Daimler încearcă să cumpere o participaţie majoritară în operaţiunile sale chineze, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, după ce eforturile iniţiale de a-şi majora numărul de acţiuni deţinute au eşuat, iar investitorii chinezi şi-au sporit presiunile asupra producătorului auto german, relatează Reuters.
Planul Daimler vine într-un moment în care tensiunile dintre Berlin şi Beijing s-au accentuat. Luna aceasta, ministrul german de Externe, Heiko Maas, declara că folosirea tehnologiei furnizate de compania chineză Huawei pentru reţelele 5G trebuie să fie monitorizată şi este nevoie de un ''test de fiabilitate politică'' în acest caz. Oficialul german a subliniat faptul că actualele măsuri de securitate privind 5G sunt insuficiente pentru prevenirea unor eventuale interferenţe, iar acest lucru poate afecta infrastructurile informatice în cazul a numeroase sectoare, precum cel al sănătăţii sau al industriei auto, precum şi industria în general.
Daimler explorează câteva opţiuni privind extinderea controlului asupra Beijing Benz Automotive Co, societatea sa mixtă chineză pe care o deţine împreună cu grupul auto BAIC, inclusiv majorarea participaţiei de la 49% la 75%, susţin sursele.
Dar oficialii BAIC se opun planului Daimler, deoarece vor să-şi păstreze controlul asupra afacerii profitabile, care a beneficiat de pe urma vânzărilor solide de automobile Mercedes-Benz, au declarat sursele pentru Reuters.
Daimler, care deţine brandul Mercedes-Benz, nu a comentat informaţiile privind planurile sale de expansiune în China, în timp ce reprezentanţii BAIC nu au răspuns solicitărilor de a face comentarii.
În China, cea mai mare auto din lume, Mercedes-Benz, a vândut în primele nouă luni din acest an 525.890 automobile, în creştere cu 5% faţă de perioada similară din 2018.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
1. DAIMLER , ARE CURAJ , NU GLUMA !!!
(mesaj trimis de STATY în data de 18.12.2019, 09:26)
NUMAI CA SA TE DUCI IN TARA AIA , SI SA INITIEZI CEVA , O AFACERE , ORICE , INSEAMNA SA AI UN CURAJ NEBUN , PUR SI SIMPLU !!! CHINEZII , SANT NISTE COMUNISTI EXTRAORDINARI DE PERICULOSI , LA FEL DE PERICULOSI , CA RUSII !!! EI , SI GUVERNUL LOR , NU STIU MULTE !!! O DATA , LE VINE CEVA LA CAP , SI A-TI DAU TERMEN DE 24 DE ORE , SA LE PARASESTI DEFINITIV TARA !!! NU CONTEAZA CE BANI , S-AU CATI BANI , AI INVESTIT ACOLO !!! DE FRICA , O SA PLECI , CU CE-I PE TINE !!! NUMAI SA RAMAI IN VIATA !!! DAIMLER ASTIA , NU FACE DECAT SA-I INTARATE !!! PANA LA URMA , O S-O SIMTA PE PIELEA LOR !!! POATE SA AIBE SI 99, 99 % DINTR-O AFACERE , IN TARA ASTA , NIMIC NU E , NICI MACAR , CAT DE CAT SIGUR !!! INDIVIZI OPACI , CARE SE UITA LA TINE , DUSMANOS SI DISPRETUITOR , COMUNISTII DIN ROMANIA , FIIND PE LANGA EI , MICI COPII !!!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Jiji în data de 18.12.2019, 11:17)
Stai linistit, nu e chiar atat de rau, precum descrii tu situatia. Cred ca nu exista Firma mare in lume, care sa nu produca in China. Ca e bine sau rau nu pot sa spun. Insa sunt convins, ca toate firmele astea mari au manageri capabili si riscul investitilor e calculat.
Chinezii nu sunt prosti deloc. Sunt constienti de puterea lor si importanta pietei chinezesti. Daca joci dupa regulile lor e ok. Daca nu, suporti consecintele. Investitorii straini sunt doar nite oaspeti, care sunt tolerati atat timp, cat le respecta regulile. Dar asta nu e doar in China asa, ci peste tot. Mi-as dori ca in Romania sa fie la fel. Investitorii sa joace dupa legile si regulile noastre in loc sa adaptam legislatia la nevoile investitorilor.