SUPLIMENT HR / CRISTIAN PANDEL, FONDATORUL MEMENTO GROUP:"La Christian Tour nu ne dorim angajaţi care au sufletul gol"

Ziarul BURSA #Companii #Resurse Umane / 28 iunie 2021

"La Christian Tour nu ne dorim angajaţi care au sufletul gol"

  • document ataşat Să recapitulăm cum se diferenţiază Yugsterul de angajatul obişnuit din retail!
    apasă aici pentru a descărca.

    Cultura de angajator Memento Group pune mereu echipa pe primul loc, investind constant în formarea şi starea de bine a fiecărui membru al familiei sale, susţine Cristian Pandel, fondatorul Grupului, ce reuneşte mai multe companii, printre care şi agenţia de turism Christian Tour. "Dacă lucrezi în turism nu ajungi milionar, dar dacă lucrezi în turism trăieşti ca un milionar", apreciază domnia sa, subliniind că nu-şi doreşte angajaţi care au sufletul gol şi că, pentru a face nişte turişti fericiţi, ma întâi trebuie ca angajaţii să fie fericiţi.

    În acest context, în cadrul Grupului a început o reformă generală pe partea de HR, iar programul derulat de companie se numeşte "Bine ai venit în Tribul Christian Tour". Despre ce presupune acest program şi care este parcursul angajatului Memento ne-a vorbit Cristian Pandel, într-un interviu.

    Reporter: La finalul unui an şi câteva luni în care turismul a fost aproape mort şi mulţi dintre angajaţii din acest sector s-au reorientat, cum faceţi faţă crizei de forţă de muncă?

    Cristian Pandel: Este adevărat că oamenii nu mai sunt motivaţi şi animaţi de idealuri. Perioada aceasta a fost dificilă pentru noi, nu am plătit angajaţii la justa lor valoare şi am mai pierdut din ei, turismul fiind cel mai impactat de criza de sănătate. Dar celelalte lucruri au dat o greutate echipei.

    Reporter: Care sunt celelalte lucruri?

    Cristian Pandel: În primul rând, noi nu ne dorim angajaţi care au sufletul gol, ni-i dorim pe cei care vor să nu se simtă singuri, care înţeleg că fericirea se produce în echipă şi că noi putem să facem lucruri deosebite.

    Cum căutăm oamenii? În general, cei mai mulţi dintre angajaţi zic "fac pentru că trebuie", însă noi tebuie să schimbăm această paradigmă şi să spunem "fac pentru că-mi place". Urmărim să identificăm per­soanele care, atunci când vin la interviu, fac această diferenţă. Dacă ajungem să avem angajaţi care fac lucrurile pentru că trebuie, atunci avem o problemă de structură.

    În acest context, avem o reformă generală pe partea de HR în cadrul Christian Tour şi, în general, în Grupul Memento, ce reuneşte toate companiile - Christian Tour, Yuga, compania de aviaţie, partea de curierat şi partea de transport rutier. Având în vedere tot ceea ce se întâmplă acum pe partea de HR şi customer care, noi considerăm că, dacă vrei să faci nişte turişti fericiţi, trebuie să ai mai întâi nişte angajaţi fericiţi. Programul nostru se numeşte "Bine ai venit în Tribul Christian Tour". Avem anumite valori care trebuie respectate când se intră la noi şi avem şi un parcurs profesional. Acest trib este ca o familie şi ani de zile am făcut teambuildinguri şi ieşiri. Tot ceea ce facem este pentru ca omul să se simtă ca într-o familie. De aceea, avem mulţi angajaţi care sunt dintotdeauna la noi.

    Reporter: Cum arată membrii acestei familii?

    Cristian Pandel: În primul rând, avem aceleaşi pasiuni. Profilul angajatului care vine la Chris­tian Tour este profilul sportiv. Ne-am creat un model pe care noi îl căutăm. De ce este modelul sportiv? Nu trebuie să fie sportiv de performanţă, dar m-am uitat în istoricul nostru şi toţi oamenii noştri, managerii etc. au fost sportivi. De ce? Pentru că un sportiv este competitiv, iar Christian Tour este un mediu extrem de competitiv. Al doilea lucru este fair- play-ul. Nimeni nu vrea sâ câştige pe nedrept. În plus, noi desfăşurăm o activitate de cursă lungă, ce presupune oameni care se antrenează şi vor să crească. Nu vor lucruri imediat. În general, sportivii sunt oameni pragmatici, care îşi fac un plan ca să ajungă să câştige o cupă. Nu sunt oameni care din noroc au câştigat ceva.

    De asemenea, este vorba despre mediul de lucru. Dacă lucrezi în turism nu ajungi milionar, salariile nu sunt forte mari, dar dacă lucrezi în turism trăieşti ca un milionar. Aceasta este marea frumuseţe. În turism călătoreşti, lucrezi cu visele oamenilor, vorbeşti cu foarte mulţi oameni, dacă eşti ghid la fel, ai o experienţă de sine stătătoare, dacă eşti agent pleci în info tripuri, faci pregătire la mare sau la munte.

    Reporter: Ce presupune, concret, programul "Bine ai venit în Tribul Christian Tour"?

    Cristian Pandel: Cel mai important lucru la angajaţii noştri este ca ei să fie focusaţi pe client. Pentru că cea mai mare problemă, noi lucrând în servicii, este atunci când găseşti nişte feţe triste şi care nu iubesc ceea ce fac. Practic, noi vindem vacanţe şi dacă angajaţii nu îşi iubesc clienţii, atunci avem o mare problemă. Noi, crescând destul de repede, am ajuns să avem unele probleme pe care le recunoaştem şi pe care încercăm să le rezolvăm. Noi spunem că fericirea este un sport de echipă. Dacă clientul nostru este fericit, înseamnă că şi compania va fi fericită, pentru că va avea venituri mai mari şi automat şi angajatul va fi fericit. Dacă angajatul va fi fericit, el dă mai departe din fericirea lui către client, care revine şi creşte. Este un fel de cerc.

    În acelaşi timp, noi considerăm că oamenii au idei diferite, dar dorim să aibă drepturi egale în companie şi nu facem nicio diferenţă în ceea ce priveşte cultura, sexul, rasa, vârsta, apartenenţa culturală şi religioasă sau alte particularităţi. Ne place diversitatea pentru că lucrăm în turism. Noi avem în echipă greci, polonezi, spanioli, turgi, egipteni, asiatici etc., ne întâlnim cu toate naţiile şi trebuie să fim extrem de deschişi. Suntem, poate, cea mai diversă echipă care poate exista într-o industrie.

    Oamenii sunt destul de divizaţi dacă nu au aceeaşi viziune şi noi spunem aşa - colaborare, integritate, curiozitate, dar şi ambiţie, pentru că ambiţia este motorul dezvoltării şi dacă nu o ai nu poţi ajunge unde ţi-ai propus.

    În acelaşi timp, nu există nepotis­me în companie. Cine este cel mai bun, chiar dacă are doar doi ani vechime, poate deveni şeful unuia care are 20 de ani în companie. Cel mai bun câştigă.

    Reporter: Cum reuşiţi să instrui­ţi angajaţii să îndeplinescă toate aceste condiţii?

    Cristian Pandel: Avem un training şi imediat ce vine un angajat la noi începem trainingul, care este continuu. Avem anual o evaluare, creşterile salariale nu se fac pentru vechime sau pentru că îmi place de un angajat. În fiecare an avem o săptămână în care evaluăm toţi angajaţii şi ne evaluăm reciproc, ceea ce este foarte important.

    Reporter: Cum se face, mai exact, această evaluare?

    Cristian Pandel: Evaluarea se face pe mai multe criterii. Odată pe partea profesională, adică avem un chestionar de 100 de puncte, iar rezultatele acestuia nu se declară public - este doar o evaluare a ta cu tine şi tragi o concluzie unde mai poţi să te îmbunătăţeşti. Noi am fost obişnuiţi în şcoală să concurăm cu toţi ceilalţi, or, dacă faci acest lucru, nu mai exista echipă. Dar dacă omul se evaluează pe sine şi ştie ce mai are el de îmbunătăţit, practic concurează cu el însuşi, iar noi asta facem. Evaluarea se face profesional, în relaţie cu ceilalţi (o evaluare reciprocă), baza fiind deviza "clientul nostru, prietenul nos­tru", nu "clientul nostru, stăpâ­nul nostru".

    În acest trib avem funcţie şi grad. Gradul se ia în funcţie de evaluare şi de vechime şi este exact ca la armată - baza este alcătuită de căpitanii de echipă care sunt şefii de agenţii. Noi avem 50 de agenţii şi şeful fiecărei agenţii este cheia care ţine tot imperiul, iar peste acest nivel mai sunt "area managerii", care au grad de maior, partea de back office, respectiv "middle managerii", cu grad de colonel şi şefii de divizii, care unt generali. Pentru funcţiile de şefi de divizii, încercăm să găsim persoane potrivite indiferent de vârsta lor, iar după ce au rezolvat două proiecte majore de la început până la final, care reprezintă modele antreprenoriale, pot conduce o divizie, aceas­ta putând fi o reţea - ori cea de online, ori de vânzări B2B, sau divizia de incomming pe Grecia etc.

    În general suntem organizaţi sportiv, dar şi militar. Funcţiile bat gradul, exact ca în armată. Avem două teambuildnguri pe an. Unul este în 17 august, când serbăm firma noastră, în ultimii ani în mediul natural. Se merge cu cortul, cu mâncare la ceaun, cu activităţi şi toţi angajaţii pot participa cu familia. În general, avem circa 100 de copii ai angajaţilor, care se cunosc între ei, socialează... Cel mai dureros este să ieşi din acest trib. În ultimul teambuilding - în pandemie, făcut cu respectarea regulilor de dis­tanţare -, am acceptat şi foşti angajaţi, la soclicitarea lor.

    În teambuildinguri avem creşterile de grad, care se fac în mod fes­tiv. Angajaţii care cresc în grad primesc respectul cuvenit pentru ceea ce au făcut. În ultima perioadă am anunţat că cei care sunt rătăciţi de trib pot veni înaoi. Sperăm să fim şi prosperi, în scurt timp.

    Reporter: Aşadar echipa ocupă un loc important în cultura companiei...

    Cristian Pandel: Ştim că schim­barea se produce prin oameni, tocmai de aceea cultura de angajator Memento Group pune mereu echipa pe primul loc, investind constant în formarea şi starea de bine a fiecărui membru al familiei sale.

    Credem cu tărie că oamenii pot deveni cea mai bună versiune a lor într-un mediu altfel, un mediu onest în care se simt valorizaţi, un loc unde se simt "acasă" şi pot fi ei înşişi, unde ştiu că fair-play-ul conduce totul şi că viitorul lor este dictat doar de ambiţia şi pasiunea lor. Consultantul Memento Group este mereu prietenos şi dornic să împărtăşească soluţii isteţe pentru un corp sănătos şi o minte sănătoasă.

    Educaţia şi vânzarea merg mână în mână, iar un angajat Memento Group ştie acest lucru. Consilierul de vânzări Memento Group tratează cu responsabilitate şi onestitate fiecare interacţiune umană şi este conştient de impactul pe care îl are faţă de sănătatea şi starea de bine a celor din jur.

    Reporter: Mulţumesc!

    Opinia Cititorului ( 14 )

    1. bai, dar ce sufletul meu.... bani buni dai?

      Buna ziua, îmi pare sincer rău ca va dezamăgesc dar am avut cea mai neagră experiența anul acesta cu agenția d voastră. Am fost la Olympic Beach plecare pe 4 Iunie revenire pe 12 Iunie și vreau sa va spun ca am plecat cu un autobuz care abia și trăgea răsuflarea era alb cu nr 752 cred ca era de linie preorășenească ghid n am avut decât o fătuca care habar n avea pe unde trecem cu autobuzul d apăi sa ți spună ceva despre Bg sau Grecia. A fost ceva încropit pe picior nu vacanța cu ghid pregătit. La revenirea in țara am avut noroc cu autocar Memento Bus dar tot fetița aia care nu a făcut decât sa se vaite ca nu sunt decât 3 angajați care însoțesc grupurile și este foarte greu abia fac fata și pe Grecia și pe Turcia.

      1. Copiii aia de pe autocare și soferii nu au nici o vina. Se trage de ei ( aia putini care au mai rămas, ca le au plecat toți oamenii și nu mai reușesc sa angajeze pe nimeni pe salariile mizere pe care le oferă) ca de hoții de cai pe diurne de nimic. Dacă nu li se face un training adevărat nici ei nu au de unde sa știe ce trebuie sa facă. Pestele de la cap se impute, iar aici s-a împuțit deja de mult timp.

      Am făcut parte din acest "trib". Asa cum am tot auzit pe parcursul timpul petrecut în firma vad și in acest interviu: multe cuvinte frumoase (ca doar știe sa le împacheteze) , 0 acțiuni concrete. Ma și bufnește rasul când vad ca se încearcă aceeași spălare pe creier la nesfârșit. Nu mai găsiți oameni de calitate care sa va suporte aerele de ZEUS pe pământ? Vreți oamenii vechi sa se întoarcă în trib? Va ajunge puțin disperarea? Nu, multumim! Am trecut de faza cu trăit în "corturi" cu 1500 de lei pe luna. Mi a rămas doar vorba unui "zeu" când s a ridicat problema salariilor: pai ce, nu va ajunge sa umpleți un cos de cumparaturi? Sa trăiți voi bine... Ca indienii.

      1. Stimata/e doamna/domnule “anonim”,

        Daca ai fi parcurs cu atentie articolul de mai sus, probabil ai fi inteles ca sintagma “nu ne dorim angajati care au sufletul gol” se refera exact la persoanele ca tine, acele persoane care considera ca li se cuvine inainte sa demostreze ca merita... 

        Faptul ca tu nu ai reusit sa te integrezi in “trib”, nu-ti da dreptul sa-l denigrezi.  

        Chiar daca este din ce in ce mai greu sa gasesti caractere sanatoase, noi suntem optimisti si vom continua sa consolidam tribul CHR cu oameni de perspectiva! 

        Succes in tot ceea ce faci! 

        In regula. Poate eu am avut "sufletul gol", poate nu am demonstrat asa cum spui puțin mai sus, poate eu sunt un nimeni, în schimb de ce au plecat si mulți oameni valoroși din firma ( și mulți angajați buni au plecat chiar dacă ego-ul va face poate sa nu recunoașteți asta) ? În agenții nu mai găsești un consultant care este capabil sa îți vândă o excursie, sa îți transmită acea poveste care sa te facă sa visezi, sa îți dorești să fii la destinatie în secunda aia. Cu foarte mici excepții au rămas doar niște robotei. Și nu ma refer doar la angajații din agenții care au plecat. Nici pe la sediul central nu e cea mai breaza situație. Se cam strâng rândurile... Oare pentru ca se trage de ei pana la epuizare? Oare pentru ca meritele nu le sunt apreciate? Tu, Ionuț, poate ai fost printre singurii colegi care au știut sa aprecieze munca altora și te respect pentru acest lucru însă cu o floare nu poți face primăvara. Mult succes și tie în tot ceea ce ți-ai propus!

        omu' de la 3. , multumesc pentru postare.

        un salariu de 1500 ron/luna e o gluma in 2021.  

        CHR! Tripleaza (cel putin!) salariilor oamenilor asa cum fac patronii maturi care nu se joaca prin corturi de-a cowboy-i si indienii si de-a v-ati ascunselea! Ca nu ai angajat plozi ci oameni maturi care au o chirie, o rata, facturi de platit.... deci lasati vrajeala ieftina !  

        eu promovez cu tarie oameni cu buzunarul plin!

        Buzunarul plin te fereste de ... sufletul gol! :)  

        Într adevăr, eu vorbesc de 1500 lei acum 3, 4 ani... Acum din câte știu au crescut salariile... Un angajat în agenție câștiga veritabila suma de 2000 - 2200 lei... Și nu știi la ce stres este supus un consultant... Era și o gluma la timpul respectiv, ne uitam cu invidie la un angajat de la McDonalds care câștiga 2500 lei... De a rasu plânsului... Vrei sa atingi Everestul dar calci pe cadavre și nu îți pasa deloc de cei care au construit treptele pentru a putea urca tu pe vârful muntelui.

        Din toate chestiile astea repulsia și scârba care m au făcut sa scriu aici... Ca vad ca se încearcă aceleași metode de spălare de creiere...  

        Draga "Anonim", daca tot zici ca ai facut parte din acest trib, nu ne trimiti, daca tot esti asa curajos, in modul anonim, macar pozitia pe care ai avut-o din greseala in echipa. Sau macar trimite perioada cand ai activat. Nu de alta ,dar nu vad cum am putut subevalua experienta ta vasta si " spiritul curajos" asa de prost. Sa nu fie o eroare.

        Nici macar doamna de la curatenie nu ia atat de putini bani.  

        Sufletul gol nu il umple nimic dragul meu. Iti urez noroc si sa iti gasesti calea.

         

        Am lucrat într o agenție din București pana în 2017. Eram un "nimeni"... Însă un nimeni care a lucrat cu dăruire chiar dacă nu a venit nici o răsplată de mai sus... Din aceasta cauza am și cautat sa plec, pentru ca oricât ai trage și oricât ai face pentru firma, primești EVENTUAL o mărire de 100 lei după nu știu câte evaluări... Mulțumesc, și eu va urez noroc în tot ceea ce v ați propus și, dacă acceptati un sfat de la un nimeni, fiți mai apropiat de oamenii dvs și ascultați le problemele... Cu siguranță aveți capacitatea de a le rezolva

        Este pacat sa te consideri un "nimeni". Totusi daca chiar ai lucrat pana in 2017, ar trebui sa stii ca intre 2014-2017 acel "Zeus" de care vorbesti si care a dat interviul nici macar nu era la conducere.

        Noi ne dorim oameni curajosi, care isi asuma si nu raman anonimi si mai ales se considera ei insisi "nimeni". 

        Totusi sa zicem ca ai lucrat acum 5 ani prin companie, probabil erai foarte la inceput.  

        Nimeni nu este perfect. Totusi trebuie sa incercam sa evoluam continuu. 

        Vom asculta intotdeauna parerile celor care fac parte din trib, daca sunt coerente si nu este numai "hate". Acest lucru face parte din filozofia noastra. Daca ai fi fost integrat sau daca chiar ai fi facut parte cu adevarat din organizatie ar trebui sa stii ca cel putin fondatorul Cristian Pandel stie sa asculte intotdeauna si cu atat mai mult este foarte apropiat de echipa lui. 

        Poate felul tau de a fi nu s-a potrivit in cultura organizationala. 

        Dar in orice relatie din care iesim nu este recomandat sa improscam cu noroi mai ales de pe un cont Anonim. 

        Daca ai lucrat la noi, sper ca totusi ai invatat ceva si acum esti foarte bine.

        Cu drag si mult succes. 

        Nu, nu eu ma consider un nimeni ci asa m-am simțit în firma dvs. De aici și ghilimelele. Și nu este vorba doar de hate și împroșcat noroi ci doar de un adevăr spus poate cu niște cuvinte mai puternice. Și sunt sigura ca mulți foști angajați și chiar actuali angajați au simțit sau simt ceea ce am simțit eu însă nu au curajul sa o spună, chiar și asa fără sa își asume și sa rămână anonimi.

        Acum chiar dacă sunt la o agenție mult mai mica simt aprecierea conducerii, simt ca am crescut și am învățat mult și, poate cel mai important, nu trăiesc cu grija dacă am cu ce plăti chiria sau ce pune pe masa... Se poate, chiar și în pandemie.. 

        Și ca o gluma care vine dintr-un adevăr trist, nu trebuie sa mai așteptăm zile întregi ok uri de plata pentru hârtie igienica și coli pentru tipărit... Și ce credeți... Firma nu da faliment dacă achiziționează aceste produse astfel încât sa nu lipsească nici măcar o zi...

        Eu inchei aici. Pana la urma dvs. Sunteți singurul în măsura sa alegeți cum va conduceți afacerea.  

      Nu își doresc oameni cu sufletul gol. Doar stomacul, stomacul poate fi gol

    Pe scurt

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Apanova
    BTPay
    Electromagnetica
    arsc.ro

    Curs valutar BNR

    30 Sep. 2022
    Euro (EUR)Euro4.9490
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0469
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1652
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6367
    Gram de aur (XAU)Gram de aur270.7253

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    ccib.ro
    Cotaţii Emitenţi BVB
    Bursele din regiune
    cnipmmr.ro
    Cotaţii fonduri mutuale
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro