ING Bank România a înregistrat în primul trimestru din acest an un profit net de 82 milioane de lei, în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior iar portofoliul de credite a crescut cu 12% faţă de trimestrul I din 2014 ajungând la 11,387 milioane lei, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,9% în 2015 de la 4,6% în primul trimestru de anul trecut iar cota de piaţă în fonduri atrase s-a ridicat la 6,1% comparativ cu 5,5% în aceeaşi perioadă a anului anterior.
ING Bank România a generat în primul trimestru venituri de 240 milioane de lei, cu 17% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2014. Creşterea veniturilor a fost influenţată de creşterea afacerii în special în zona clienţilor Retail şi Mid Corporate Banking, potrivit sursei citate.
Raportul costuri/venituri a înregistrat o îmbunătăţire faţă de acceaşi perioadă a anului anterior, diminuându-se la 56% în primul trimestru din acest an faţă de 60% în T1 2014.
Costurile totale au înregistrat o creştere de 9%, aceasta fiind generată de investiţiile în tehnologie din prima perioadă a anului 2015. Astfel, costurile totale în T1 2015 au ajuns la 134 milioane lei faţă de 123 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului anterior.
Portofoliul de credite s-a majorat cu 12%, ajungând la 11,387 milioane lei faţă de 10,192 milioane lei în T1 2014, creşterea fiind influenţată de dezvoltarea activităţii pe toate segmentele de clienţi, cu o contribuţie semnificativă (50%) a clienţilor mid corporate şi IMM.
Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,9% comparativ cu 4,6% în T1 2014, înregistrându-se o creştere accelerată a creditării în lei. Din total portofoliu, ponderea creditării în lei a crescut la 50% în T1 2015 faţă de 45% în aceeaşi perioadă a anului 2014.
Fondurile atrase au crescut de asemenea la 14,559 milioane lei, cu 13% mai mult faţă de T1 2014, evoluţie datorată, în principal, creşterii înregistrate în segmentul de retail unde a crescut atât numărul clienţilor deponenţi cât şi valoarea medie a fondurilor per client.
În primul trimestru, banca a înregistrat 44.000 clienţi noi persoane fizice.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.