SUPLIMENT RETAIL"Vânzările de ţigări s-ar putea termina în decurs de 10 până la 15 ani, în mai multe ţări"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie

Claudiu Ilian, director Commercial Operations, Philip Morris România

Claudiu Ilian, director Commercial Operations, Philip Morris România

(Interviu cu Claudiu Ilian, director Commercial Operations, Philip Morris România)

Cu sprijinul şi încurajarea adecvate din partea mediului politic, al societăţii civile şi al populaţiei în general, vânzările de ţigări s-ar putea termina în decurs de 10 până la 15 ani, în mai multe ţări, susţine Claudiu Ilian, director Commercial Operations, Philip Morris România, în cadrul unui interviu. Potrivit acestuia, "suntem în faţa unei realităţi pe care o putem schimba, dar este nevoie de timp şi de un efort coerent, al nostru, al tuturor".

Reporter: De câţiva ani, tendinţa - tot mai accentuată - în domeniul în care activaţi este aceea de a înlocui produsele din tutun cu alternativele fără fum. În ce punct vă aflaţi din acest punct de vedere?

Claudiu Ilian: Lumea se schimbă şi, da, facem progrese importante în realizarea acestui obiectiv. În România, peste 300.000 de fumători adulţi au trecut deja la IQOS, produsul fără fum dezvoltat de Philip Morris International (PMI). Următorii ani vor fi plini de provocări pe care abia le aşteptăm, obiectivul nostru rămâne unul foarte clar. Vrem ca toţi adulţii care continuă să fumeze să treacă la alternative mai bune, fundamentate ştiinţific.

Evident, în ceea ce îi priveşte pe fumători, sperăm să renunţe la ţi­gări, iar acest proces să fie unul cât mai rapid posibil. Cu ajutorul ştiinţei şi al inovaţiei, putem să oferim aceste alternative fără fum celor peste un miliard de fumători din întreaga lume şi aproape cinci milioane din România.

Reporter: Ce investiţii face compania pentru înlocuirea treptată a ţigaretelor clasice cu alternativele fără fum şi peste câţi ani credeţi că acestea din urmă vor lua locul primelor în totalitate?

Claudiu Ilian: Suntem în faţa unei realităţi pe care o putem schimba, dar este nevoie de timp şi de un efort coerent, al nostru, al tuturor. Cu sprijinul şi încurajarea adecvate din partea mediului po­litic, al societăţii civile şi al popu­laţiei în general, vânzările de ţigări s-ar putea termina în decurs de 10 până la 15 ani, în mai multe ţări.

Ce facem concret? Pe lângă partea de educaţie care vizează alternativele fără fum şi o comunicare constantă cu consumatorii, Philip Morris International continuă să investească în România. Peste 600 de milioane de dolari sunt investiţi în transformarea fabricii din Otopeni. Fabrica de ţigarete s-a trans­format, aşadar, într-o unitate de producţie destinată fabricării consumabilelor pentru produsele fără fum. La nivel global, peste 9 miliarde de dolari au fost investiţi în dezvoltarea produselor noastre fără fum şi în îndeplinirea misiunii de a construi un altfel de viitor, unul fără ţigări.

Reporter: Ce buget aţi alocat în 2022 pentru acest obiectiv?

Claudiu Ilian: PMI este singura companie care s-a angajat în mod deschis să înlocuiască toate ţigările cu alternative mai puţin nocive cât mai curând posibil. Continuăm să investim în îmbunătăţirea experienţei consumatorilor, în educarea lor şi să aducem pe piaţă inovaţii care să răspundă nevoilor acestora.

Din păcate, nu putem dezvălui suma care a fost investită până acum în 2022, însă angajamentul nostru rămâne puternic şi serios: continuăm să investim într-o Româ­nie fără fum.

Reporter: Care a fost strategia companiei pentru a trece mai uşor prin ultimii doi ani?

Claudiu Ilian: Ultimii doi ani, e drept, nu au fost simpli deloc. Am pus siguranţa şi nevoile consumatorilor pe primul plan. Am căutat cele mai bune soluţii şi cele mai bune canale prin care să oferim sprijin personalizat.

Pentru noi a fost important să urmărim nevoile consumatorilor, dar asta nu a fost neapărat o schimbare. Suntem mereu aproape de consumatorii noştri, îi sprijinim în tot parcursul lor ca utilizatori şi ţinem cont de nevoile şi feedback-ul lor. Serviciile pe care le oferim şi produsele pe care le dezvoltăm au la bază feedbackul acestor oameni şi le mulţumim pentru implicare reală în comunitatea IQOS.

Reporter: Care este impactul Philip Morris International asupra economiei româneşti în ultimii ani?

Claudiu Ilian: Studiul realizat de Strategic Thinking Group şi făcut public recent arată că impactul economic al Philip Morris International în România este unul remarcabil. Cifrele financiare ne validea­ză drept unul dintre cei mai importanţi contribuabili la bugetul de stat, ceea ce reprezintă un real suport pentru statul român.

În 2020, Philip Morris International a fost al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa FMCG din România, după cifra de afaceri de 3,43 de miliarde RON. Însă, impactul total al activităţii economice desfăşurate (impact direct, indirect şi indus) se ridică la valoarea de 4,4 miliarde lei. Vânzările de produse PMI pe piaţa din România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde lei şi TVA în cuantum de 0,6 miliarde lei.

La nivel de resurse umane, am reuşit să atragem aproape jumătate din forţa de muncă din industria tutunului. În perioada 2016-2021, numărul angajaţilor PMI în Româ­nia a crescut de la 858 la 1.178 - o rată anuală de creştere de 7%. Dacă luăm în calcul efectele directe, indirecte şi induse, compania a generat un nivel total estimat de 2.945 de locuri de muncă în 2020.

Reporter: Care sunt problemele cu care va confruntaţi şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate în domeniu?

Claudiu Ilian: În România, una din provocările cu care ne confruntăm este să oferim acces la informaţii corecte celor cinci milioane de fumători. Gradul de dezinformare în legătură cu produsele fără fum, cum este IQOS, este foarte mare. Astfel, această categorie a alternativelor fără fum la continuarea fumatului este mai redusă, prin comparaţie cu Italia sau Grecia.

Această situaţie reprezintă o oportunitate pentru noi să oferim informaţii corecte şi alternative mai bune, dar nu putem face sin­guri acest lucru. Avem nevoie de ajutorul tuturor stakeholder-ilor, jurnalişti, parteneri de afaceri, dar şi de ajutorul autorităţilor şi al societăţii, în general. Toată lumea ştie, cea mai bună decizie pentru un fumător este să renunţe la fumat. Dacă nu renunţă, astăzi există, datorită ştiinţei şi tehnologiei, produse precum IQOS, care reprezintă alternative mai bune la continuarea fumatului.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro