Graba cu care s-a legiferat segmentul de asigurări RCA în ultimele săptămâni a fost în strânsă legătură cu presiunile constante ale asociaţiilor de transport, fără a se ţine cont de cerinţele de transparenţă în elaborarea politicilor publice şi de necesităţile pieţei, spun reprezentanţii Uniunii Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Conform unui comunicat al UNSAR, remis vineri, asiguratorii consideră că prin adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 54/2016 privind asigurarea RCA sunt încălcate normele europene şi legislaţia naţională în vigoare, cu referire la Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II) şi la Legea concurenţei nr. 21/1996, potrivit Agerpres.
"UNSAR îşi manifestă încrederea că în procesul de elaborare a legislaţiei privind asigurările obligatorii de răspundere civilă, aflat în derulare în prezent, vor fi respectate legile naţionale şi europene în vigoare, precum şi principiile de libertate a pieţei. Conform legislaţiei menţionate, nu poate fi introdus un control al preţurilor pentru o anumită industrie în lipsa unui sistem general de control al preţurilor (Directiva Solvabilitate II). Mai mult, îngheţarea preţurilor se face doar în împrejurări excepţionale şi pe o perioadă determinată (Legea Concurenţei), însă situaţia de criză din industria transporturilor invocată nu a fost fundamentată cu argumente economice", spun reprezentanţii UNSAR.
Aceştia consideră că actualizarea legislaţiei în domeniu trebuie să ţină cont de dinamica pieţei, pentru a oferi predictibilitatea şi stabilitatea necesare atât industriei de asigurări, dar, mai ales, clienţilor. Pentru identificarea unor soluţii viabile şi sustenabile, UNSAR îşi exprimă întreaga disponibilitate la dialog.
 English
English


























 Euro
Euro Dolar SUA
Dolar SUA Franc elveţian
Franc elveţian Liră sterlină
Liră sterlină Gram de aur
Gram de aur























