PSA "Peugeot Citroen", a doua companie auto din Europa, raportează o pierdere netă de 1,16 miliarde de euro pentru anul 2009, cifra depăşind triplul pierderilor aferente lui 2008: 363 milioane de euro.
Totuşi, compania a înregistrat pierderi sub aşteptări în semestrul al doilea din 2009, datorită reducerii preţurilor de distribuţie, care au generat mai multe vânzări. Pierderile operaţionale ale diviziei auto au fost de 353 milioane de euro (486 milioane de dolari), în timp ce analiştii estimau 145 milioane de euro. Pe întreg anul 2009, pierderea operaţională a companiei a fost de 1,26 miliarde de euro, faţă de 225 milioane de euro în 2008.
Pierderea netă a "Peugeot" a însumat 199 milioane de euro în semes-trul al doilea, comparativ cu 1,08 miliarde de euro, cât a fost în anul anterior. Analiştii aşteptau 194 de milioane de euro.
Vânzările companiei franceze au fost de 24,9 miliarde de euro în semestrul al doilea din 2009, cifra fiind cu 2,6% mai mare decât în cea de-a doua jumătate din 2008. Pe întregul an 2009, valoarea vânzărilor companiei s-au diminuat cu 11%, la 48,4 miliarde de euro.
Anul trecut, "Peugeot" a livrat 3,19 milioane de autoturisme, cu 2,2 mai puţin decât în 2008.


















































