Înmatriculările de maşini în Europa au scăzut în iunie, cu un declin anual de 4,4%, până la 1,25 milioane de vehicule, potrivit datelor publicate miercuri de Jato Dynamics, transmite Reuters, de la care menţionăm următoarele.
În timp ce cererea generală s-a diminuat, producătorii auto chinezi au continuat să câştige teren, obţinând o cotă de piaţă record şi punând presiune pe mai multe mărci europene consacrate, arată datele companiei de cercetare.
Producătorii chinezi se extind în Europa, pătrunzând pe o piaţă dominată tradiţional de mărcile europene şi americane, susţinuţi de preţurile lor mai mici, în contextul trecerii la vehicule electrice (EV).
Această situaţie a amplificat tensiunile comerciale dintre Bruxelles şi Beijing, inclusiv disputa legată de taxele vamale ale UE asupra vehiculelor electrice produse în China, menite să protejeze producătorii europeni.
Mărcile chineze aproape şi-au dublat cota de piaţă combinată în Europa, ajungând la 5,1% în primul semestru din 2025, foarte aproape de cota Mercedes-Benz (5,2%), arată raportul.
Înmatriculările de vehicule chineze au crescut cu 91% de la începutul anului. BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor şi Xpeng sunt cele cinci mărci care au alimentat această creştere, iar BYD a înregistrat singură 70.500 de unităţi în primele şase luni ale lui 2025, o creştere de 311% faţă de anul anterior.
Stellantis a înregistrat cel mai puternic declin al cotei de piaţă dintre marii producători, la 15,3%, de la 16,7% anul trecut. Al doilea cel mai mare declin a fost cel al Tesla, care a scăzut la 1,6% în prima jumătate a anului, de la 2,4% în 2024.
Înmatriculările de vehicule electrice pe baterii (BEV) au depăşit pentru prima dată pragul de un milion de unităţi în prima jumătate a anului, înregistrând o creştere de 25%, la 1,19 milioane de unităţi - ceea ce reprezintă 17,4% din piaţă.
„Preţurile persistent ridicate, tensiunile geopolitice şi economice cu partenerii comerciali ai Europei, precum şi realitatea pieţei post-pandemie, sunt motivele declinului”, a declarat Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.
„Modelul Y modernizat al Tesla nu a reuşit, până acum, să aducă creşterea aşteptată a vânzărilor mărcii”, a spus Munoz. „În acelaşi timp, competiţia din partea BYD şi a Grupului Volkswagen face mai dificil pentru Tesla să-şi menţină poziţia de lider.”
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.07.2025, 00:15)
BYD,va deschide cea mai mare fabrica
din Europa,in Ungaria,
unii cu cresteri de taxe si impozite,
altii cu atragerea masiva,de capital strain.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.07.2025, 07:50)
“Dictatori din toate tarile, uniti-va”:-)…aici era “nevoia imperioasa de gaz mujic ieftin” fara de care hungaristanul nu mai putea. Tupeul hungaristanez era sustinut din umbra de industria auto germana care reprezinta 2% din PIB-ul lui hOrban. Sa vedem acum cu competitia in casa din partea Tesla si BYD daca nemtii le mai permit hungaristanezilor “aere” de VETO:-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.07.2025, 10:58)
capitalul ala vine si cu chinezi si cu roboti si iti fura tie piata si locurile de munca