SUPLIMENT RETAIL"Cererea din piaţă va continua să fie preponderent online"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie

Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România

Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România

(Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România)

Cererea din piaţă va continua să fie preponderent online, deoarece atât magazinele online, cât şi clienţii au descoperit, în ultimii doi ani de pandemie, avantajele şi beneficiile acestui canal de comerţ, este de părere Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Potrivit domniei sale, platforma digitală globală pentru comerţul online Packeta România a înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri de pes­te 11,7 milioane de euro, în creştere cu 160% faţă de 2020.

Reporter: În ce punct se află piaţa de curierat, după doi ani de pandemie, în care cererile online au avut un trend crescător accentuat?

Alexandr Jeleascov: Piaţa de curierat a crescut foarte mult în perioada pandemiei şi este de aşteptat să se menţină trendul ascendent în 2022. Creşterile, însă, nu se vor situa la acelaşi nivel cu cel din anul 2020. Ne aşteptăm ca preţurile combustibilului, precum şi situaţia dificilă din piaţa auto (unde livrările sunt întârziate şi asta impactează planurile de dezvoltare ale transportatorilor, care au nevoie de flote) să influenţeze parcursul indus­triei de curierat, care, însă, va creşte în tandem cu comerţul online.

Reporter: Care este valoarea pieţei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei?

Alexandr Jeleascov: Livrările cross-border s-au dublat în 2021, faţă de 2020, pe fondul creşterii comenzilor online, dar şi a îmbunătăţirii serviciilor de livrare şi a extinderii serviciilor acestora în regiunea Balcanilor, în Turcia şi Italia. Totodată, volumele de colete s-au dublat, anul trecut, datorită creşterii numărului de noi magazine online internaţionale care livrează către clienţii din România, dar şi ca urmare a numărului tot mai mare de magazine online româneşti care îşi extind afacerile online dincolo de graniţe.

Reporter: Care a fost strategia firmelor de curierat, în general, şi a companiei pe care o reprezentaţi, în particular, pentru a face faţă provocărilor din piaţă în ultimul an?

Alexandr Jeleascov: Să facem faţă cererii în continuă creştere a volumelor, cerere determinată de migrarea parţială sau totală afacerilor în online, păstrând standardele cu care am obişnuit clienţii şi partenerii noştri.

În particular, am făcut o serie de investiţii în infrastructură şi în oameni, pentru a oferi servicii de cea mai bună calitate şi pentru a onora toate cererile.

În continuare, Packeta România a alocat investiţii de până la 5 milioane de euro pentru dezvoltarea business-ului, ce vor fi direcţionate, în principal, către deschiderea a două noi depozite în România şi în extinderea reţelei de puncte pick-up, compania vizând dublarea acestora până la finalul anului.

Packeta va continua investiţiile în dezvoltarea logistică, în echipamentele tehnice şi de manipulare a coletelor, în dezvoltarea platformei, în creşterea echipei, în crearea de noi linii directe de transport internaţional şi în creşterea numărului de magazine online din reţeaua de parteneri.

Reporter: Cum v-aţi descurcat cu forţa de muncă?

Alexandr Jeleascov: Packeta România a crescut, în ultimii doi ani, de trei ori numărul de angajaţi, datorită creşterii numărului de clienţi şi a volumului de colete transportate.

Ne-am propus ca până la finalul anului să ajungem la 140 de angajaţi, dintre care 70 vor fi colegi care s-au alăturat echipei în acest an.

Avem în vedere creşterea echipei în zonele de Sud şi Vest ale României, unde sunt operaţionale depozitele, iar sistemele de dezvoltare sunt puse la punct şi unde urmează noi investiţii. Vizăm angajări pe segmentele de servicii clienţi, IT, vânzări, manageri de portofoliu pentru puncte pick-up şi lucrători în depozit.

Reporter: Cum resimţiţi competiţia din piaţă?

Alexandr Jeleascov: Competiţia îşi are rolul ei în evoluţia afacerilor şi presiunea normală pe care o simţi în orice industrie, cu atât mai mult în curierat, unde feedback-ul clientului este esenţial, ne-a ajutat să ne îmbunătăţim permanent serviciile pentru a fi mereu în preferinţele clienţilor.

Reporter: Care au fost modificările/tendinţele cererii în pandemie?

Alexandr Jeleascov: Trecerea rapidă a mult mai multor clienţi în online şi diversificarea gamei de produse comercializate astfel a fost principala schimbare care a generat volume suplimentare pentru curieri.

Cele mai mari volume generate de industrii intrate în reţeaua Packeta în timpul pandemiei au fost la articole de îmbrăcăminte/încălţăminte, parfu­muri, cărţi, produse de îngrijire personală şi de sănătate.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut în pandemie şi ce alte investiţii aveţi în plan pentru acest an? Ce buget aţi alocat în acest sens?

Alexandr Jeleascov: În pandemie, investiţiile au fost direcţionate, în principal, către deschiderea a două noi depozite în România, în extinderea reţelei de puncte Pick-up, în dezvoltarea logistică şi echipamentele tehnice şi de manipulare a coletelor, în dezvoltarea platformei, în creşterea efectivului de personal angajat, în crearea de noi linii directe de transport internaţional, în integrări tehnice şi în creşterea numărului de magazine online partenere. Vom continua investiţiile începute anterior şi, de asemenea, vom investi în dezvoltarea serviciului de cross border, având în vedere interesul manifestat crescut al magazinelor online româneşti şi a sellerilor de a-şi extinde livrările în afara graniţelor ţării.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua să fie preponderent online şi dacă da, sunt pregătite firmele de curierat în general şi compania dumneavoastră în particular să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung?

Alexandr Jeleascov: Cererea din piaţă va continua să fie preponderent online, deoarece atât magazinele online, cât şi clienţii au descoperit, în ultimii doi ani de pandemie, avantajele şi beneficiile acestui canal de comerţ.

Prin investiţiile făcute deja şi cele viitoare, suntem pregătiţi să facem faţă cererii în creştere pe termen lung, iar pentru noi aceşti doi ani au reprezentat un test de maturitate şi responsabilitate pe care l-am trecut cu succes.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2021 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2022?

Alexandr Jeleascov: Anul 2021 nu a fost lipsit de provocări, însă am reuşit să atingem majoritatea obiectivelor pe care ni le-am propus. Din punct de vedere al investiţiilor, ne-am îndeplinit obiectivele, la fel şi în cazul cifrei de afaceri cu care am încheiat anul.

Astfel, platforma digitală globală pentru comerţul online Packeta Româ­nia a înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri de peste 11,7 milioane de euro, în creştere cu 160% faţă de 2020.

Reporter: Care sunt problemele cu care vă confruntaţi şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate în domeniu?

Alexandr Jeleascov: Creşterea preţurilor combustibililor este unul dintre factorii care influenţează, în acest moment, piaţa de curierat şi poate fi o provocare de durată a curieratului. Impactul declanşării războiului din Ucraina s-a resimţit în majoritatea industriilor, eCommerce-ul nefiind ocolit. În consecinţă, scăderea s-a resimţit şi la nivelul companiilor de curierat, mai ales în luna februarie, însă lucrurile au început să-şi revină treptat în martie şi aprilie.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro