Renault va adăuga mai multe SUV-uri şi vehicule mici în gama de modele pe care le produce în India, în contextul în care constructorul francez vrea să majoreze gradul de utilizare a uzinei sale indiene şi să-şi majoreze cota pe a treia mare piaţă auto din lume, a declarat unul dintre directorii de la vârful companiei, informează Agerpres.
Graţie unei investiţii planificate să se ridice la 600 de milioane de dolari, Renault intenţionează să îşi majoreze vânzările locale şi exporturile din India, după ce a preluat participaţia deţinută de partenerul Nissan Motor la o uzină deţinută în comun, a afirmat directorul de operaţiuni de la Renault India, Venkatram Mamillapalle.
"În perioada următoare, vom trece la ofensivă cu privire la lansările de produs", a spus Mamillapalle. Acesta a precizat că Renault va lansa un SUV compact precum şi un SUV mid-sized în India, piaţă pe care în prezent vinde trei modele: modelul subcompact Kwid, SUV-ul mic Kiger şi automobilul cu şapte locuri Triber, cel mai bine vândut model al său pe piaţa din India.
Chiar dacă este responsabilă pentru mai puţin de 2% din vânzările globale ale Renault, India este unul din cele mai competitive hub-uri internaţionale, pe partea de costuri, pentru constructorul francez, care vrea să îşi crească vânzările în afara Europei.
Lipsa de noi modele precum şi faptul că actuala gamă este orientată preponderent spre automobilele mici, un segment care este în pierdere de teren, a dus la diminuarea cotei de piaţă a Renault în India la mai puţin de 1%, de la peste 3% în urmă cu cinci ani, arată datele din industria auto.
Miercuri, Renault India a lansat o versiune modernizată a MPV-ului Triber, prima lansare din ultimii patru ani, acesta urmând să fie primul din cele patru noi modele pe care intenţionează să le introducă pe piaţă în următorii doi ani.
Vehiculele de teren (SUV) şi automobilele cu trei rânduri de scaune au reprezentat aproximativ 65% din cele 4,3 milioane de automobile vândute în ultimul an fiscal în India. Automobilele mici reprezintă restul, însă ponderea lor s-a redus semnificativ comparativ cu situaţia din urmă cu cinci ani, când reprezentat peste 60% din piaţă.
Uzina de asamblare din sudul Indiei, care în prezent este deţinută în totalitate de Renault, funcţionează la aproximativ 50% din capacitatea sa anuală, de aproximativ 500.000 de unităţi, iar Venkatram Mamillapalle a spus că producătorul francez mizează pe creşterea pieţei din India şi pe noile pieţe de export din Asia de Sud-Est şi Africa de Sud pentru a duce gradul de utilizare a uzinei la 80%-100%.
Opinia Cititorului