Grupul Generali, jucător pe pieţele globale de asigurare şi produse financiare, şi-a crescut cu 10,8% profitul operaţional, în anul 2014, ajungând la un rezultat de peste 4,5 miliarde euro, transmite compania într-un comunicat.
Profitul net a fost de 1,7 miliarde euro, iar volumul de prime brute subscrise a însumat peste 70 miliarde euro (+7,7% faţă de 2013)
Rentabilitatea capitalurilor proprii (return on equity) a ajuns la 13,2%, peste ţinta de 13% stabilită pentru anul 2015, iar dividentul propus pe acţiune de către companie este de 0,60 euro, (+33% vs. 0,45 euro în 2013).
Mario Greco, CEO al Generali Grup, a declarat: "Transformarea Generali s-a produs şi, în numele tuturor angajaţilor, sunt mândru să confirm că obiectivele stabilite în ianuarie 2013 au fost îndeplinite cu un an mai devreme. Prin această redresare am fost capabili să generăm acţionarilor 18 miliarde de euro şi sunt convins că vom raporta valori şi mai mari în viitor"
Potrivit reprezentantului companiei, în prezent, Generali se concentrează pe businesul de asigurări. "Performanţa financiară a businesului nostru în anul precedent, în pofida unui context de piaţă provocator, reflectă capacitatea oamenilor noştri din întreagă lume de a-şi onora promisiunile în faţă clienţilor şi acţionarilor noştri. Până acum, Generali nu a avut o bază atât de solidă şi pregătită să concureze şi să câştige în pieţele extrem de competitive de astăzi. Ne pregătim să începem un nou capitol din istoria noastră şi aşteptăm cu nerăbdare să va prezentăm, în luna ,ai a acestui an, viitoarea etapă a strategiei noastre", a spus Mario Greco.
Veniturile Generali din primele de asigurări de viaţă s-au ridicat la 49,8 miliarde euro, în creştere cu 11,2%. Creşterea vine din toate liniiile de business, în special din contractele de unit-linked care au înregistrat o creştere de 43%. Italia a avut o contribuţie semnificativă, înregistrând o creştere de +30%, Franţa +10% şi regiunea EMEA +21,1%.
Veniturile din primele de asigurări generale au stagnat la nivelul celor din 2013, 20,6 miliarde euro (+,2% versus 2013). Linia de asigurări auto a înregistrat o uşoară creştere (+0,8%) datorită rezultatelor bune înregistrate în Germania şi America Latină. Pe segmentul de asigurări generale non-auto, linia de asigurări comerciale şi industriale a avut o creştere de +1,7%.