Producătorul de vinuri Purcari Wineries (WINE) a raportat venituri de 91 milioane lei, în primele trei luni ale acestui an, cu 12% peste cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, în vreme ce profitul net a scăzut cu 17%, până la nouă milioane lei, conform raportului emitentului publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Comparaţia include şi vânzările înregistrate anul trecut de Ecosmart, de cinci milioane lei, afacere actualmente deconsolidată.
Alexandru Filip, Directorul General al Purcari Wineries, a declarat: "Accentul pus pe consolidarea valorii brandurilor, o politică de preţuri bine calibrată şi agilitatea operaţională continuă să genereze rezultate pozitive. Am continuat să investim în dezvoltarea activelor şi capacităţilor noastre. Având la bază un fundament solid şi parteneriate strategice în dezvoltare, rămânem încrezători în capacitatea noastră de a îndeplini atât obiectivele pentru întregul an, cât şi pe cele stabilite pe termen mediu".
Vânzările în România s-au majorat cu 26%, în vreme ce vânzările din Republica Moldova au fost mai mari cu 13%, faţă de cele din perioada ianuarie-martie a anului trecut şi duble comparativ cu cele din primul trimestru al anului 2020, printr-o performanţă solidă în cadrul comerţului modern. Vânzările din Bulgaria s-au majorat cu 25%, comparativ cu cele din primul trimestru al anului trecut, datorită extinderii în comerţul tradiţional şi în HoReCa, precum şi a listării a două brand-uri. În Republica Cehă şi Slovacia vânzările au crescut cu 27%, în timp ce Ucraina s-a înregistrat o majorare de 26% faţă de primul trimestru al anului trecut.
Costul vânzărilor s-a ridicat la 50,4 milioane lei, cu 10% peste cel din primele trei luni ale anului trecut. Cheltuielile de marketing s-au majorat cu 21%, până la 13,1 milioane lei, în vreme ce cheltuielile generale şi administrative au avut o creştere de 35%, până la 11,5 milioane lei. Profitul din exploatare s-a ridicat la 15,9 milioane lei, cu 2% peste cel din primele trei luni ale anului trecut.
Pe de altă parte, costurile financiare s-au ridicat la 4,4 milioane lei, mai mult decât duble comparativ cu cele din primele trei luni ale anului trecut, de două milioane lei, pe fondul creşterii cu 32% a cheltuielilor cu dobânzile, până la 2,7 milioane lei, compania înregistrând şi o cheltuială netă de schimb valutar de 1,7 milioane lei.
Victor Bostan deţine, prin Amboselt Universal, 20% din producătorul de vinuri din Republica Moldova, a cărui evaluare bursieră se ridică la aproape 550 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 12:50)
Cheltuielile mai mari de marketing si administrare sunt problematice, si mai putin cheltuielile cu dobanzi. Dar marketingul poate fi ciclic, bagi azi, apoi astepti rezultate fara sa mai cheltuiesti in plus, costurile administrative sunt recurente. Trebuie o mai mare eficienta, mai ales ca nu sunteti un capital-intensive business.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 14:28)
Foarte buna evolutia WINE.Profitul e si el in crestere,dar schimbarea reflectarii SOP de la anual in q4 la trimestrial prin impartire la 4 da o falsa impresie.Anul trecut ca baza de comparatie q1 nu a inclus nicio cheltuiala SOP.Asadar primele trei trimestre de anul asta vor fi distorsionate in minus in timp ce q4 va fi in plus pentru ca va include cheltuaiala strict aferenta trimestrului,nu a tot anul 2025.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2025, 23:59)
Da, foarte bine, profit in scadere