SUPLIMENT RETAIL / ANDREI RADU, CEO & FONDATOR GPEC:"Aşteptările privind comerţul online sunt destul de rezervate pentru următoarele 12 luni"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie

"Aşteptările privind comerţul online sunt destul de rezervate pentru următoarele 12 luni"

Andrei Radu: "Livrarea la lockere se va extinde" Buy now, pay later - un trend "Bătălia în e-commerce poate fi câştigată doar dacă acaparezi din retailul tradiţional", potrivit lui Andrei Radu Innoship a lansat "Ghidul Managerului de e-Commerce"

Aşteptările legate de dinamica segmentului e-commerce sunt destul de rezervate pentru toamna acestui an şi pentru primele luni ale anului viitor, estimează Andrei Radu, CEO & fondator al platformei de comerţ şi marketing online.

Domnia sa a declarat recent: "De regulă, ultimul trimestru al unui an era cel mai profitabil, datorită cumpărăturilor de Black Friday, de sărbători, însă acum nu ştim la ce să ne aşteptăm. Cel puţin de Black Friday, se pare că nu va mai fi la fel ca în anii anteriori, oamenii vor fi din ce în ce mai cumpătaţi când va veni vorba de cumpărăturile online, dar şi offline, în contextul inflaţiei. Ei nu vor cheltui mai mult în magazinele fizice, tăind din bugetul pentru e-commerce". Domnia sa aminteşte că, în perioada pandemiei, magazinele online au fost mai vizibile, fiind consemnat un "boom" în domeniu din cauză că retailul tradiţional nu putea fi realizat. Anul acesta însă, magazinele mici şi medii "nu mai comunică", spune Andrei Radu, precizând: "Sunt vizibile în continuare magazinele mari, zona de fashion, brandurile internaţionale, dar magazinele mici nu sunt vizibile online. Este o tendinţă care se duce spre viitor. Cred că în e-commerce se vor întâmpla două lucruri majore: o orientare a vânzătorilor către platformele de tip marketplace, în timp ce doar magazinele specializate, cu servicii «complet altfel», de calitate ridicată, vor rămâne cu prezenţă individuală. Magazinele de talie mică, medie, generaliste vor mai exista doar dacă se vor muta în marketplace".

Conform GpeC, românii au cumpărat online, în medie, de 17 milioane de euro pe zi în 2021, iar pentru 2022 este estimată o creştere a pieţei de 5-10% faţă de anul trecut, când achiziţiile online au totalizat 6,2 miliarde de euro.

Andrei Radu, GPeC: "Consumatorul final nu mai vrea să interacţioneze cu livratorul"

"Pentru 2022 şi 2023 anticipez extinderea livrărilor la lockere", spune Andrei Radu, precizând: "Consumatorul final a descoperit această modalitate şi nu mai vrea să interacţioneze cu un curier sau să depindă de acesta. Orice magazin online care comercializează marfă ce se pretează la astfel de livrări ar trebui să se integreze într-o reţea de lockere".

Totodată, potrivit lui Andrei Radu, "buy now, pay later" ("cumpără acum/plăteşte mai târziu") a devenit un trend, oamenii fiind mai atenţi la cât cheltuiesc în această perioadă şi preferă să plătească prin metode de tip creditare, "ceea ce este o oportunitate pentru magazinele online".

Andrei Radu, GPeC: "Majoritatea businessurilor mici româneşti încă rămân localizate în ţară"

Opt din zece companii din România au doar prezenţă locală şi numai două au operaţiuni în afara ţării, spune Andrei Radu, adăugând: "Majoritatea businessurilor mici româneşti încă rămân localizate în ţară. Probabil manifestă o teamă de necunoscut. Jucătorii mai mari fac deja paşi către exterior".

Pe de altă parte, domnia sa afirmă că "trebuie să existe ceva inovativ care să atragă cumpărătorii pe online pentru că bătălia în e-commerce poate fi câştigată doar dacă acaparezi din segmentul offline, adică din retailul tradiţional".

După pandemie, o parte mică dintre consumatori au rămas pe online, restul revenind în magazinele tradiţionale, concluzionează oficialul GPeC.

Innoship: "38% dintre români preferă cumpărăturile electronice ca să-şi controleze mai bine bugetul lunar"

În contextul ratei inflaţiei ridicate din ultima perioadă, românii şi-au adaptat comportamentele de cumpărare aşa încât 38% dintre aceştia aleg, în prezent, să achiziţioneze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-şi controleze mai bine bugetul lunar, arată Innoship, un start de tehnologie care a dezvoltat o platformă de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global.

Aceasta este principala concluzie care a rezultat în urma analizării, de către Innoship, a activităţii a peste 100 de magazine online şi, totodată, a reieşit că magazinele online au nevoie de sprijin suplimentar pentru creşterea businessurilor lor suficient cât să rămână competitive. Drept urmare, Innoship a lansat recent "Ghidul Managerului de e-Commerce", care cuprinde 28 de recomandări cu exemple de caz de la peste zece experţi în retail, web design, UX, SEO, campanii PPC, optimizare procese, legislaţie şi logistică pentru creşterea vânzărilor. Ghidul a fost realizat în colaborare cu VTEX, OLX, GPeC, DWF, easySales, Senior Software, Ecommasters, bpv GRIGORESCU STEFANICA şi ARILOG.

Conform sursei citate, chiar dacă magazinele de e-commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt, clienţii îşi doresc servicii care să se ridice la nivelul aşteptărilor lor. "Cerinţele clienţilor, tot mai diverse şi sofisticate, continuă să genereze provocări operaţionale pentru magazinele online", potrivit Innoship.

easySales: "22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă"

Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere, iar conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achiziţiile online.

Totodată, 94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, întârziind comenzile cumpărătorilor, arată datele furnizate de Stripe, companie de procesare a plăţilor.

Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permit achiziţia fără înregistrare şi multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare, iar specialiştii spun că o pagină de checkout corect concepută ar trebui să-l ghideze pe vizitator spre plată, fără să-i îngreuneze procesul de achiziţie.

Daniel Nicolae, fondator Innoship: "Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare vor încuraja decizia de achiziţie online"

Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor, potrivit Innoship.

Daniel Nicolae, fondator Innoship, afirmă: "Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările. Prin serviciile Innoship punem la dispoziţie retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecărui colaborator şi, mai ales, la nevoile clienţilor acestora".

Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeaşi zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câştigat mare popularitate în ultima perioadă, conform sursei amintite.

Innoship: "Magazinele online competitive sunt cele care au reuşit să investească în tehnologii"

Experienţa de cumpărare este cea care face diferenţa în piaţă pe termen mediu şi lung, conform Innoship, care adaugă că magazinele online competitive sunt cele care au reuşit să investească în tehnologii ce îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoi­lor lor dinamice. Dificultăţile pe care le au comercianţii români când îşi gestionează afacerea sunt, în primul rând, creşterea concurenţei (21% dintre retaileri) şi, în al doilea rând, aprovizionarea şi livrarea produselor (18%) - arată datele VTEX, platformă enterprise de comerţ digital.

Dragoş Matei, Product Manager în cadrul OLX, susţine: "O strategie esenţială este aceea de a înţelege mai întâi nevoile clientului pentru a-i oferi exact ce are nevoie. Cumpărătorii se documentează cu atenţie înainte să facă o achiziţie. De exemplu, utilizatorii OLX vizualizează până la 13-14 produse în categorii precum electronice sau articole vestimentare înainte să aleagă un produs pe care să-l achiziţioneze".

La rândul său, Denis Sgarbură, Head of Content Strategy în cadrul DWF, afirmă: "Magazinele online au nevoie de o strategie de marketing şi SEO bine pusă la punct pentru a fi acolo unde sunt sunt clienţii. Însă, dincolo de marketing, e vorba de produsele şi experienţele oferite. O strategie de marketing bună nu este de ajuns pentru a atrage şi fideliza clienţii dacă promovezi un produs sau un serviciu slab".

Imaginile de produs contează în proporţie de 83% în decizia de achiziţie, descrierea şi specificaţiile fiind foarte aproape (82%), iar review-urile acordate de clienţi - 75% - conform datelor din 2018 ale Emarketer.com, conchide Innoship.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro