului de checkout
Visa Click to Pay este un standard global inovator pentru plăţile online, care fluidizează comerţul electronic prin eliminarea introducerii manuale a datelor cardului, asigurând un nivel ridicat de securitate şi îmbunătăţind experienţa generală de cumpărare. Click to Pay funcţionează eficient în toate sistemele de carduri, pe toate dispozitivele şi browser-ele, atâta timp cât comerciantul de la care se face achiziţia acceptă soluţiile Visa. Pentru că le permite clienţilor să finalizeze tranzacţiile cu mai puţine click-uri şi fără să introducă manual numărul cardului, această transformare a procesului de plată ca vizitator (guest checkout) este comparabilă cu revoluţia adusă de plăţile contactless în magazinele fizice. Prin simplificarea proceselor de plată şi prin utilizarea tehnologiei avansate de tokenizare pentru protejarea datele cardului, Visa Click to Pay reduce riscul de abandon al coşului de cumpărături şi facilitează revenirea clienţilor pentru noi achiziţii. Astfel, comercianţii se bucură de rate de conversie mai mari şi obţin venituri mai mari, ceea ce impulsionează economia şi contribuie la o dezvoltare mai amplă a comerţului digital.