SUPLIMENT RETAIL"Volumele de colete procesate în aprilie 2020 au fost la acelaşi nivel cu cele de Black Friday"

Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 15 iunie

"Volumele de colete procesate în aprilie 2020 au fost la acelaşi nivel cu cele de Black Friday"

Piaţa de curierat s-a dezvoltat foarte mult în perioada pandemiei, pe fondul creşterii volumelor în mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar şi a migrărilor afacerilor din offline în online, ne-a spus, într-un interviu, Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro. Domnia sa subliniază că, în cazul Coletăria.ro, anul trecut, volumele de colete procesate în luna aprilie au fost la acelaşi nivel cu volumele procesate de Black Friday.

(Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro)

"Anul acesta am dublat investiţiile pentru piaţa din România, alocând 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii"

Reporter: În contextul în care criza sanitară a forţat închiderea parţială a reţelelor comerciale şi a orientat cererea către magazinele online, piaţa de curierat reprezintă unul dintre domeniile câştigătoare ale pandemiei. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector şi care este acum valoarea pieţei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei?

Alexandr Jeleascov: Piaţa de curierat s-a dezvoltat foarte mult pe perioada pandemiei, pe fondul creşterii volumelor în mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar şi a migrărilor afacerilor din offline în online, piaţa de eCommerce crescând anul trecut cu aproximativ 30%. În cazul Coletăria.ro, anul trecut, volumele de colete procesate în luna aprilie au fost la acelaşi nivel cu volumele procesate de Black Friday. De asemenea, la jumătatea anului 2020 ne-am atins obiectivele previzionate pentru întreg anul.

Reporter: Care a fost strategia firmelor de curierat, în general, şi a companiei pe care o reprezentaţi, în particular, pentru a face faţă provocărilor din piaţă?

Alexandr Jeleascov: La nivel general, dar şi pentru Coletăria.ro, putem vorbi despre adaptabilitatea rapidă la context şi îmbunătăţirea permanentă a serviciilor oferite, ca fiind principalii factori care ne-au ajutat să facem faţă provocărilor din piaţă.

Am investit în 2020 peste 1 milion de euro în deschiderea unui nou depozit în Oradea şi în transformarea depozitului din Bucureşti în hub regional pentru a deservi atât România, cât şi ţările din regiunea Balcanilor, dar şi către alte alte investiţii strategice, precum:

-crearea de linii directe de transport internaţional;

-dezvoltarea infrastructurii reţelei naţionale de puncte pick-up ale Coletăria.ro;

-personal - creştere de peste 4 ori a echipei faţă de 2019;

-echipamente logistice - pentru reducerea timpilor de procesare a volumelor semnificative de colete;

-soluţii pentru integrarea automatizată cu diferite tipuri de platforme de eCommerce Open Source şi SaaS;

-dezvoltarea de parteneriate strategice cu principalele platforme de comerţ online din România.

Anul acesta am dublat investiţiile pentru piaţa din România, alocand 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii.

Investiţiile vor fi direcţionate către deschiderea a două noi depozite de câte 4.000 de mp pătraţi fiecare, la Oradea şi la Bucureşti. În prezent, Coletăria.ro operează două depozite în România - unul la Bucureşti, hub regional, ce permite livrări directe de colete în Bulgaria şi Grecia, cu un timp de livrare de doar 24 de ore şi unul la Oradea, de 750 de mp, amplasat în apropierea vămii Borş, la graniţa cu Ungaria pentru a facilita magazinelor online din UE transmiterea rapidă a coletelor în România. Totodată, este un hub foarte important pentru magazinele online din vestul Româ­niei, care pot trimite mai rapid coletele atât în ţară, cât şi în afară.

De asemenea, vor fi continuate investiţiile începute anul trecut în dezvoltarea logistică, în echipamentele tehnice şi de manipulare a coletelor, în dezvoltarea platformei, în creşterea efectivului de personal angajat, în crearea de noi linii directe de transport internaţional, în integrări tehnice, în dezvoltarea reţelei de puncte pick-up şi în creşterea flotei interne de transport.

Reporter: Cum v-aţi descurcat cu forţa de muncă? Aţi făcut angajări şi în ce volum?

Alexandr Jeleascov: Să găseşti oamenii potriviţi, cu calificările potrivite reprezintă din ce în ce mai mult o provocare. Cu toate acestea, pe parcusul anului 2020 am crescut de patru ori numărul de angajaţi pe diferite direcţii departamentale, precum operaţional, logistică, suport clienţi şi vânzări. Acest proces de recrutare rămâne în continuare deschis şi, deja, am început anul 2021 cu noi colegi în cadrul companiei. Pentru anul acesta ţintim creşterea echipei cu 40 de noi angajaţi, la peste 80 de salariaţi, în funcţie de evoluţia business-ului.

Majorarea echipei face parte din strategia de dezvoltare de anul aces­ta a Coletăria.ro.

Urmărim consolidarea echipei pe zonele de Sud şi Vest ale României, unde avem deja depozite şi sistemele de dezvoltare puse la punct. Mai exact, vizăm angajări pe segmentele de logistică, servicii clienţi, vânzări şi marketing, urmărind dezvoltarea echipelor pe zonele de procesare şi manipulare a coletelor şi specializarea lor pe tipuri de servicii oferite, creşterea capacităţii de răspuns pe zona de servicii clienţi, accelerarea înrolării de magazine şi selleri online din România, prin creşterea capacităţii de vânzare.

Noii angajaţi parcurg un training iniţial pentru familiarizarea cu structura companiei, cu serviciile, procesele şi cu echipamentele de lucru pe care le vor utiliza în activitatea zilnică, cu scopul însuşirii şi respectării regulamentului intern al companiei. Periodic, angajaţii beneficiază de training-uri, atât interne, cât şi externe, plătite de companie, în funcţie de necesităţile fiecărui departament, şi se finalizează cu o evaluare a nivelului de competenţe dobândite.

Reporter: Cum aţi trecut peste reticenţa clienţilor de a lua contact cu angajaţii din teren?

Alexandr Jeleascov: Ne-am adaptat rapid situaţiei şi am mutat în online o mare parte dintre activităţile care implicau contactul direct al angajaţilor cu clienţii, iar aici ne referim preponderent la echipele de vânzări şi puncte Pick-up. Efectul a fost unul pozitiv atât din pres­pectiva rezultatelor înregistrate, al timpului câştigat, cât şi al resurselor economisite.

Reporter: Cum aţi resimţit şi cum resimţiţi competiţia din piaţă?

Alexandr Jeleascov: Competiţia joacă un rol important în dezvoltarea Coletăria.ro, deoarece ne ajută să identificăm poziţia serviciilor noastre în preferinţele clienţilor, astfel încât să devenim mai buni şi să inovăm pentru a oferi servicii de livrare de înaltă calitate clienţilor noştri.

Reporter: Care au fost modificările/tendinţele cererii în pandemie?

Alexandr Jeleascov: Lock­down-urile din anumite ţări din Europa Centrală şi de Est, inclusiv din România, au determinat multe business-uri să dezvolte sau să adauge componentă online pentru continuarea activităţii comerciale. În perioada pandemiei, nişele precum îmbrăcăminte-încălţăminte, parfumuri, cărţi, produse de îngrijire personală, sănătate şi articole sportive au cunoscut o creştere substanţială a cererii în rândul clienţilor.

Anul trecut am înregistrat o creştere de 200% a numărului de clienţi magazine online. Cei mai mulţi dintre clienţii Coletăria.ro comercializează articole cosmetice, parfumuri, haine, bijuterii, produse IT&C, electrocasnice, produse care ţin de industria de health & beauty şi, mai nou, produse de protecţie sanitară, unde se înregistrează o creştere semnificativă în contextul COVID 19.

Pentru anul 2021, ne propunem creşteri cel puţin duble faţă de anul 2020, atât din punctul de vedere al numărului de colete procesate, cât şi al numărului de magazine online din România înscrise în sistemul Coletăria.ro

Pandemia de COVID-19 a acţionat ca un accelerator pentru magazinele online şi companiile de curierat, care au investit în extinderea capacităţii logistice, depozitare, tehnologie şi flote. A fost momentul decisiv şi pentru multe dintre business-urile exclusiv offline să facă pasul în online şi să-şi diversifice canalele de vânzări, iar omnichannel a devenit unul dintre conceptele cele mai prezente în strategia jucătorilor din e-commerce în ultimul an. Urmând o strategie de diversificare şi extindere, comercianţii online au profitat de dezvoltarea segmentului de marketplace din Europa şi au accesat acest tip de platforme, atât pe plan local, cât şi internaţional.

Schimbările de strategie din comerţ şi focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste graniţe, au dus la creşteri exponenţiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.

Începând din 2020, nivelul comerţului cross-border în reţeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare reţea de puncte pick-up din Europa Centrală şi de Est, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut.

Reporter: Ce alte investiţii aveţi în plan pentru acest an?

Alexandr Jeleascov: Pentru anul în curs ne propunem să dezvoltăm reţeaua de puncte Pick-up cu câteva sute de noi unităţi, să creştem numărul de clienţi magazine online şi selleri; avem în plan să deschidem noi pieţe şi ne propunem creşteri cel puţin duble, conform planului de creştere anuală al grupului Packeta. Prin urmare, bugetul de investiţii alocate pentru acest an este dublu faţă de anul anterior, şi vor fi direcţionate către dezvoltarea capacităţii logistice de procesare a coletelor prin deschiderea a două noi depozite, echipamente şi personal angajat. De asemenea, vom face parteneriate cu noi transportatori, vom îmbunătăţi permanent calitatea serviciilor oferite, a funcţionalităţilor din cadrul platformei şi vom consolida relaţia cu clienţii şi partenerii companiei.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua să fie preponderent online şi, dacă da, sunt pregătite firmele de curierat în general şi compania dumneavoastră în particular să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung?

Alexandr Jeleascov: Desigur, de mai bine de un an de când traversăm această pandemie s-au produs modificări atât la nivelul consumatorilor, cât şi al retailerilor, favorizând astfel comerţul online. În mod particular, Coletăria.ro s-a adaptat rapid contextului şi printr-o mobilizare de amploare la nivelul întregului grup Packeta, unde am reuşit să facem faţă cu brio provocărilor întâmpinate, mai ales în situaţiile de lockdown, atât pe plan local, cât şi internaţional.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2020 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2021?

Alexandr Jeleascov: Anul trecut a reprezentat un succes în privinţa atingerii obiectivelor stabilite la nivel de companie. Am încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri în valoare de 4,5 milioane de euro, iar pentru primul trimestru al anului 2021 am depăşit deja pragul de 40% raportat la cifra de afaceri a anului trecut.

Reporter: Ce perspective are piaţa de profil?

Alexandr Jeleascov: Dacă pe parcursul anului 2020 ne raportăm la comerţul online ca fiind pe un trend de creştere contextual, în prezent, după mai bine de un an de când a început pandemia de COVID-19, putem vedea că acest trend îşi continuă traiectoria ascendentă, ceea ce validează într-un fel sau altul că această piaţă va predomina şi în viitor, datorită schimbărilor de comportament şi al avantajelor oferite atât clienţilor, cât şi celorlalte industrii conectate la acest sector.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
Electromagnetica
anahotels.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9208
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1716
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5451
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7543
Gram de aur (XAU)Gram de aur242.5619

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro