Toyota Motor a reluat producţia primului său vehicul electric, bZ4X

F.D.
Companii / 7 octombrie

Toyota Motor a reluat producţia primului său vehicul electric, bZ4X

Toyota Motor a reluat producţia primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potenţialele probleme de siguranţă care au oprit vânzările noului model alimentat cu baterii mai bine de trei luni, transmite Reuters, potrivit News.ro.

Cel mai mare producător de automobile din Japonia, care a intrat târziu pe piaţa de vehicule electrice, a rechemat 2.700 de bZ4X la nivel global în iunie, după ce a descoperit că există riscul ca roţile maşinii să se slăbească.

Subaru, la care Toyota deţine o participaţie de 20%, a trebuit, de asemenea, să recheme automobile ale modelului aferent Solterra, pe care l-a dezvoltat în comun cu Toyota.

O notificare de rechemare transmisă în iunie de Toyota Ministerului japonez al Transporturilor spunea că virajele bruşte şi frânarea bruscă ar putea cauza slăbirea şuruburilor butucului, crescând riscul ca o roată să se desprindă de pe vehicul.

Producătorul auto a declarat joi, într-o declaraţie către minister, că se va asigura că şuruburile butucului au fost înlocuite şi strânse corespunzător în noile versiuni ale bZ4X.

În plus, Toyota a spus că a identificat şi remediat o potenţială problemă cu airbagurile din maşină.

Unele airbag-uri au fost instalate necorespunzător din fabrică şi riscau să se defecteze sau să provoace răni din cauza plasării unei curele în interiorul ansamblului airbag-ului.

Toyota nu a dezvăluit anterior această problemă.

Masahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota, a declarat într-un briefing că producătorul auto a descoperit problema airbag-ului abia în ultima lună sau două.

"Ne cerem scuze din nou pentru îngrijorarea, anxietatea şi neplăcerile pe care le-am cauzat clienţilor noştri, dealerilor şi părţilor interesate", a spus Maeda.

El a refuzat să comenteze cât a costat rechemarea.

Toyota s-a confruntat cu critici din partea grupurilor de mediu şi a investitorilor care doresc ca grupul să se extindă mai rapid pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii.

Toyota a respins criticile, spunând că trebuie să ofere opţiuni de maşini care să se potrivească diferitelor pieţe şi clienţi.

Hibrizii precum Prius rămân mult mai populari pe piaţa de origine a Toyota.

Vehiculele electrice cu baterie pur au reprezentat doar 1% din maşinile de pasageri vândute în Japonia anul trecut, potrivit datelor din industrie.

BZ4X este disponibil pentru închiriere doar în Japonia - un serviciu care va fi reluat pe 26 octombrie, a spus Maeda. El nu a precizat când vor relua vânzările în SUA.

Doar 232 de unităţi de crossover, prezentate ca răspunsul Toyota la modelul Y al Tesla şi ID.4 al Volkswagen, au fost vândute anul acesta în Statele Unite.

Anul trecut, producătorul auto japonez a angajat aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice cu baterii. Se aşteaptă ca vânzările anuale ale companiei de astfel de maşini să ajungă la doar 3,5 milioane de vehicule până la sfârşitul deceniului, aproximativ o treime din vânzările anuale curente ale maşinilor sale pe benzină.

Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

02 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9297
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6851
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0142
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7419
Gram de aur (XAU)Gram de aur271.1673

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro