WORKSPACE STUDIO: Companiile investesc substanţial în spaţii verzi, terase şi zone de socializare şi relaxare generoase

G.D.
Companii / 19 octombrie 2022

Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio

Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio

Workspace Studio, companie specializată în design şi amenajări de birouri de înaltă calitate, devenită în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei. Dinamica pozitivă vine pe fondul creşterii interesului companiilor de a investi în reamenajarea spaţiilor de birouri, aliniindu-se noilor tendinţe din piaţa muncii, respectiv orientarea către calitate şi regândirea posturilor de lucru şi creşterea spaţiilor de socializare, colaborare şi mentorat, în defavoarea celor individuale.

Potrivit sursei citate, proiectele realizate de Workspace Studio în primele 9 luni ale anului au drept caracteristici principale orientarea către design premium, calitate şi ergonomia pieselor de mobilier, precum şi crearea unui spaţiu confortabil, care susţine o stare de bine şi stimulează productivitatea, creativitatea şi colaborarea. Astfel, mobilierul ergonomic, alături de soluţiile specializate sau premium pentru piese şi zone de colaborare au generat în primele 9 luni ale anului 75% din vânzările totale ale companiei.

"După doi ani de schimbări şi transformări, companiile caută acum, mai mult decât oricând, să dea un nou sens spaţiilor de birouri. Vor să le transforme în spaţii plăcute, confortabile, utile, practice şi ergonomice. Angajaţii vor spaţii de birouri care să arate mai bine decât cele de acasă, caută varietate, atât în design, cât şi postural. Totodată, au crescut mult aşteptările şi exigenţele tuturor în ceea ce priveşte ergonomia, calitatea aerului, a luminii ori distribuţiei spatiilor de lucru. Încă din primele luni ale anului a devenit vizibilă tendinţa companiilor de a se orienta către design şi înaltă calitate" - declară Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

În contextul crizei economice şi al muncii în sistem hibrid, suprafeţele medii totale au scăzut cu circa 15%. În acelaşi timp, spaţiile au devenit mai aerisite, fiind alocate suprafeţe medii per angajat în creştere cu aproape 50% faţă de perioada pre-pandemie. Dacă în urmă cu 2-3 ani, în 65% din suprafaţa proiectelor de amenajare erau concentrate zone individuale de lucru, birouri individuale, în prezent proporţia este de 55% în favoarea zonelor de colaborare şi socializare.

În primele 9 luni ale anului, bugetul mediu, ce ia în calcul atât staţia de lucru individual, cât şi cota aferentă din spaţiile comune, a ajuns la peste 2000 euro/post de lucru, în creştere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, subliniază sursa citată.

Totodată, pe fondul reveniri la birou şi al interesului crescut pentru calitatea spaţiilor de lucru, numărul de proiecte de reamenajare a crescut semnificativ. În primele 9 luni ale anului Workspace Studio a realizat proiecte de amenajare şi reamenajare a căror valoare medie s-a situat la 350.000 Euro, în creştere cu 15% faţă de 2021.

"Dacă rămânem cu ceva bun post- pandemie, cred că poate fi transformarea biroului şi modului de a munci. Transformarea birourilor în destinaţii mai frumoase şi mai elitiste este ireversibilă. Companiile investesc substanţial în spaţii verzi, terase, zone de colaborare, relaxare şi cafeteria generoase. Aşteptările angajaţilor sunt ca biroul să fie un loc încărcat emoţional, cu un design semnificativ, care să ofere atât instrumentele şi amenajarea care să stimuleze munca productivă, dar şi o platformă pentru interacţiuni formale şi informale cu colegii, totul

într-un context în care sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă" -a adăugat Horaţiu Didea.

În ceea ce priveşte soluţiile de produs, în perioada analizată cele mai căutate au fost scaunele ergonomice, placările şi pereţii arhitecturali acustici, cabinele acustice, mobilierul informal pentru zonele de discuţii, mobilierul cu tentă rezidenţială şi mobilierul destinat zonei de cafeteria.

"Încheiem aceste 9 luni cu rezultate foarte bune. Companiile au decis atât să elibereze bugetele îngheţate în ultimii doi ani, cât şi să investească în calitatea spaţiilor de lucru pentru a accelera întoarcerea angajaţilor la birou. Criza regională, inflaţia şi spectrul recesiunii au afectat bugetele, desigur, dar chiar şi aşa investiţiile în calitate, sustenabilitate şi wellbeing au crescut semnificativ. În plus, anul acesta, câteva companii mari au decis să reamenajeze, valoarea marilor proiecte fiind dublă practic faţă de anii trecuţi" -a mai declarat Horaţiu Didea.

Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio adresează piaţa interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât şi proiecte complexe din comercial şi rezidenţial premium. În primele 9 luni ale anului, proiectele destinate B2B au generat 90% din afacerile totale ale companiei, iar pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu o creştere de peste 40% faţă de 2021, se menţionează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

07 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9022
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5747
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9405
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4884
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3601

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro