SUPLIMENT HRStrategia de HR a Philip Morris România se concentrează pe dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor

Ziarul BURSA #Companii #Resurse Umane / 28 iunie 2021

Luminiţa Florea, Director People & Culture în cadrul Philip Morris România, are o experienţă de aproape 18 ani în Resurse Umane, în diverse roluri şi în domenii foarte variate, de la telecom la petrol & gaze, pharma şi tutun. În 2012 s-a alăturat Philip Morris România, iar din 2017 a preluat funcţia de Director People & Culture pentru ambii afiliaţi Philip Morris în România (fabrica şi entitatea comercială) şi este responsabilă, împreună cu echipa ei, de definirea şi implementarea strategiei de resurse umane. Luminiţa Florea spune că în cei nouă ani petrecuţi în companie nu a fost doar martorul schimbării prin care trece Pilip Morris, ci a experimentat şi o transformare în plan personal, o călătorie de care s-a bucurat în fiecare moment.

Luminiţa Florea, Director People & Culture în cadrul Philip Morris România, are o experienţă de aproape 18 ani în Resurse Umane, în diverse roluri şi în domenii foarte variate, de la telecom la petrol & gaze, pharma şi tutun. În 2012 s-a alăturat Philip Morris România, iar din 2017 a preluat funcţia de Director People & Culture pentru ambii afiliaţi Philip Morris în România (fabrica şi entitatea comercială) şi este responsabilă, împreună cu echipa ei, de definirea şi implementarea strategiei de resurse umane. Luminiţa Florea spune că în cei nouă ani petrecuţi în companie nu a fost doar martorul schimbării prin care trece Pilip Morris, ci a experimentat şi o transformare în plan personal, o călătorie de care s-a bucurat în fiecare moment.

(Interviu cu Luminiţa Florea, Director People & Culture în cadrul Philip Morris România)

Reporter: Cum a fost afectat procesul de recrutare, în perioada pandemiei, de restricţiile impuse ca urmare a crizei sanitare?

Luminiţa Florea: Procesele de recrutare au fost transferate în mediul online, iar interviurile cu candidaţii le-am susţinut prin intermediul platformei Microsoft Teams. Deşi are dezavantaje, acest tip de comunicare ne-a ajutat pe toţi cei implicaţi să economisim timp. To­tuşi, translatarea exclusivă în mediul online a procesului de recrutare aduce o limitare în comunicarea şi interacţiunea cu viitorul coleg. Din acest motiv, pentru anumite poziţii cheie, am preferat ca interviurile finale să le facem în persoană, evident cu respectarea tuturor restricţiilor şi reglementărilor exis­tente în momentul respectiv.

Provocarea cea mai mare am resimţit-o în zona de onboarding, integrare a noilor angajaţi - este mai dificil să pregăteşti un om de la distanţă şi să îl integrezi în cultura organizaţională. Am simţit această provocare şi noi, Departamentul People & Culture, şi colegii mai vechi, dar mai ales colegii noi. Dacă înainte ne întâlneam la birou, aveam discuţii faţă în faţă din care ne dădeam seama cum ar putea relaţiona şi reacţiona noua colegă sau noul coleg în diverse situaţii, acum am fost limitaţi la discuţii în mediul virtual în care încercam să creăm conexiunea şi să obţinem reacţiile pe care ni le doream. A fost un test atât pentru noi, cât şi pentru candidaţi şi noii colegi, test pe care aş putea spune că l-am trecut cu bine.

Reporter: Care sunt principalele provocări pe care HR managerii au fost obligaţi să le înfrunte?

Luminiţa Florea: Ultimul an ne-a pus la încercare la nivel individual, dar şi la nivel de grup de indivizi, de comunitate în care ne petrecem o mare parte din timp. Provocările care au venit la pachet cu pandemia ne-au obligat să schimbăm modul în care funcţionăm, modul în care relaţionăm între noi şi cu cei din exterior, cu impact asupra tuturor aspectelor care ţin de bunăstarea noastră. Nu am trecut doar printr-un proces de adaptare la nivel de business, ci şi printr-unul de adaptare la nivel personal, în care aveam nevoie de orice sprijin disponibl. În cadrul Philip Morris România, acesta a fost rolul departamentului People & Culture, în ultimul an: să fim cât mai aproape de colegii noştri, să le arătăm că ne pasă, că ştim că le este greu, dar şi că avem soluţii şi împreună vom depăşi criza şi vom fi mai puternici. Pentru a trece cu bine peste această perioadă, am pus siguranţa angajaţilor pe primul plan şi am luat toate măsurile necesare ca ei să se simtă în siguranţă: de la lucrul acasă pentru o parte dintre ei, la asigurarea unor condiţii suplimentare de siguranţă pentru angajaţii din fabrica din Otopeni. Suntem o companie puternică şi rezistentă, în primul rând datorită angajaţilor noştri, şi nimic nu contează mai mult decât să-i susţinem pe ei şi comunităţile în care trăiesc şi comunitatea în care ne desfă­şurăm activitatea.

Reporter: Ce strategie urmează compania pentru a atrage cei mai potriviţi candidaţi şi care este viziunea la nivel de grup, în ceea ce priveşte recrutarea angajaţilor?

Luminiţa Florea: Politica este coerentă la nivel internaţional, dar şi în România: ne dorim să aducem un suflu nou şi expertiză diversă în companie. Colegii pe care îi căutăm trebuie să aibă aptitudinile necesare pentru postul pentru care recrutăm, dar şi să relaţioneze bine în echipă şi în exteriorul ei, să fie des­chişi la nou, adaptabili şi agili. Încercăm să folosim instrumente de recrutare diferite pentru fiecare poziţie - căutăm omul potrivit pentru poziţia din care poate creşte şi din care poate contribui la maximum la misiunea companiei. Nu este întotdeauna un proces uşor, iar una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm este identificarea candidaţilor care au profilul potrivit, atât în ceea ce priveşte abilităţile soft, cât şi expertiza şi cunoştinţele. Au existat multe cazuri când am luat o decizie de angajare bazată mai degrabă pe potenţialul de dezvoltare a candidatului şi deschiderea spre învăţare decât pe experienţă.

Reporter: A fost nevoie de digitalizarea procesului de recrutare în cadrul companiei, ca urmare a pandemiei?

Luminiţa Florea: Din fericire, aveam pregătite toate intrumentele necesare pentru a muta procesul de recrutare în online, iar adaptarea a fost relativ uşoară.

Reporter: Cum s-a schimbat cererea şi oferta locurilor de muncă din cadrul PMI anul trecut? A devenit mai dificil să găsiţi angajaţii potriviţi în actualul context?

Luminiţa Florea: În 2020, multe dintre companiile din piaţă au îngheţat poziţiile pe care le aveau în recrutare. Nu a fost şi cazul Philip Morris România - cred că am avut o ofertă chiar mai bună pentru candidaţi în ultimul an.

Reporter: Care sunt metodele prin care încercaţi să atrageţi specialişti în companie şi ce faceţi ca să-i păstraţi pe cei mai valoroşi?

Luminiţa Florea: Strategia de resurse umane a Philip Morris International se concentrează pe oferirea unui loc de muncă care să fie atractiv pentru angajaţi şi în care aceştia să poată să se dezvolte, atât la nivel personal, cât şi profesional, şi să aibă cariere de care să fie mulţumiţi şi care să îi provoace. De asemenea, strategia se concentrează pe abordarea responsabilă a modului în care va arăta munca în viitor, dacă luăm în considerare impactul potenţial al automatizării, digitalizării şi transformării business-ului.

Atragem oameni noi în companie prin oportunităţile pe care le oferim şi prin mediul de lucru. În Philip Morris România, ne încurajăm colegii să aibă încredere în ei şi să ia decizii pe cont propriu şi le ascultăm ideile. Suntem una dintre puţinele companii din România care încurajează oamenii, în special cei care tocmai îşi încep cariera, să-şi descopere pasiunile şi interesele în diferite domenii.

Vedem cariera angajaţilor noştri, fie ei vechi sau noi, ca pe un angajament pe termen lung şi investim în potenţialul lor. Este un parteneriat adevărat: angajaţii sunt sprijiniţi în fiecare etapă, cu oportunităţi continue de a se dezvolta la locul de muncă, cu sprijinul colegilor şi prin formare profesională. În cele din urmă, însă, ne aşteptăm ca fiecare angajat nou să îşi asume propriul plan de dezvoltare. Îi încurajăm să fie vizibili şi să îşi facă vocea auzită, să îşi evalueze punctele tari şi punctele slabe în mod onest şi să primească feedback de la colegi.

Punem pe primul plan angajaţii, iar toate măsurile pe care le luăm, toate programele de dezvoltare şi învăţare pe care le oferim, toate beneficiile care vin la pachet cu munca în compania noastră sunt menite să creeze un mediu de lucru în care aceştia să se simtă sprijiniţi, respectaţi, implicaţi şi să aibă oportunităţile necesare pentru a se dezvolta. Certificările pe care le-am obţinut în ultimii ani ne arată că suntem pe drumul cel bun, iar cei care sunt interesaţi de o poziţie în cadrul companiei sau lucrează deja la Philip Morris de mai mulţi ani caută sau apreciază acest lucru.

În 2021, pentru al şaptelea an consecutiv, am primit certificarea "Angajator de Top / Top Employer" în România şi pentru al cincilea an consecutiv la nivel internaţional. Această certificare reprezintă o recunoaştere a excelenţei în practicile de resurse umane şi a abilităţii de a îndeplini nevoile unei forţe de muncă moderne. Criteriile care stau la baza certificării au fost orientare (strategie de business, strategie de resurse umane şi leadership), modelare (organizaţie şi schimbare, HR digital şi mediu de lucru), atragere (brand de angajator, atragerea talentelor şi integrarea în organizaţie), dezvoltare (performanţă, carieră şi învăţare), implicare (stare de bine, implicare, beneficii şi recunoaştere şi offboarding), unitate (valori, etică şi integritate, diversitate şi incluziune şi dezvoltare durabilă).

O altă certificare de care suntem foarte mândri este EQUAL- SALARY Certification, un element important în drumul companiei noastre către crearea unui loc de muncă mai incluziv şi echilibrat în funcţie de gen. Filosofia Philip Morris International este de a oferi oportunităţi egale femeilor şi bărbaţilor - plata egală pentru munca egală, respectiv oportunităţi de dezvoltare similare, măriri salariale, beneficii etc. care să nu fie influenţate de gen. Aceasta ar trebui să reprezinte normalitatea într-o companie.

Reporter: Cum ar arăta candidatul pe care vi-l doriţi în companie?

Luminiţa Florea: Philip Morris International este în plin proces de transformare. Ne-am angajat să construim un viitor fără fum, o transformare ambiţioasă, fără precedent în industria în care activăm. Activitatea companiei se schimbă la nivel global şi această transformare este susţinută de peste 71.000 de angajaţi din toată lumea, din care peste 1.100 în România. Fiecare dintre aceştia are o contribuţie importantă în acest proces. Încurajăm angajaţii să îşi asume riscuri, să gândească deschis şi să exploreze noi aptitudini şi teritorii. Acest lucru, combinat cu cultura noastră bazată pe performanţă, incluziune şi diversitate, este o oportunitate pentru ei de a se dezvolta, de a pune umărul activ la un obiectiv comun, iar în acest proces pot fi siguri că îi vom motiva şi susţine să îşi pună ideile în practică.

Noi căutăm personalităţi dinamice, deschise la nou şi la provocări, energice, adaptabile şi flexibile, proactive, pregătite să se dedice misiunii ambiţioase de a construi un viitor fără fum.

Succesul nostru pe termen lung în afaceri se bazează pe capacitatea noastră de a recruta şi păstra oameni talentaţi. Angajamentul lor este vital, orice funcţie ar ocupa. Dedicarea, talentul, deschiderea şi pasiunea angajaţilor noştri permit şi accelerează tranziţia companiei noas­tre către o organizaţie mai centrată pe consumator, axată din ce în ce mai mult pe ştiinţă şi inovaţie.

Reporter: Care sunt canalele pe care le folosiţi pentru recrutare?

Luminiţa Florea: Pentru recrutare folosim site-ul PMI Careers, site-uri locale de recrutare (Best Jobs, E-Jobs, Hipo), agenţii de recrutare, social media, dar şi recomandări de la angajaţi, în funcţie de poziţia şi departamentul pentru care angajăm.

Reporter: Câţi angajaţi are în prezent compania şi care este ţinta pentru acest an?

Luminiţa Florea: În prezent, compania are aproximativ 1.150 de angajaţi în fabrica Philip Morris România din Otopeni şi în divizia comercială. Numărul se va menţine până la finalul anului 2021.

Reporter: Ce ne puteti spune despre noul brand de angajator al PMI - MakeHistory?

Luminiţa Florea: Aşa cum am menţionat anterior, suntem o companie în plină transformare, iar noul brand de angajator, #MakeHistory, reflectă şi completează această transformare. Când vorbim de transformarea companiei, nu ne referim doar la o nouă categorie de produse, alternative mai bune la continuarea fumatului, ci şi la o transformare internă, o schimbare a profilului companiei şi al angajaţilor. Toate schimbările prin care trecem, de la procese de business la politicile de resurse umane axate pe incluziune şi diversitate ne arată că acesta este momentul cel mai potrivit să redefinim brandul de angajator.

Pilonii pe care este construit brandul de angajator #MakeHis­tory au la bază angajamentul pe care ni l-am asumat pentru a ne transforma şi pentru a revoluţiona industria tutunului: "o schimbare revoluţionară", "construim viitorul", "mai puternici împreună" şi "experienţe nelimitate".

#MakeHistory este expresia aces­tei schimbări, avem convingerea că transformăm industria, că scriem istorie şi împreună suntem parte a acestei transformări, iar fluturele din sigla brandului de angajator simbolizează acest lucru.

Reporter: Vă mulţumim!

(Articol susţinut de Philip Morris România)

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. ...

    Bai directorilor de HR, un mesaj am: romanii nu sunt prosti!

     

    Stiu ca sunt tratati drept capre proaste care muncesc pe nasturi si fire de iarba.  

    Dar stiti ce?  

    Asa cum suntem platiti, asa muncim!  

    Cum naiba se intampla ca atunci cand pleaca la munca in Vest romanii sunt printre cei mai seriosi muncitori????? CUM?  

    Va zis eu cum: cand esti platit BINE , muncesti BINE. Cat dai, atata ai !

    Cand esti platit la caterinca, iti bagi picioarele si iti doresti in fiecare seara cand iti faci rugaciunea sa iti moara seful dictatorial!  

    1. puneti de urgenta banii pe masa si dublati salariile!

       

      si mai lasati vrajelile pentru idioti gen : "dezvoltarea personală şi profesională a angajaţilor... " 

      Puneti miezul de bani pe masa imediat!  

      eu cand platesc rata la banca sau la masina nu platesc cu "dezvoltare personala si profesionala", platesc cu BANI !

      Dati bani, javrelor!  

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

30 Sep. 2022
Euro (EUR)Euro4.9490
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0469
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1652
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6367
Gram de aur (XAU)Gram de aur270.7253

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro