SUPLIMENT ECO-ECONOMIE Despre esenţa unei transformări reale, centrate pe sustenabilitate, oameni şi viitor

Ziarul BURSA #Companii / 30 mai

Despre esenţa unei transformări reale, centrate pe sustenabilitate, oameni şi viitor

(Interviu cu Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România)

Transformarea înseamnă mai mult decât rezultate de business, înseamnă şi sustenabilitate: oameni, viitor şi cât de mult ne pasă, cu adevărat, consideră Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România. Printre altele, Emma ne-a spus, în cadrul unui interviu: „Cred profund în ideea de responsabilitate. Fiecare dintre noi are un rol în felul în care va arăta lumea peste 10, 20, 50 de ani. Eu vin dintr-un loc al cuvintelor, al impactului prin discurs. Acum construiesc sens şi direcţie în altă formă - prin proiecte, prin angajamente, prin consecvenţă. Ce mă motivează? Gândul că am contribuit la o schimbare reală. Asta dă sens fiecărei zile de muncă”.

Reporter: Care sunt principalele direcţii de sustenabilitate adoptate de Philip Morris România?

Emma Zeicescu: Pentru noi, sustenabilitatea este un angajament real, nu doar un capitol de bifat într-un raport. Ne uităm la impactul nostru, al companiei, în general, dar şi al produselor noastre, cu onestitate şi acţionăm pe două direcţii clare: cum producem, adică ce impact social şi de mediu are activitatea noastră, şi cum contribuim în comunităţile din care facem parte.

La Philip Morris România, am făcut din sustenabilitate un pilon central în tot ceea ce facem şi am direcţionat în programe de sustenabilitate o parte importantă din cei peste 730 milioane de dolari investiţi în fabrica din Otopeni în ultimii opt ani. Ne dorim un viitor sustenabil, în care riscurile şi provocările sociale şi de mediu sunt minimizate, iar resursele comune sunt protejate. Reducerea emisiilor de carbon şi atingerea neutralităţii din punct de vedere al emisiilor de carbon reprezintă prioritatea numărul unu pe care o avem. Dar ne preocupă şi gestionarea deşeurilor şi protejarea resurselor de apă şi ne-am implicat în comunităţi prin proiecte de voluntariat. Am adus la aceeaşi masă autorităţi locale, furnizori, instituţii şi alţi parteneri, ca să înţelegem mai bine provocările de mediu şi sociale cu care ne confruntăm. Împreună, am căutat soluţii, am împărtăşit idei şi am promovat bune practici. Pentru că, până la urmă, schimbările reale vin din colaborare şi din dorinţa sinceră de a face lucrurile mai bine.

Nu e suficient să recunoaştem că avem un impact - important e să credem că putem să facem ceva concret pentru a-l reduce. Iar în ultimii ani am dovedit că nu ne rezumăm la vorbe. Vrem să creăm un viitor sustenabil, în care riscurile şi provocările legate de apă şi energie sunt minimizate, iar resursele comune sunt protejate.

Reporter: Care sunt cele mai relevante iniţiative de sustenabilitate desfăşurate de Philip Morris România?

Emma Zeicescu: Ne place să inovăm şi să aplicăm inovaţia în modul în care ne desfăşurăm activitatea şi gestionăm resursele. În plus, îi încurajăm pe partenerii noştri să adopte aceleaşi principii sustenabile în activităţile lor. La nivel global, ne-am propus să atingem neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până la finalul anul 2025 şi în întregul lanţ valoric până în 2040.

Unul dintre proiectele noastre de bază este transformarea fabricii din Otopeni într-un centru de producţie pentru consumabile fără fum - o investiţie majoră nu doar în tehnologie, ci şi în viitor. Aşa cum spuneam, reducerea emisiilor de carbon şi atingerea neutralităţii din punct de vedere al emisiilor de carbon sunt fundamentale pentru activităţile noastre, iar în acest scop am instalat în fabrică peste 6.000 de panouri solare cu o capacitate totală instalată de 3,4 MW. Efectiv, această iniţiativă va reduce dependenţa fabricii de gazele naturale, un combustibil fosil cu efecte semnificative asupra mediului. De asemenea, ne dorim să protejăm resursele locale de apă, dar şi să ne asigurăm că activitatea noastră merge mai departe fără compromisuri. Aşa că am integrat în procesele noastre un management sustenabil al apei, cu tot ce înseamnă asta: consum mai mic, reutilizare, protejarea ecosistemelor de apă dulce şi reducerea riscurilor legate de apă. În fabrica noastră din Otopeni avem două staţii de epurare a apelor uzate care funcţionează la standarde înalte, cu o capacitate de 1.800 de metri cubi pe zi. După procesul de epurare, apa respectă toţi parametrii impuşi de legislaţie, aşa că poate fi evacuată în siguranţă în apele de suprafaţă din zonă.

Pentru mine, protejarea mediului nu e doar un subiect de discuţie - e ceva ce simt că trebuie să facem cu toţii, zi de zi. Mă preocupă felul în care acţiunile noastre, fie că vorbim de gesturi mici sau de decizii luate la nivel de companie, lasă urme în natură. Şi da, cred că schimbarea începe cu fapte mici, dar constante.

Reporter: Care sunt cele mai importante lecţii învăţate de companie în cei zece ani de transformare către un model de afacere mai sustenabil?

Emma Zeicescu: Cea mai grea lecţie? Să avem răbdare. Transformarea reală nu vine peste noapte şi cere curaj, perseverenţă şi o doză de vulnerabilitate. A fost nevoie să ieşim din zona de confort pe care ne-o dădea istoria îndelungată a companiei, să renunţăm la certitudini şi să investim - financiar, uman şi emoţional - în ceva ce nu avea precedent în industrie. Dar a meritat. Pentru că am înţeles că transformarea înseamnă mai mult decât rezultate de business, înseamnă şi sustenabilitate: oameni, viitor şi cât de mult ne pasă, cu adevărat.

O altă lecţie este cea a implicării şi a exemplului personal. Din 2016, am desfăşurat campanii de conştientizare în rândul angajaţilor, furnizorilor şi comunităţilor locale cu privire la importanţa protejării mediului şi a conservării apei. Am vorbit despre prevenirea poluării, practici durabile de gestionare a apei, precum şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (de exemplu, inundaţii). Şi am trecut la acţiune. Am realizat proiecte de protejare şi îmbunătăţire a unor zone din bazinul hidrografic Argeş-Vedea-Piteşti: reîmpădurire, minimizare a distrugerii habitatelor, colectare a deşeurilor, îmbunătăţire a valorii estetice şi sprijinire a iniţiativelor de conservare a biodiversităţii alături de ONG-uri şi autorităţi locale.

Şi trebuie să vă spun, ca voluntar care a luat parte la unele dintre aceste evenimente, că este un sentiment incredibil de împlinire când ştii că ai contribuit la binele comun, la păstrarea unui mediu curat şi sănătos. Voluntarii noştri au plantat peste 70.000 de puieţi în judeţele Ialomiţa, Călăraşi, Prahova, Giurgiu, Buzău şi Dâmboviţa şi au adunat peste 20 de tone de deşeuri începând din 2016.

Reporter: În ce mod inovaţiile dezvoltate de Philip Morris International contribuie la transformarea profundă a industriei atât la nivel global, cât şi local?

Emma Zeicescu: Când spui „inovaţie”, mulţi se gândesc la gadgeturi. Dar pentru noi inovaţia are un scop mai mare: să construim un viitor fără fum. Nu e puţin lucru. Dispozitivele fără fum, cercetarea ştiinţifică din spatele lor, noile standarde de producţie - toate aceste lucruri nu doar că schimbă o industrie, ci şi dau consumatorilor o alternativă. Şi, sincer, asta e poate cea mai puternică formă de inovaţie: aceea care schimbă vieţi.

În ultimii ani, Philip Morris International s-a transformat din temelii cu scopul de a construi un viitor în care ţigările vor fi înlocuite cu alternative mai puţin dăunătoare la continuarea fumatului. Acest proces este cel mai radical dintre cele care au transformat compania şi industria până acum. La nivel global, din 2018, s-au făcut investiţii de peste peste 14 miliarde de dolari în cercetarea şi dezvoltarea produselor fără fum.

Obiectivul final al acestor investiţii este o schimbare majoră de paradigmă la nivelul societăţii: să oferim milioanelor de fumători din toată lumea şi din România şansa de a lua o decizie informată, bazată pe ştiinţă şi de a renunţa la ţigări în favoarea unor produse fără fum care, deşi nu sunt complet lipsite de riscuri, reprezintă o alternativă mai bună la continuarea fumatului.

Reporter: Ce face ca abordarea actuală a companiei să fie diferită, curajoasă şi chiar disruptivă în raport cu modelele tradiţionale de business?

Emma Zeicescu: Cum spuneam mai sus, ne-am asumat un obiectiv care ar fi părut de neconceput în trecutul recent: un viitor fără fum. Câţi alţi jucători din industrie au spus asta cu voce tare? Nu ne e teamă să fim diferiţi, pentru că ştim unde vrem să ajungem. Iar asta presupune să nu mai faci business „ca pe vremuri”, ci să reinventezi totul: de la produs, la comunicare, la cultură organizaţională. E riscant? Poate. Dar este, fără îndoială, necesar.

Reporter: Ce idee sau valori fundamentale te motivează în promovarea sustenabilităţii în activitatea profesională?

Emma Zeicescu: Cred profund în ideea de responsabilitate. Fiecare dintre noi are un rol în felul în care va arăta lumea peste 10, 20, 50 de ani. Eu vin dintr-un loc al cuvintelor, al impactului prin discurs. Acum construiesc sens şi direcţie în altă formă - prin proiecte, prin angajamente, prin consecvenţă. Ce mă motivează? Gândul că am contribuit la o schimbare reală. Asta dă sens fiecărei zile de muncă.

Reporter: Care este mantra/motto-ul preferat legat de sustenabilitate?

Emma Zeicescu: Fă RAI din ce ai! Şi îl aplic la scară extinsă, pentru viaţă, în general.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0639
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4699
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4252
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0206
Gram de aur (XAU)Gram de aur473.9101

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
tibco.ro
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
antiquemarket.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb