APIA: Autoturismele electrice vor reprezenta 68% din vânzări în anul 2030

I.GHE.
Ziarul BURSA #Companii / 8 decembrie 2023

APIA: Autoturismele electrice vor reprezenta 68% din vânzări în anul 2030

English Version

Ponderea maşinilor pur electrice vândute în România ar putea ajunge până la 68% din total vânzări în anul 2030, a declarat, ieri, Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la Forumul Mobilităţii Sustenabile, eveniment ce a avut loc la Romexpo.

Dan Vardie a precizat: "Dacă vorbim de evoluţia electro-mobilităţii în industrie, un posibil scenariu este ca, în anul 2030, 68% din numărul total de maşini vândute în România ar putea fi pur electrice, 11% ar putea fi plug-in hibride şi undeva până în 20% maşini altele decât plug-in hibride sau maşini electrice. Această matrice a fost făcută înainte să apară nişte informaţii foarte importante vizavi de noile tehnologii de decarbonizare. Astăzi, Europa e undeva la 14-15% maşini electrice noi din total înmatriculări, în timp ce România se află la aproximativ 11%".

Preşedintele APIA a mai spus că acordarea eco-bonusurilor ar trebui să tindă spre zero, până în anul 2023.

Domnul Vardie a arătat: "Din păcate, anul 2023 nu aduce o piaţă mai mare sau egală cu cea din 2019, ca să fie foarte clar. Deci, când cineva spunea în anul 2020 că ne va lua nişte ani de zile să ieşim din pandemie, probabil că mulţi spuneau «Domnule, nu se poate, o să fie mai repede». Iată că avem aici cifre care ne arată că, într-adevăr, nu e atât de simplu. Prognoza arată că vom avea în jur de 40.000 de maşini verzi la final de an, dar în realitate or să fie ceva mai puţine, întrucât la maşini electrice lucrurile nu au evoluat în ritmul pe care noi l-am sperat. Pentru maşinile electrificate, maşinile electrice, lucrurile sunt şi mai spectaculoase (...) O propunere APIA care a fost discutată cu Ministerul Mediului este despre cum ar fi normal, firesc şi important pentru consumatori, nu doar pentru industrie, ca să evolueze aceste eco-bonusuri, să ajungă, în anul 2030, la zero. Aş vrea să vă spun că este un fenomen deja început în foarte multe ţări, dacă nu în toate din Uniunea Europeană. Motivul este acela că, evident, trebuie să găsim un moment al adevărului în care oamenii să cumpere, să aleagă, dacă aleg maşini electrice, nu doar pentru că cineva, adică statul, le dă nişte bani, ci pentru că chiar se identifică cu această formă de mobilitate".

La Forumul Mobilităţii Sustenabile a participat şi Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, care a declarat că Strategia pentru mobilitate sustenabilă şi digitalizată, propusă de Comisia Europeană, nu propune interzicerea serviciilor aeriene pe distanţă scurtă, restricţionarea accesului în oraşe al autovehiculelor şi nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în oraşe la nivel european, ci stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul "Fit for 55, care oferă claritate şi oportunităţi dezvoltării industriale".

Adina Vălean a precizat că sectorul transporturilor este foarte important pentru economia României: "Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri şi servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Europene provine din această industrie. Transportul este esenţial pentru mai bine de un milion de întreprinderi şi mai mult de 10 milioane de oameni îşi câştigă existenţa în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutieră, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuţia de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. Cu multe miliarde în import şi export, cu ajutorul transporturilor, sectorul auto este la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naţionale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport (...). Pentru fiecare dintre noi, maşina reprezintă un bun ce depăşeşte graniţele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală. De aceea, cred că tranziţia către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive şi mai ieftine decât cele care există acum".

Oficialul Comisiei Europene s-a referit şi la infrastructura de staţii de realimentare şi reîncărcare: "În viitorul apropiat, am obţinut angajamentul statelor-membre ale Uniunii ca pentru fiecare maşină electrică plasată pe piaţă să beneficiem de o putere instalată de reîncărcare de 0,6 kilowaţi şi la fiecare 60 km de reţea transeuropeană să avem o bornă de reîncărcare până în 2030. Ţinte similare sunt acceptate pe reţelele europene pentru staţiile de realimentare cu hidrogen, un combustibil care rămâne esenţial în special în transportul rutier pe distanţe mai mari. De asemenea, am stabilit standarde minime pentru viteza de reîncărcare şi capacitatea instalată de minimum 350 de kilowaţi. Mai mult, am mandatat ca fiecare parcare modernă de pe reţeaua principală de transport european să aibă cel puţin o bornă de reîncărcare sau alimentare. Bineînţeles că aceste standarde obligatorii adoptate la nivel european necesită investiţii majore, dar ele sunt deja atractive pentru investitori instituţionali şi industria energetică".

Comisarul european pentru transporturi a mai arătat că ţara noastră are, prin PNRR, proiecte de dezvoltare a infrastructurii naţionale de carburanţi alternativi pentru vehiculele rutiere şi în special instalarea a cel puţin 30.000 de puncte de reîncărcare, până la jumătatea anului 2026.

Adina Vălean a precizat: "România are la dispoziţie aproximativ 12 miliarde de euro pentru transporturi. Fondurile europene nu sunt însă dedicate numai infrastructurii clasice. Finanţăm soluţii inovatoare pe întregul lanţ logistic, de la staţii de reîncărcare, sistemele de management inteligent al traficului, parcări sigure, digitalizate pentru camioane, terminale multimodale de marfă sau de pasageri. Avem rezervaţi, de exemplu, peste 1,6 miliarde euro pentru proiecte de finanţare a staţiilor de reîncărcare. România a depus deja cinci proiecte în cadrul liniei de finanţare pentru staţii de reîncărcare. Şi aici avem o contribuţie a Uniunii Europene de 27 milioane euro".

La Forumul Mobilităţii Sustenabile organizat ieri de APIA au participat şi reprezentanţi ai companiilor din domeniul mobilităţii, care au arătat importanţa finanţării de către UE şi Guvern a programelor privind dezvoltarea mobilităţii electrice. Amintim că din anul 2035 producătorii de maşini nu vor mai putea să vândă decât autoturisme combustie termică, ci doar maşini electrice.

Opinia Cititorului ( 17 )

  1. EV sunt si vor fi scumpe, n ai unde sa incarci, dupa 2 ani pierd 1/2 din valoare. Viitorul este feroviar + ride sharing.

    1. Și săracii au perspectiva lor.

      ...

      si domnia si prostia se plateste

    Nu văd trecut pragul de 20% EV nici până în 2030 în state cu infrastructură de încărcare serioasă.

    În România 5% e top de top. 

    1. In Europa, la nivelul anului 2022 inmatricularile de EV au fost de 16%, anul acesta sigur va fi 20%...de aici urmeaza regula lui Paretto 20% cei care au trecut la EV generau 80% din vanzarile de benzina/motorina ( ca doar aia au avut bani sa faca tranzitia si aia circulau, nu trageau de un plin toata luna)...ce va rezulta? Cand benzinarii vad ca le scad veniturile cu 80%, cresc preturile ci 80% ca doar trebuie sa-si "conserve" nivelul de venituri asa ca astia cu ICE-uri pregatiti banii...Nu vedeti ca si producatorii de petrol si gaz reduc productia, anul asta mujicia cu 800000 de barili pe zi, Arabia Saudita cu 500000 de barili pe zi si acum sunt in discutii sa reduca in plus cu 2.3 milioane de barili pe zi:-)? Credeti ca e din cauza "razboiului din Ucraina"?:-) Guess again...Numai Tesla vinde anul asta 1.8 milioane de EV-uri, BYD zica ca 2.2 milioane deci in total 4 milioane EV.

      Shipments of electric cars are estimated to increase 19% in 2024, to total 17.9 million units.

      Cand pierzi 17 milioane de clienti intri in panica si iei avionul (escortat de 4 SU-35:-)) spre Arabia Saudita:-) 

      Logica ta economica bate principiile economice, scade consumul, deci crește prețul. :

      Raportat la medie, Norvegia, Olanda, Suedia și UK au exagerat, suntem deja pe final de subvenții la nivel UE și sigur este ultimul an de veselie electrică. Mai departe se duc iluziile și intervine realitatea. În loc să-ți faci griji de 10 cenți la pompă, descoperi că stai ca intelectualul finuț la rând la curent. 

      Pe hârtie toate sunt estimate să crească, deocamdată... pe banii statelor. 

      Tot te agiți hipsteristic că a scăzut producția de petrol. Și de ce a scăzut prețul? Tu spui că trebuia să crească odată cu scăderea consumului. : 

      In loc sa fii fericit...vei avea TOATE statiile de benzina la dispozitia ta:-)

      Cu siguranță nu voi avea grija săracilor spring care-și vor împărți scatoalce pe la stațiile de încărcare, în medie 5-6 ore. :

      Habar nu ai despre domeniu dar hai si tu cu aberatiile...Cu EV, in fiecare dimineata cand te dai jos din pat ai "rezervorul" plin. Cand stau pe terasa sau in piscina, Helios imi incarca masina gratis...ca tot o tii langa cu "statiile de incarcare":-)...Cum am mai spus, sa ai tu TOATE statiile de benzina la dispozitie si sa le faci tu vanzare la toate...sa vazi cat o sa fie litrul de benzina, un schimb de ulei, o revizie cand mai ramaneti o mana de cocalari cu BMW-uri negre:-)

      Pe o piața în care s-au comercializat sărăcii cu limită de încărcare 7kw, trebuie să stai la rând după cei mulți.

      Datul jos din pat e pt mașinile legate cu ața de casă, mașina nr 3. Pentru uz normal, atenție, normal, vei ajunge la stația de încărcare, unde habarniștii vor afla că există șoferi de spring. 

      Scuze că mă bag Da'tare mă tem că omul are dreptate.Capitalismul ăsta ciudat și-a schimbat regulile.Exemplu:Prosumatorii din Ro baga curent la greu în rețeaua națională.A ajuns Burduja să-i amenințe cu penalități că strica jocurile băieților deștepți.Deci supraoferta.Scadere de preț la consumator ? Ai auzit de așa ceva? In ce privește petrolul,vor scădea producția direct proporțional cu creșterea EV urilor.Doar nu crezi c-o să ajungă preturile la pompă ca-n anii '70 ?

      Fondul locativ nu permite somnul ușor pe durata încărcării, adresabilitatea electricelor e lovită la temelie în România.

      Problema prosumatorilor n-are treabă cu estimarea de 60% până în 2030, iar scăderea cererii de combustibili fosili nu poate fi contracarată cu scăderea producției. Sunt mulți șacali înfometați, iar petrolul nu înseamnă doar transport, ci economia în ansamblu. 

    68% ??!!

    probabil in administratia de stat ,

    daca iar alegem un "Johannis" 

    68% in casa unde locuieste Greta. In restul lumii normale la cap, electrucele sunt niste panarame in care s-a pompat publicitate cretina. Daca astepti mai mult de 100 de secunde sa alimemtezi o masina, poti s-o arunci la fiare vechi.

    1. toti trebuie sa facem un efort daca nu vrem ca nepotii nostrii sa traiasca intr-un desert arid

      Eu fac eforturi viabile economic. Planeta e pe mâini bune, am toată încrederea în tine. :

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9753
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5970
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2177
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8238
Gram de aur (XAU)Gram de aur298.9173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb