SUPLIMENT RETAIL / REPREZENTANŢII CORA:"Anul 2022 rămâne sub semnul războiului şi al inflaţiei"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie

"Anul 2022 rămâne sub semnul războiului şi al inflaţiei"

Cora: "Online-ul continuă să crească, însă cel alimentar este încă la un nivel redus în România"

Anul 2022 rămâne sub semnul războiului, al inflaţiei, al creşterii preţurilor din energie şi probabil şi al pandemiei, subliniază reprezentanţii Cora, arătând, în cadrul unu interviu, că au un optimism moderat în ceea ce priveşte evoluţia businessului.

Reporter: În ce stadiu se află comerţul după doi ani de pandemie şi în faţa unui război?

Cora: Comerţul continuă să fie un domeniu dinamic, mobilizat să se transforme în funcţie de un context tot mai fluid şi mai greu de anticipat. Pandemia, războiul din Ucraina sunt crize majore care testează capacitatea de adaptare a retailerilor pentru a menţine în grafic parametrii de funcţionare şi pentru a oferi consumatorilor condiţiile optime de shopping.

Dacă ne uităm la Cora, ultimii doi ani au generat dezvoltarea unui model de business omnicanal - cu focus pe online, care a depăşit 3% din vânzări şi sunt şanse bune să crească în continuare anul acesta, pentru că se vor vedea roadele investiţiilor făcute anul trecut.

Prima opţiune a clienţilor noştri rămâne magazinul fizic, pentru că le place socializarea şi preferă să aleagă, să testeze, să vadă cu ochii lor ce pun în coş. Hipermarketurile, considerate esenţiale, au rămas în aceşti doi ani printre puţinele care au fost deschise permanent. Am făcut eforturi să le aprovizionăm astfel încât clienţilor să nu le lipsească produsele cu care s-au obişnuit şi acest efort a contat, se vede în legătura mai strânsă pe care o avem cu ei.

Reporter: Cum a evoluat cererea online şi ce aţi făcut, concret, pentru a vă adapta noii realităţi?

Cora: Online-ul este în creştere, impulsionat şi de investiţiile făcute. Am ajuns la +3% în acest moment, faţă de peste 1% în 2019. Este o evoluţie care se înscrie în valorile pieţei, însă avem unele cifre care sunt superioare pieţei. De exemplu, odată cu schimbarea site-ului nostru, am observat scăderea bounce rate-ului la 44%, faţă de 50% media pieţei. Clienţii stau mai mult pe site, consultă mai multe pagini, încurajaţi de noul format care este mai intuitiv, mai uşor de accesat.

Aşadar, am investit într-o platformă ecommerce nouă, dar şi în parteneriate cu liderii din distribuţie şi integrarea în market place-uri pentru ca publicul nostru să fie servit cât mai rapid. Astăzi, mii de produse din magazinul offline cora pot fi comandate printr-un click şi livrate în maximum o oră acasă sau la birou. În prezent lucrăm la mărirea capacităţii de livrare şi a ariei de livrare la nivel naţional, chiar şi în zonele unde nu suntem prezenţi cu hipermarketuri.

Un boost pentru online este şi noul concept cora Urban, magazinele de proximitate 3 în 1. Ele au o funcţie importantă, de pick-up al comenzilor făcute online, ceea ce facilitează distribuţia. Avem deja cinci în Bucureşti şi continuăm extinderea.

Şi dinspre furnizori sunt semnale bune, în sensul că am observat tendinţa tot mai multor parteneri de a-şi dezvolta propriile departamente Ecommerce, ceea ce simplifică lucrurile şi pentru noi. Nu mai este o noutate faptul că offline fără online nu se mai poate, este ideal să ai canale multiple pentru a-ţi menţine relevanţa în piaţă.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut pentru această trecere?

Cora: Noul site a costat 0,5 milioane de euro şi aduce schimbări majore cum sunt implementarea plăţii în rate, integrarea partenerilor, quick commerce, listă de dorinţe multiple, coş alimentar, coş nealimentar cu frecvenţă care poate fi selectată de către client. Am analizat listele de shopping şi ne bucură faptul că sunt clienţi care fac deja comenzi recurente. Noul site are un category tree pe trei nivele, ceea ce îl face mult mai accesibil, dar şi un motor de căutare nou, mai performant şi mecanisme care permit integrarea uşoară în alte site-uri.

Reporter: Ce perspective au marile reţele comerciale, ţinând cont de conflictul de la graniţă şi de efectele pe care le presupune acesta, precum şi de sanc­ţiunile luate de Occident împotriva

Rusiei, dar şi de Rusia împotriva Occidentului?

Cora: Este un context imprevizibil şi este greu de spus cum va evolua contextul geo-politic. În ceea ce ne priveşte, focusul este să asigurăm continuitatea produselor la raft prin eliminarea potenţialelor obstacole în aprovizionare. Ne uităm, de asemenea, cu atenţie la evoluţia preţurilor şi căutăm mecanisme pentru reducerea şocului inflaţiei. Am lansat, de exemplu, programul #CombatemInflaţia, care propune consumatorilor o gamă variată de produse la preţuri reduse.

Anul 2022 rămâne sub semnul războiului, al inflaţiei, al creşterii preţurilor din energie şi probabil şi al pandemiei, prin urmare optimismul nostru este moderat în ceea ce priveşte evoluţia businessului.

Reporter: Care a fost strategia reţelei comerciale pe care o reprezentaţi pentru a trece mai uşor prin criză?

Cora: Am continuat să investim pentru a ne dezvolta omnicanal - offline prin deschiderea magazinelor Cora Urban, online prin noul site care oferă posibilitatea de a accesa mai uşor produsele, dar si prin utilizarea magazinelor noastre de proximitate ca punct de ridicare a comenzilor Ecommerce.

Fidelizarea clienţilor prin instrumente moderne este o prioritate pentru noi, aşa că am continuat digitalizarea magazinelor. Ne referim aici la aplicaţia cora, gândită ca un asistent virtual la cumpărături, dar şi la casele de marcat self check-out. Clienţii de azi preferă un parcurs de shopping foarte rapid, de aceea casele self check-out au fost foarte bine primite pentru că, în special pentru coşurile mici, sunt foarte practice. Panourile digitale pentru promoţii reprezintă un alt instrument implementat în magazine din dorinţa de a-i ajuta pe clienţi să facă alegerile cele mai potrivite bugetului pe care-l au.

Reporter: Ce proiecte derulaţi în prezent şi ce alte investiţii aveţi în plan pentru acest an? Care este bugetul alocat în acest sens?

Cora: Reorganizăm layout-ul magazinelor noastre pentru a implementa un parcurs eficientizat, adaptat noilor cerinţe ale clienţilor noştri care îşi doresc eficienţă maximă. Modalitatea de a face cumpărături s-a schimbat major după pandemie, de aceea şi parcursul pe care îl propunem în magazin se va reorganiza. Produsele sunt implantate pe universuri de consum astfel încât traseul clientului să fie logic, dar mai ales rapid.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2021 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2022?

Cora: Cifra de afaceri în 2021 a fost de 1,54 miliarde lei.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua ă fie preponderent online şi dacă da, sunt pregătite centrele comerciale să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung?

Cora: Online-ul continuă să creas­că, însă cel alimentar este încă la un nivel redus în România. Din analiza Cora în ceea ce priveşte obiceiurile de consum, reiese că formatul fizic rămâne cel mai accesat, de aceea lupta retailerilor este să găsească elemente pentru a fi atractivi offline. În acest timp, online-ul rămâne un element care adaugă valoare şi creşte cota de piaţă, câştigând "redute" noi cum ar fi Gen Z, care este mare consumatoare de online. Însă va mai trece timp până când trendul se va inversa şi online-ul va deveni lider, iar acest lucru ne provoacă să fim creativi şi să îmbogăţim experienţa clienţilor în magazinul fizic. O metodă aplicată daja de noi, aşa cum am menţionat mai devreme, este remodelarea acestora pentru a fluidiza interacţiunea clientului. Considerăm că o abordare omnicanal e o abordare corectă pe termen lung, nu neapărat ca să atingem tipuri diferite de target, ci pentru a-i oferi aceluiaşi target în diferitele momente de cumpărare, în func­ţie de nevoile sale care se pot multiplica, mai multe soluţii.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro