Comitetul pentru organizarea funeraliilor de stat, constituit potrivit Hotărârii de Guvern nr. 112/2024, a avut o nouă reuniune de lucru pentru a stabili modul de îndeplinire a responsabilităţilor ce derivă din lege în situaţia organizării ceremoniilor funerare naţionale, conform unei informări de presă a Executivului.
Similar întâlnirii de lucru care a avut loc în urmă cu două săptămâni, reprezentanţii instituţiilor care fac parte din comitet au punctat atribuţiile ce le revin, etapele organizatorice şi modul de colaborare interinstituţională pentru organizarea funeraliilor de stat, a preciza sursa citată.
Din Comitetul pentru organizarea funeraliilor de stat fac parte reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, Secretariatului General al Guvernului, Cancelariei prim-ministrului, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apărării Naţionale, Secretariatului de Stat pentru Culte, Serviciului de Protecţie şi Pază.
Conform Procedurii privind organizarea funeraliilor de stat, în cazul decesului unui fost preşedinte al României, comunicarea publică a decesului se realizează la nivelul Cancelariei prim-ministrului, prin purtătorul de cuvânt al Guvernului, iar MAE comunică oficial despre deces tuturor misiunilor diplomatice şi reprezentanţilor organizaţiilor internaţionale acreditate în România, precum şi misiunilor diplomatice ale României din străinătate.
Procedura privind organizarea funeraliilor de stat a fost declasificată de Guvern pentru ca cetăţenii şi mass-media să aibă acces la detalii organizatorice privind organizarea funeraliilor de stat, conform comunicatului.
Opinia Cititorului