SUPLIMENT RETAIL"Comercianţii vor face implementări de tip omni-channel, astfel încât canalul online şi cel offline să se potenţeze reciproc"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie

Vlad Stănescu, CEO Blugento

Vlad Stănescu, CEO Blugento

(Interviu cu Vlad Stănescu, CEO Blugento)

Comercianţii vor face implementări de tip omni-channel, astfel încât canalul online şi cel offline să se potenţeze reciproc, consideră Vlad Stănescu, CEO Blugento, care ne-a vorbit atât despre afacerea pe care o conduce, cât şi despre piaţa de profil.

Reporter: Ce aşteptări aveţi de la sectorul de retail, având în vedere actualul context geo-politic şi economic?

Vlad Stănescu: Ne aşteptăm ca situaţiile geo-politică şi macro-economică actuale să impacteze consumul în general, însă ponderea eCommerce, raportat la retailul tradiţional, are toate premisele să continue să crească. Consumatorii vor deveni tot mai atenţi la cheltuielile personale şi ne aşteptăm să caute online cele mai avantajoase oferte pentru a-şi acoperi nevoile şi dorinţele. Companiile şi comercianţii vor deveni tot mai atenţi la investiţiile în tehnologie şi vor căuta soluţii pe termen lung, eficiente financiar, cu un timp de lansare cât mai rapid şi cu o complexitate de întreţinere cât mai redusă.

Reporter: Cărui segment de clienţi vă adresaţi?

Vlad Stănescu: Blugento operează un produs de eCommerce de tip Software-as-a-Service, iar clienţii noştri sunt preponderent companii cu vânzări online de peste 1 milion de euro pe an, atât din segmentul B2C, cât şi segmentul B2B. Diferenţiatorul nostru faţă de concurenţa din piaţă este oferirea unei soluţii de ultimă generaţie de nivel enterprise la un cost lunar avantajos.

Reporter: Ce servicii oferiţi si care sunt costurile pe care le presupun acestea?

Vlad Stănescu: Blugento oferă două produse:

- produsul Blugento care, cu peste şase ani de vechime în piaţă, este o soluţie fiabilă pentru nevoile comercianţilor mici şi medii, cu abonamente lunare care încep de la 199 de euro lunar;

- produsul Zento este un produs de ultimă generaţie cu un backend Magento 2, un frontend PWA şi hosting cloud ultra-scalabil, cu abonamente lunare care încep de la 490 de euro pe lună.

În completarea acestor două platforme, prin agenţia de marketing proprie, Blugento oferă servicii de PPC, social media, content marketing şi altele, pentru a ajuta comercianţii să-şi crească vânzările online.

Reporter: Care sunt pasii pe care un antreprenor trebuie să îi facă pentru a-si deschide o platformă online de vânzare de produse?

Vlad Stănescu: Recomandarea noastră pentru orice comerciant este să înceapă printr-o analiză a pieţei, identificarea factorilor de diferenţiere faţă de concurenţă şi construirea unui plan. După această analiză, poate începe procesul de selecţie a unei soluţii tehnice, selecţie care trebuie să ţină cont de atingerea obiectivelor stabilite, costul iniţial, costul de întreţinere şi pregătirea pentru viitoarea creştere.

Reporter: Din ce zonă vin cererile cu preponderenţă?

Vlad Stănescu: Cele mai multe noi cereri le avem din zona brandurilor care încep o implementare de tipul Direct-to-Consumer (D2C), pentru a putea relaţiona cât mai direct cu consumatorul final.

Reporter: Care credeţi că va fi trendul sectorului de eCommerce?

Vlad Stănescu: Credem că trendul de creştere al eCommerce-ului va continua şi în contextul post-pandemic. Comercianţii care sunt deja online vor continua investiţia în acest canal, iar companiile care nu au făcut încă pasul către online o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C) dat de branduri cu­nos­cute din piaţă. Având în vedere cos­turile în continuă creştere din piaţa IT, investiţiile în online ne aşteptăm să se îndrepte tot mai mult către soluţii standardizate care să poată oferi un canal de vânzare online într-un buget şi termen cât mai predictibil. Fiind o soluţie de tip Software-as-a-Service, putem satisface cererea care ne aşteptăm să existe în piaţă. Aşadar, ne aşteptăm să continue creşterea comerţului online în raport cu cel offline. Brandurile mari care vor implementa o strategie online de Direct-to-Consumer (D2C) vor atrage şi mai mulţi cumpărători, atât din offline, cât şi din marketplace-urile online. Retailul comercial va căuta să facă implementări de tip omni-channel, astfel încât canalul online şi cel offline să se potenţeze reciproc. Retailerii offline care nu vor face eforturi de diferenţiere vor fi cei care vor avea de pierdut.

Reporter: Cum a evoluat structura cererii şi ce tendinţe sunt în piaţă?

Vlad Stănescu: Cererea ridicată s-a menţinut în ultimul an şi observăm tot mai multe branduri cunoscute care vor să intre online. Magazinele online existente, care se confruntă cu provocări tehnologice, caută să migreze către soluţii standardizate care să le ofere predictibilitate şi să permită o creştere accelerată în următorii ani.

Reporter: Ce cifră de afaceri aveţi după primul trimestru din 2022?

Vlad Stănescu: Cifra de afaceri pe Q1 2022 este în creştere cu 49% faţă de Q1 2021.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi?

Vlad Stănescu: Blugento continuă dezvoltarea produsului Zento, o soluţie de ultimă generaţie cu un backend Magento 2, un frontend PWA şi hosting cloud ultra-scalabil. Până la finalul acestui an, estimăm că vom avea lansate peste 70 de magazine pe această nouă platformă în piaţa din România.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro