ZIARUL BURSA

28 octombrie
Iz de pace la summitul NATO

Iz de pace la summitul NATO

V.R.Internaţional / 15 iunie

Joe Biden: "Toată Europa trebuie să ştie că Statele Unite sunt aici" Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg: "Nu va exista un război rece cu China, dar trebuie să facem faţă provocărilor pe care le ridică această ţară la adresa securităţii noastre" Klaus Iohannis: "Summit-ul NATO a fost unul al deciziilor vizionare, stabilind direcţiile majore de acţiune pentru următorul deceniu, inclusiv prin elaborarea unui nou concept strategic" 

Summitul NATO, care a avut loc, ieri, la Bruxelles şi care a reunit principalii lideri mondiali, a fost o întâlnire în care pare să fi dominat bunele intenţii de pace între marile puteri ale lumii.

NATO are o importanţă deosebită pentru SUA, conform preşedintelui american Joe Biden, care încearcă, acum, să schimbe abordarea predecesorului său la Casa Albă, Donald Trump. Ex-preşedintele republican critica frecvent Alianţa Nord-Atlantică, punând sub semnul întrebării necesitatea acesteia.

Criza sanitară - trambulina retailului online

SUPLIMENT RETAILCriza sanitară - trambulina retailului online

Emilia OlescuCompanii / 15 iunie

Emilia Olescu

Dacă pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frână, pentru segmentul retailului online criza sanitară a fost ca o trambulină, propulsând comerţul electronic cu circa 4-6 ani în faţă, la nivel global.

Specialiştii din domeniu ne-au spus, la unison, ca deşi digitalizarea comerţului fusese demarată, totuşi ea se afla într-o stare incipientă, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei şi digitalizarea proceselor operaţionale erau mai mult la nivel de deziderat şi planuri pe termen lung, decât o nevoie stringentă pentru multe dintre afacerile locale, până în momentul instalării pandemiei, fiind vorba şi de rezistenţa la schimbare, subliniază sursele citate.

Peronul pe Stânga!

Cătălin AvramescuEditorial / 15 iunie

Cătălin Avramescu

Acum mai bine de zece ani, unul dintre colegii mei de atunci din Administraţia Prezidenţială a dat un interviu în care a prezis că Stânga îşi va consolida poziţia în Bucureşti. Şi vor fi chiar alegătorii tineri care vor susţine acest viraj către Stânga. (Este drept că el vorbea despre o "Stângă hibridă", cu caracteristici împrumutate de la mişcările naţionaliste şi populiste).

Evaluare de 618 milioane lei pentru Transport Trade Services, în prima zi la BVB

CU 7% PESTE CEA DE LA ÎNCHEIEREA OFERTEI PUBLICEEvaluare de 618 milioane lei pentru Transport Trade Services, în prima zi la BVB

Andrei IacomiPiaţa de Capital / 15 iunie

Petru Ştefănuţ: "Cât este apă pe Dunăre, Transport Trade Services va putea naviga"  

Conducerea TTS urmează să convoace acţionarii pentru alegerea a doi noi membri în Consiliul de Administraţie, conform directorului companiei

Acţiunile Transport Trade Services (TTS) au cumulat, în prima zi de tranzacţionare în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), tranzacţii de 21,86 milioane de lei, titlurile transportatorului naval pe Dunăre încheind sesiunea bursieră la preţul de 20,6 lei, cu 7,3% peste cel din oferta publică, de 19,2 lei.

Cristian Ghinea, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene

O NOUĂ RĂFUIALĂ PE SCENA POLITICĂMoţiune simplă în jurul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă

George MarinescuPolitică / 15 iunie

Absorbţia fondurilor europene pentru exerciţiul financiar multianual 2014-2020 a ajuns la 55%, în condiţiile în care de la începutul anului ţara noastră a primit câte 10 milioane euro zilnic de la Bruxelles, a afirmat Cristian Ghinea, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu prilejul dezbaterii moţiunii simple înaintată de deputaţii PSD la adresa sa pentru modul în care a fost întocmit Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Producţia industrială a crescut puternic în luna aprilie

Producţia industrială a crescut puternic în luna aprilie

M.G.Macroeconomie / 15 iunie

Ciprian Dascălu, economist-şef BCR: "Industria românească de maşini pare foarte puţin afectată de penuria de microchipuri" 

Producţia industrială a României a crescut puternic în luna aprilie după revenirea modestă pe creştere din martie, cu un avans de 2,7% pe total faţă de luna precedentă, arată datele oficiale publicate ieri de Institutul Naţional de Statistică (INS). În februarie, producţia industrială a scăzut cu un ritm lunar de 1%, iar în martie a crescut cu 0,7%. În ritm anual, producţia industrială înregistrează o creştere record de 63,2% (în aprilie 2021 faţă de aprilie 2021), lună acoperită complet de lockdown-ul general anti-Covid-19. Ratele de creştere din aprilie au fost peste estimările dintr-un sondaj Bloomberg. Creşterea solidă a producţiei din aprilie (componenta prelucrătoare) a venit pe fondul cererii masive de la export.

"Comerţul online este o componentă importantă a retail-ului modern şi va continua să se dezvolte"

SUPLIMENT RETAIL"Comerţul online este o componentă importantă a retail-ului modern şi va continua să se dezvolte"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu George Bădescu, directorul executiv al AMRCR) 

Reporter: Cum aţi descrie sectorul comerţului după mai bine de un an de pandemie? Este acesta un pierzător sau, dimpotrivă, trăgând linie şi adunâd, iese câştigător?

George Bădescu: În contextul pandemic, nu putem vorbi despre câştigători sau învinşi. La fel ca întreaga activitate economică şi socială, şi activitatea din retail a fost supusă unor provocări fără precent. Răspunsul prompt din partea retail-ului modern a fost posibil în urma unor scenarii de criză pe care fiecare companie le are permanent în vedere şi care au fost aplicate la nivelul magazinelor, atât în perioada stării de urgenţă, cât şi ulterior, în starea de alertă, cu adaptarea continuă a activităţii în funcţie de restricţiile în vigoare.

Reporter: Care a fost strategia marilor reţele comerciale pentru a învinge criza?

ANCMMR: "Comportamentul consumatorilor - între cel specific sărbătorilor şi cumpărăturile pentru înmormântare"

SUPLIMENT RETAIL / LA ÎNCEPUTUL PANDEMIEIANCMMR: "Comportamentul consumatorilor - între cel specific sărbătorilor şi cumpărăturile pentru înmormântare"

Companii / 15 iunie

Pandemia de Covid-19 a lovit din plin şi pe neaşteptate, în urmă cu mai bine de un an, printre domeniile care s-au confruntat cu provocările crizei sanitare numărându-se piaţa retailerilor mici şi mijlocii.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii (ANCMMR), toate departamentele magazinelor, mai mari sau mai mici, au fost greu încercate în ultimul an, dar cea mai mare presiune a pandemiei s-a resimţit asupra personalului din unităţile de vânzare.

"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

SUPLIMENT RETAIL"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Florin Chiş, Directorul Executiv al ARMO) 

Reporter: Cum caracterizaţi traiectoria retailului - care pare că se mută tot mai mult în spaţiul digital -, în contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind câştigător sau pierzător, în urma crizei sanitare?

Florin Chiş: Pentru a realiza o analiză obiectivă a sectorului retail din România trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. În primul rând, pandemia nu este un context consumat, întrucât anumite variabile legate de această realitate încă influenţează activitatea sectorului retail. În al doilea rând, comerţul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independentă de retail. Comerţul electronic este o parte mai mică a retailului. În ultimii ani, în economia românească acest sector a prins momentum, în sensul în care pot fi observate creşteri accelerate, în procentaje de două cifre. Cu toate acestea, o altă variabilă care trebuie luată în considerare este nivelul de penetrare, care este încă scăzut, anume 10% din total retail.

"Volumele de colete procesate în aprilie 2020 au fost la acelaşi nivel cu cele de Black Friday"

SUPLIMENT RETAIL"Volumele de colete procesate în aprilie 2020 au fost la acelaşi nivel cu cele de Black Friday"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro) 

"Anul acesta am dublat investiţiile pentru piaţa din România, alocând 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale şi a orientat cererea către magazinele online, piaţa de curierat reprezintă unul dintre domeniile câştigătoare ale pandemiei. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector şi care este acum valoarea pieţei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei?

Alexandr Jeleascov: Piaţa de curierat s-a dezvoltat foarte mult pe perioada pandemiei, pe fondul creşterii volumelor în mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar şi a migrărilor afacerilor din offline în online, piaţa de eCommerce crescând anul trecut cu aproximativ 30%. În cazul Coletăria.ro, anul trecut, volumele de colete procesate în luna aprilie au fost la acelaşi nivel cu volumele procesate de Black Friday. De asemenea, la jumătatea anului 2020 ne-am atins obiectivele previzionate pentru întreg anul.

"Pandemia a accelerat comerţul electronic cu 4-6 ani"

SUPLIMENT RETAIL / LA NIVEL GLOBAL"Pandemia a accelerat comerţul electronic cu 4-6 ani"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Doina Vîlceanu, CMO ContentSpeed) 

"Targetul ContentSpeed pentru 2021 este susţinerea companiilor româneşti în demersul de extindere în alte ţări"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale şi a orientat cererea către magazinele online, tot mai multe platforme e-commerce au apărut în piaţă. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector?

Doina Vîlceanu: Conform mai multor surse, în criza generată de pandemie comerţul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranţă, România a urmat acelaşi trend. Adoptarea tehnologiei şi digitalizarea proceselor operaţionale erau mai mult la nivelul de deziderat şi planuri pe termen lung, decât o nevoie stringentă pentru multe dintre afacerile locale până în momentul instalării pandemiei, fiind vorba şi de rezistenţa la schimbare.

E-commerce-ul B2B va creşte cu peste 70% până în 2027, la 20,9 trilioane dolari

SUPLIMENT RETAIL / STUDIU DHL EXPRESS:E-commerce-ul B2B va creşte cu peste 70% până în 2027, la 20,9 trilioane dolari

A.V.Companii / 15 iunie

Pandemia de Covid-19 stimulează transformarea digitală şi accelerează expansiunea comerţului electronic B2C şi B2B 

DHL Express, cel mai mare furnizor mondial de servicii de curierat expres, anticipează o expansiune solidă a pieţei de e-commerce B2B (Business to Business) în anii care vin, iar până în 2025, 80% din toate interacţiunile de vânzare B2B între furnizori şi companiile achizitoare vor avea loc pe canale digitale, potrivit studiului său "The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in", lansat anul acesta.

Analiza menţionează că impactul pandemiei de Covid-19 asupra ritmului digitalizării şi a comportamentului de cumpărare al milenialilor (care au cunoştinţe tehnologice), sunt principalii factori ai acestei creşteri globale a comerţului electronic.

"Pandemia a adus, în volume, anul 2022 mai devreme"

SUPLIMENT RETAIL"Pandemia a adus, în volume, anul 2022 mai devreme"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Robert Berza, Directorul general al Fashion Days şi Vicepreşedintele eMAG Fashion & Sport) 

Reporter: Care a fost influenta pandemiei asupra comerţului? Cu ce provocări s-a confruntat retailul anul trecut?

Robert Berza: Pandemia a accelerat digitalizarea tuturor companiilor, cu precădere a celor din sectorul retail. În ceea ce ne priveşte, fără modestie, ne declarăm câştigători. Sigur, ne-au ajutat anii de muncă din trecut şi faptul că am devenit mult mai agili şi mai flexibili ca echipă, reuşind, astfel, să creştem mult business-ul, însă pandemia a avut clar un efect puternic asupra e-commerce-ului şi a adus, în volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul până la numărul de clienţi noi, de la recurenţa cumpărăturilor până la deschiderea unor branduri de a creşte accelerat colaborarea noastră, toate trendurile şi-au mărit cadenţa în ultimul an.

Reporter: Care a fost strategia dumneavoastră în 2020?

"În retail se va stabiliza un model hibrid, online/offline"

SUPLIMENT RETAIL"În retail se va stabiliza un model hibrid, online/offline"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Dragoş Sîrbu, CEO Flanco)  

Reporter: La un an de la pandemie, puteţi să conturaţi o imagine de ansamblu a retailului românesc?

Dragoş Sîrbu: Nu cred că putem emite o opinie asupra retailului în general, pentru că situaţia a fost foarte diferită de la un segment de produse la altul, de la un tip de retail la altul. E clar că online-ul a luat un avânt extraordinar, pe de o parte dezvoltându-se magazinele deja existente, pe de altă parte tot mai multe companii mai mici stabilindu-şi şi ele prezenţa pe net.Vânzarea online a reprezentat, pentru mulţi, anul trecut, cheia supravieţuirii.

"Online-ul a crescut şi va continua acest trend, dar nu a compensat pierderile înregistrate de magazinele fizice"

SUPLIMENT RETAIL"Online-ul a crescut şi va continua acest trend, dar nu a compensat pierderile înregistrate de magazinele fizice"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius) 

Reporter: Cum vedeţi evoluţia comerţului, în contextul pandemiei de Covid-19? Este acesta un pierzător sau câştigător al crizei sanitare?

Oana Diaconescu: Răspunsul variază în funcţie de perspectiva din care privim lucrurile. Câştigător a fost în primul rând pentru că s-au implementat procese de digitalizare, dezvoltare omnichannel, care au scopul de a impulsiona vânzările în magazinele fizice, dar şi de a atrage şi alte categorii de public în mall-uri, procese care, într-un context obişnuit, s-ar fi desfăşurat în decurs de ani. Însă, în mod evident pentru întreaga industrie, comerţul a fost unul dintre domeniile puternic afectate de pandemie, din direcţia restricţiilor în activitate, schimbării de comportament al consumatorului, noilor modele de operare etc.

Magazinele fizice au în continuare cea mai mare pondere a vânzărilor, în JYSK

SUPLIMENT RETAILMagazinele fizice au în continuare cea mai mare pondere a vânzărilor, în JYSK

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria) 

Reporter: Comerţul offline s-a transformat, în mare parte, în comerţ online, în ultimul an, în contextul în care cererea s-a orientat mai mult către mediul digital, mişcare forţată de criza sanitară. Cum catalogati retailul, în general, după perioada de pandemie - drept câştigător sau drept pierzător?

Alex Bratu: Cred că depinde foarte mult de tipul de retailer. În cazul nostru, cele două luni de anul trecut în care am avut toate magazinele fizice închise, 85 la acea vreme, au fost o perioadă extrem de dificilă, cu multe temeri şi incertitudini faţă de ce urma să se întâmple. După încheierea stării de urgenţă şi redeschiderea magazinelor, clienţii noştri au revenit în magazine. Bineînţeles, ne-am adaptat situaţiei şi am implementat în magazine toate măsurile de siguranţă şi de distanţare. După redeschiderea magazinelor, vânzările au mers foarte bine, atât cele online, cât şi cele în magazinele fizice. Dovadă stă faptul că, anul trecut, am continuat să ne extindem reţeaua de magazine fizice şi am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializează produse pentru casă, iar în perioada de pandemie casa a fost foarte importantă pentru fiecare dentre noi. Mulţi clienţi şi-au direcţionat bugetele catre îmbunătăţirea locuinţei şi acest lucru ne-a ajutat să fim de partea câştigătoare.

Reporter: Care a fost strategia JYSK România pentru a trece mai uşor prin criză şi pentru a minimiza pierderile?

"Retailul nu poate fi catalogat decât drept câştigător"

SUPLIMENT RETAIL"Retailul nu poate fi catalogat decât drept câştigător"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Valer Hancaş, Director Comunicare şi Corporate Affairs la Kaufland România) 

"De la declanşarea pandemiei şi până în prezent, Kaufland a investit peste 25 de milioane de lei în implementarea măsurilor de protecţie şi prevenţie în spaţiile sale"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut şi, în acelaşi timp, a orientat cererea către magazinele online, cum catalogaţi retailul după perioada de pandemie - drept câştigător sau drept pierzător?

Valer Hancaş: Pandemia a însemnat în primul rând un test al promisiunilor făcute de companii. A fost momentul în care companiile au fost puse în ipostaza de a răs­punde cu adevărat nevoilor comunităţii şi de a fi alături de consumatorii lor mai mult ca oricând. Putem să o considerăm în continuare o lecţie şi un test de loialitate faţă de oameni. Dar şi un test de echipă, la nivel de organizare internă. Noua realitate ne-a luat prin surprindere pe toţi, dar cred că dinamica mediului de retail din România ne-a oferit un antrenament bun, în anii din urmă. Astfel, deşi luaţi prin sur­prindere, am dovedit că eram şi suntem în continuare pregătiţi şi pentru imprevizibil.

Operatorii platformelor electronice - obligaţi să raporteze fiscului informaţii despre vânzări

SUPLIMENT RETAIL / DIRECTIVĂ EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL RETAILULUIOperatorii platformelor electronice - obligaţi să raporteze fiscului informaţii despre vânzări

Companii / 15 iunie

Noua directivă trebuie aplicată de toate statele membre UE începând cu 1 ianuarie 2023 Deloitte: "Comerţul online ar trebui să contribuie semnificativ la bugetul de stat în viitor, iar noua directivă de raportare este un prim pas în această direcţie" 

Aflat într-o creştere accelerată ca urmare a crizei sanitare, comerţul electronic se află mai mult decât oricând sub vizorul autorităţilor din întreaga lume, care încearcă să stabilească dacă sectorul contribuie corespunzător, cu taxe şi impozite, la bugetul de stat. În acest context, la nivel european a fost adoptată o nouă directivă - DAC 7, care, printre altele, vizează platformele de comerţ electronic, respectiv comercianţii care vând prin intermediul acestora. Conform noii reglementări, operatorii acestor platforme vor fi obligaţi să raporteze informaţii referitoare la vânzările intermediate prin intermediul platformei către autorităţile fiscale. Directiva trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) începând cu 1 ianuarie 2023, iar cei vizaţi trebuie să se pregătească de acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple, apreciază specialiştii din cadrul Deloitte România.

"Pandemia a orientat consumatorii către creşterea eficienţei şi siguranţei în relaţia vânzător-cumpărător"

SUPLIMENT RETAIL"Pandemia a orientat consumatorii către creşterea eficienţei şi siguranţei în relaţia vânzător-cumpărător"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania) 

Reporter: Cum apreciaţi că a evoluat comerţul în timpul pandemiei?

Frederic Lamy: De la începutul pandemiei de COVID-19, retailul a fost supus unor schimbări majore mai ales în ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale clienţilor în această perioadă, atât offline, cât şi online. Cred - şi asta nu este o surpriză - că suntem într-o nouă eră a consumului în care businessul online se va dezvolta într-un ritm tot mai accelerat în următorii trei ani. Din punctul meu de vedere, nu putem vorbi de câştigători sau învinşi. Sunt retaileri care au reuşit să-şi adapteze modelul de business la această criză, ce au ţinut cont de faptul că aspiraţiile clienţilor nu mai sunt aceleaşi. În acest context, Leroy Merlin a făcut tot posibilul să se adapteze, cu unele incertitudini, desigur, dar cu un spirit de echipă fantastic şi cu o capacitate reală de a acţiona şi de a lua decizii cu multă agilitate.

Anul pandemic 2020 a fost unul excepţional pentru mediul online

SUPLIMENT RETAIL / CU CREŞTERI CARE, ALTFEL, AR FI AVUT LOC ÎN 3-5 ANIAnul pandemic 2020 a fost unul excepţional pentru mediul online

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro) 

Reporter: Pandemia a forţat trecerea comerţului tradiţional în mediul online. În acest context, o serie de platforme e-commerce au apărut în piaţă. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector?

Arthur Rădulescu: Online-ul a fost ca un Rockstar pe perioada pandemiei. Toţi ochii aţintiţi pe el, a dat tonul şi a fost aplaudat. A fost un an excepţional pentru mediul online, cu creşteri care s-ar fi înregistrat altfel în 3-5 ani.

"În pandemie, clienţii şi-au investit bugetele de vacanţă în îmbunătăţirea experienţei lor de acasă"

SUPLIMENT RETAIL"În pandemie, clienţii şi-au investit bugetele de vacanţă în îmbunătăţirea experienţei lor de acasă"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu doamna Camelia Matei, Head of Marketing, Miele România) 

"Printre cele mai căutate produse au fost echipamentele de curăţenie şi cele de bucătărie" "Miele România şi-a continuat strategia de extindere a reţelei de magazine"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut şi, în acelaşi timp, a orientat cererea către magazinele online, cum catalogaţi retailul după perioada de pandemie - drept câştigător sau drept pierzător?

"Experienţa de shopping offline va rămâne o activitate importantă pentru majoritatea clienţilor"

SUPLIMENT RETAIL"Experienţa de shopping offline va rămâne o activitate importantă pentru majoritatea clienţilor"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) 

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut şi, în acelaşi timp, a orientat cererea către magazinele online, cum catalogaţi comerţul după perioada de pandemie - drept câştigător sau drept pierzător?

Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevărată provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu şi au oferit experienţe de cumpărături în siguranţă, în tot acest timp. În ceea ce priveşte măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19 în centrele comerciale, am fost de la bun început concentraţi pe tot ce înseamnă protejarea sănătăţii angajaţilor şi clienţilor noştri, acest aspect fiind o direcţie prioritară pentru noi.

PENNY a avut cel mai bun profit din istorie - 85 milioane lei

SUPLIMENT RETAIL / ANUL TRECUTPENNY a avut cel mai bun profit din istorie - 85 milioane lei

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Raffaele Balestra, CFO PENNY) 

Reporter: Cum caracterizaţi retailul după perioada de pandemie?

Raffaele Balestra: 2020 a fost un an care ne-a pus la încercare din toate punctele de vedere, dar în ciuda dificultăţilor semnificative generate de pandemie, am reuşit să ne atingem obiectivele economice. Din perspectiva consumului, retailul a fost mai puţin afectat anul trecut, dar asta nu înseamnă că am fost marii câştigători. Industria a fost în prima linie a cumpărăturilor res­ponsabile şi sigure de care s-au ocupat zeci de mii de angajaţi. A fost nevoie de multă solidaritate, empatie şi răbdare şi nu pot decât să le mulţumesc tuturor colegilor pentru că nu s-au oprit şi au mers mai departe.

"Strategia PMI de a pune accentul pe dezvoltarea produselor fără fum s-a dovedit corectă"

SUPLIMENT RETAIL / ÎN 2020"Strategia PMI de a pune accentul pe dezvoltarea produselor fără fum s-a dovedit corectă"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Claudiu Ilian, Director Commercial Operations în cadrul Philip Morris România) 

Reporter: Având în vedere că pandemia de Covid - 19 a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale, mai ales la începutul crizei sanitare, iar cererile s-au mutat forţat în online, cum catalogati sectorul comerţului după mai bine de un an de pandemie?

Claudiu Ilian: Retailul şi-a păstrat importanţa, în ciuda perioadei dificile generate de criză. Jucătorii din retail au fost afectaţi în mod diferit de aceasta, însă toată lumea a trebuit să se adapteze repede la noua realitate, caracterizată de o prezenţă mai mare în online, chiar şi în industria în care activează Philip Morris România. Am continuat să folosim acest canal de vânzări, deşi accentul l-am pus pe vânzările online, atât pentru dispozitivul IQOS, cât şi pentru consumabile. În cele două luni de stare de urgenţă din primăvara anului trecut, colegii mei din vânzări B2B au operat online, dar ulterior au revenit la munca pe teren. Oricât de mult ne-am fi dorit să digitalizăm toate procesele comerciale, retailul are o pondere mare în continuare, la fel ca în cazul altor companii din domeniul FMCG, astfel că aş putea spune că rolul lui a rămas constant. Evident, situaţia poate diferi în cazul altor companii sau domenii.

"Achiziţiile online vor continua, în ciuda tuturor provocărilor şi obstacolelor din ultimele 12 luni"

SUPLIMENT RETAIL"Achiziţiile online vor continua, în ciuda tuturor provocărilor şi obstacolelor din ultimele 12 luni"

Companii / 15 iunie

(Interviu cu Bogdan Cârlan, Country Business Development Manager, UPS România) 

"Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investiţii de două miliarde de dolari anunţate pe o perioadă de cinci ani în Europa" "Continuăm să investim în segmentul medical de business"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale şi a orientat cererea către magazinele online, piaţa de curierat reprezintă unul dintre domeniile câştigătoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, în general, şi a companiei pe care o reprezentaţi, în particular, pentru a face faţă provocărilor din piaţă?

Bogdan Cârlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vieţii cotidiene, iar schimbările continuă într-un ritm accelerat. Clienţii noştri se schimbă, iar noi trebuie să ne schimbăm alături de ei.

Yuga - un concept Memento Group ce duce retailul românesc în alte dimensiuni

SUPLIMENT RETAILYuga - un concept Memento Group ce duce retailul românesc în alte dimensiuni

Companii / 15 iunie

Reporter: De aproape jumătate de an, pe piaţa românească a apărut conceptul Yuga, realizat de Chiris­tian Tour. Ce-şi propune acest concept din segmentul retailului?

Cristian Pandel: Yuga este un concept unic pe piaţa românească. Este divizia noastră de retail şi reprezintă abordarea sănătăţi în mod holistic. Noi considerăm că la Yuga intri pe un drum şi, ca să fii sănătos, ai nişte paşi.

În primul rând ai mâncare organică, sănătoasă. Campaniile care vor începe, după ce ne-am organizat structura de magazine, vor fi de informare. Ideea este să informăm clientul care este diferenţa dintre o lămâie vopsită în galben şi pusă la microunde şi o lămâie naturală adusă din Grecia, de exemplu. Poate preţul ei nu mai este 5 lei, este 10 lei, dar mănânci sănătate.

Ediţia din 28.10.2021
AnuntBursa.ro
ConstructiiBursa.ro
Evenimentele BURSA
Protecţia Consumatorilor
MACRO NEWSLETTER 15 iunie 2021

MACRO NEWSLETTER 15 iunie 2021

Macroeconomie / 15 iunie

Producţia industrială din Marea Britanie a crescut cu o rată anuală de 27,5% în aprilie 2021, după o creştere de 3,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 1,3%, după un avans de 1,8% în luna anterioară. Producţia din...

Jude Bellingham (Anglia) a devenit cel mai tânăr jucător care a disputat un meci la un turneul final al Campionatului European de fotbal, la 17 ani şi 349 de zile (sursa foto Facebook/EnglandTeam).

EURO 2020: premiere interesante şi momente dramatice

O.D.Sport / 15 iunie

Campionatul European de fotbal a oferit mai multe premiere, dar şi mai mult dramatism decât ar fi dorit cineva în primele patru zile de disputare. Turneul final al EURO 2020 a debutat puternic, dar nu toate momentele care au creat audienţă au...

Atac cibernetic "tangenţial" cu compania de hosting

O.D.Companii / 15 iunie

Infractorii cibernetici sunt neobosiţi. Un nou tip de atac a fost descoperit de autorităţi.

Clienţii unei companii de hosting au devenit ţinta unui atac de tip phishing, prin care utilizatorii serviciilor oferite primesc mesaje privind posibila...

PIAŢA VALUTARĂ Euro s-a depreciat la 4,9188 lei

Sabin S. BrandiburuBănci-Asigurări / 15 iunie

Euro a scăzut, ieri, cu 0,14 bani faţă de leu, Banca Naţională a României (BNR) afişând un curs de referinţă de 4,9188 lei/euro.

Pe pieţele externe, ieri, în jurul orelor 16:50, un euro era tranzacţionat la 1,2123 dolari, în apreciere cu 0,15%...

Protest la Cotroceni

I.Ghe.Politică / 15 iunie

CNS Cartel ALFA solicită preşedintelui Klaus Iohannis să îşi exercite rolul de mediator, stipulat în articolul 80 din Constituţia României, şi să intervină pentru ca Guvernul să accepte cu dialogul cu partenerii sociali pentru soluţionarea...

Pieţele europene se menţin la nivel record

Pieţele europene se menţin la nivel record

A.V.Internaţional / 15 iunie

Bursele din Europa au crescut şi ieri, pe fondul atenuării temerilor de inflaţie. Investitorii consideră că banca centrală a SUA (Fed) va decide să îşi menţină politica monetară relaxată în reuniunea din această săptămână

Deutsche Börse

-...

Creşteri pe linie pentru indici

Creşteri pe linie pentru indici

A.I.Piaţa de Capital / 15 iunie

Prime Transaction: "Tranzacţiile cu acţiunile Transport Trade Services au asigurat peste un sfert din rulajul zilnic" Plasamentul acţiunilor Addis a fost înregistrat în sistemul bursier  

Toţi indicii Bursei de Valori Bucureşti (BVB)...

Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”
Dtlawyers
BTPay
Apanova

Curs valutar BNR

28 Oct. 2021
Euro (EUR)Euro4.9490
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2715
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.6480
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8714
Gram de aur (XAU)Gram de aur246.7254

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

gerocossen.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo