SUPLIMENT RETAIL / CU CREŞTERI CARE, ALTFEL, AR FI AVUT LOC ÎN 3-5 ANIAnul pandemic 2020 a fost unul excepţional pentru mediul online

Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 15 iunie

Anul pandemic 2020 a fost unul excepţional pentru mediul online

Anul 2020 a fost unul excepţional pentru mediul online, cu creşteri care, în condiţiile dinaintea pandemiei, nu s-ar fi înregistrat decât în 3-5 ani, ne-a spus, într-un interviu, Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro. Potrivit domniei sale, cele mai mari creşteri le-au înregis­trat anul trecut verticalele cu produse alimentare, de curăţenie, produse pentru casă şi produse de îngrijire. Creşteri considerabile au fost şi pe HoReCa, însă acolo, practic, majoritatea restaurantelor au pornit de foarte jos sau de la zero în dezvoltarea pe online, este de părere Arthur Rădulescu. Acesta a menţionat că segmentul fashion a fost afectat anul trecut în prima parte, însă în ultimul trimestru şi acolo s-a recuperat mult.

(Interviu cu Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro)

Reporter: Pandemia a forţat trecerea comerţului tradiţional în mediul online. În acest context, o serie de platforme e-commerce au apărut în piaţă. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector?

Arthur Rădulescu: Online-ul a fost ca un Rockstar pe perioada pandemiei. Toţi ochii aţintiţi pe el, a dat tonul şi a fost aplaudat. A fost un an excepţional pentru mediul online, cu creşteri care s-ar fi înregistrat altfel în 3-5 ani.

Atracţia pe care o exercită zona eCommerce este firească în acest context şi la fel de firesc este să asistăm la iniţiative de tatonare a pieţei din partea furnizorilor de soluţi. Totodată, cred că actorii din piaţă şi în special actualii şi viitorii comercianţi au ajuns la un nivel matur în ceea ce priveşte aşteptările pe care le au în raport cu soluţiile de business alese.

Reporter: Cărui segment de clienţi vă adresaţi şi cu ce atu veniţi în faţa concurenţei?

Arthur Rădulescu: MerchantPro este o soluţie locală SaaS de eCommerce, folosită activ de peste 1500 de magazine online din România şi aproximativ 300 din ţările în care suntem prezenţi -Bulgaria, Serbia, Portugalia.

Antreprenorii din eCommerce caută soluţii bazate pe stabilitate, capabilităţi de engineering, complexitate, flexibilitate şi ecosisteme deschise, care să îi susţină în fiecare etapă de dezvoltare a afacerii lor. În acest context, MerchantPro integrează funcţionalităţi cheie pentru eCommerce, consolidate pe tendinţele actuale sau viitoare din domeniu.

Atuurile pe care ne bazăm sunt stabilitatea şi uşurinţa de utilizare, ritmul accelerat de dezvoltare de noi funcţionalităţi în platformă, filozofia şi strategia de suport foarte apropiat de client, precum şi preţurile prietenoase pe trei planuri de acces la platformă.

De asemenea, există o suită de funcţionalităţi lansate în ultimii doi ani, menite să ofere o autonomie crescută magazinelor online în parcursul lor de extindere sau scalare: module pentru vânzarea internaţională, integrarea cu marketplace-ul eMag, posibilitatea de a lansa propriul marketplace sau propriul program de afiliere.

Acestea vin pe o bază foarte solidă de integrări cu soluţii de optimizare a proceselor online, precum cele ca platformele de plăţi, firme de curierat, soluţii ERP sau de management al stocurilor din mai multe depozite sau magazine.

Reporter: Ce servicii oferiţi şi care sunt costurile pe care le presupun acestea?

Arthur Rădulescu: MerchantPro oferă o paletă completă de instrumente pentru deschiderea şi dezvoltarea unui magazin online. Serviciile sunt structurate pe trei abonamente de acces, echipate cu diferite opţiuni funcţionale, corespunzătoare etapelor de creştere prin care trece un business online. În medie, costul unui abonament este de 45 de euro pe lună, cel mai accesibil situându-se în jurul valorii de 22 de euro lunar, în timp ce abonamentul Enterprise dedicat business-urilor cu volume şi operaţiuni complexe porneşte de la 76 euro pe lună. Platforma MerchantPro include de asemenea şi un ecosistem variat de aplicăţii conexe şi integrări cu diferite servicii third-party vitale pentru un business online, care pot fi accesate fie gratuit, fie pe baza unul abonament lunar.

Reporter: Care sunt paşii pe care un antreprenor trebuie să îi facă pentru a-şi deschide un magazin online de vânzare de produse?

Arthur Rădulescu: După identificarea target market-ului şi securizarea relaţiilor cu furnizorii de produse, un moment cheie este alegerea soluţiei de eCommerce, care practic ajunge să constituie coloana vertebrală a întregii afaceri online. Câteva criterii esenţiale pentru alegerea infrastructurii software sunt nivelul de stabilitate şi scalabilitate, gradul de flexibilitate şi adaptabilitatea la scenarii variate de business, frecvenţa update-urilor şi a lansării de noi funcţionalităţi şi, foarte important, uşurinta de a accesa serviciile de suport, alături de calitatea acestora.

Reporter: Din ce zonă vin cei ma mulţi clienţi?

Arthur Rădulescu: Majoritatea iniţiativelor de creare de magazine online, precum şi cerererile de la magazine online existente, care caută o soluţie mai performantă faţă de ce au deja vin, din România, din oraşele mari. Mediul rural este încă puţin dezvoltat în ceea ce priveşte magazinele online - este mult loc de creştere odată cu intrarea în online a producătorilor şi fermierilor.

Din perspectiva verticalelor de consum, anul trecut au fost înregistrate creşteri consistente pe segmentele Alimentar, Produse de curăţenie, Mobilier şi decoraţiuni, dar şi Frumuseţe şi îngrijire personală. Acestea au completat oferta existentă de magazine online de IT&C, modă, accesorii şi încălţăminte.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua să fie preponderent online şi dacă da, sunt pregătite platformele comerciale online să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung? Dar dumneavoastră aveţi capacitatea pentru satisfacerea unei cereri crescute?

Arthur Rădulescu: Cred că noi ne-am dat BAC-ul anul trecut, când dinamica din online a fost una fără precedent. Platforma noastră s-a dovedit puternică şi stabilă chiar la nivele ridicate de trafic, precum cele înregistrate în decembrie 2020, când volumul tranzacţiilor s-a dublat faţă de luna decembrie din 2019.

Migrarea către achiziţiile online este ireversibilă. Până când va apărea un nou canal disruptiv care să revoluţioneze modul în care facem cumpărături, online-ul va rămâne regele în consum.

Fiecare antreprenor din online trebuie să evalueze gradul de pregătire şi performanţa platformei pe care operează, în funcţie de planurile de creştere. Cred, de asemenea, că viitorul aparţine celor care vor reuşi să creeze experienţe de consum aproape de perfecţiune. Concurenţa este tot mai mare şi deja toleranţa cumpărătorilor la greşeli sau erori tehnice este foarte redusă, urmând să devină şi mai redusă.

Noi suntem convinşi că un ingredient esential pentru a clădi o afacere de succes în online este o platformă foarte bună şi performantă, precum şi suport rapid şi orientat către soluţii de la cei care o deţin -este motivul pentru care noi investim în aceste direcţii la MerchantPro.

Reporter: Cum a evoluat structura cererii şi ce produse se comandă cel mai mult în pandemie? Care sunt tendinţele în domeniu?

Arthur Rădulescu: Cele mai mari creşteri le-au înregistrat anul trecut verticalele cu produse alimentare, de curăţenie, produse pentru casă şi produse de îngrijire. Creşteri considerabile au fost şi pe HoReCa, însă acolo, practic, majoritatea restaurantelor au pornit de foarte jos sau de la zero în dezvoltarea pe online.

Segmentul fashion a fost afectat anul trecut în prima parte, însă în ultimul trimestru şi acolo s-a recuperat mult.

Reporter: Care credeţi că este trendul comerţului online? Dar retailul comercial cum apreciaţi că va evolua?

Arthur Rădulescu: Printre tendinţele care se remarcă în online în 2021, la un an de la declanşarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată şi de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăţilor cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăţi, cum ar fi soluţii de open banking, dar şi intrarea unor noi jucători internaţionali pe piaţa locală a plăţilor online. De asemenea, comercianţii vor încerca să-şi câştige o poziţie cât mai avantajoasă în piaţă şi prin oferirea de soluţii alternative pentru livrare.

Este un an al consolidării prezenţei pe piaţă, iar diferenţa o vor face experienţa utilizatorului pe site, dar şi oferirea de soluţii adaptate pentru orice situaţie în ceea ce priveşte plata şi livrarea. Vom vedea un număr tot mai mare de lockere şi puncte fixe de livrare, precum şi implementarea unor metode de livrare ultrarapide, în aceeaşi zi, pentru a face faţă presiunii puse de digitalizarea accelerată şi concurenţa tot mai mare între retaileri.

Odată cu creşterea la nivel de piaţă şi dinamică încurajatoare, retailerii au dovedit o mai mare receptivitate la schimbare, fiind deschişi să implementeze soluţii care să asigure optimizarea proceselor şi care să le ofere un avantaj în faţa competiţiei. Mai mult, aceste noi facilităţi şi funcţionalităţi implementate pe fondul dinamicii din online au făcut ca unii retaileri români să devină jucători la nivel internaţional.

Se conturează o tendinţă de estompare a graniţelor prin intermediul online-ului. Avem clienţi ai MerchantPro alături de care am demarat deja extinderea pe pieţe externe, mai ales către estul Europei. Am dezvoltat o serie amplă de funcţionalităţi axate pe localizare şi sincronizare între magazinele dedicate fiecărei pieţe în parte, astfel încât accesarea altor pieţe să fie facilă din punct de vedere tehnic. Pasul către extindere presupune, astfel, doar securizarea unor parteneriate pe zona logistică, lucru care devine din ce în ce mai facil.

Reporter: Ce cifră de afaceri aveţi după primul trimestru din 2021?

 Arthur Rădulescu: Suntem în linie cu estimările de creştere cu 30% la nivelul acestui an.

Pentru magazinele din platforma MerchantPro, începutul de an a fost foarte dinamic. S-au înregistrat creşteri cu 110% în valoarea comenzilor, respectiv cu 82% ca număr al tranzacţiilor magazinelor online de pe platforma MerchantPro. În acest context şi după un 2020 cu creşteri susţinute, interesul comercianţilor faţă de soluţii complexe a crescut, ceea ce ne-a permis să atragem clienţi noi din rândul magazinelor online de dimensiuni medii care îşi doresc o platformă care să le susţină creşterea şi să le ofere avantaje competitive în raport cu ceilalţi jucători de pe segmentele pe care activează.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi? Câte magazine online aveţi pe platforma şi ce estimări aveţi pentru acest an?

Arthur Rădulescu: Continuăm să investim în funcţionalităţi. Recent, MerchantPro a investit peste 100.000 de euro în aplicăţii ce ajută comercianţii din platformă să-şi scaleze businessul şi estimăm că până la finalul anului vom mai investi cel puţin 200.000 de euro în demersurile de expansiune internaţională. Estimările arată că noile direcţii aplicate în contextul strategiei globale de produs vor genera o creştere de peste 30% anul acesta pentru platforma locală de soluţii SaaS pentru eCommerce, adică vom ajunge la o cifră de afaceri de aproape 800.000 euro.

Reporter: Mulţumesc!

Dtlawyers
Apanova
anahotels.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9198
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1348
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5704
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7754
Gram de aur (XAU)Gram de aur243.1200

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro