Revista BURSA Construcţiilor

CURTEA DE CONTURI EUROPEANĂ:UE trebuie să accelereze ritmul de instalare a infrastructurii de încărcare a automobilelor electrice

G.U.
Miscellanea / 13 aprilie

UE trebuie să accelereze ritmul de instalare a infrastructurii de încărcare a automobilelor electrice

UE este încă departe de a atinge ţinta din Pactul verde de un milion de puncte de încărcare până în 2025 şi nu dispune de o foaie de parcurs strategică globală pentru electromobilitate, potrivit unui nou raport publicat de Curtea de Conturi Europeană. În pofida succeselor înregistrate, cum ar fi promovarea unui standard comun al UE privind prizele de alimentare pentru încărcarea vehiculelor electrice şi îmbunătăţirea accesului la diferite reţele de încărcare, continuă să existe obstacole care afectează circulaţia vehiculelor electrice pe teritoriul UE, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Curtea a constatat că disponibilitatea staţiilor de încărcare publice variază considerabil de la o ţară la alta, că sistemele de plată nu sunt armonizate şi că lipsesc informaţii în timp real pentru utilizatori.

În 2020, deşi per ansamblu s-a înregistrat o scădere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi, ca urmare a pandemiei de COVID-19, cota de piaţă a vehiculelor electrice şi a celor hibride reîncărcabile a crescut semnificativ. Reţelele de încărcare nu se dezvoltă însă în acelaşi ritm.

"Electromobilitatea necesită o infrastructură de încărcare disponibilă în măsură suficientă. Dar, pentru ca această infrastructură să fie construită, este nevoie de mai multă certitudine cu privire la nivelul de adoptare a vehiculelor electrice de către utilizatori", a declarat domnul Ladislav Balko, membrul Curţii responsabil de raport. "Anul trecut, unul din zece autoturisme vândute în UE a fost un vehicul electric cu sursă de alimentare externă, dar infrastructura de încărcare nu este accesibilă în aceeaşi măsură peste tot în UE. Considerăm că Comisia ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a sprijini o reţea care să acopere întreaga UE şi pentru a se asigura că fondurile sunt direcţionate acolo unde este cea mai mare nevoie de ele."

Potrivit sursei citate, UE sprijină instalarea de către statele membre a infrastructurii de încărcare cu energie electrică prin instrumente de politică, coordonare şi finanţare. Potrivit Curţii, nu s-a realizat o analiză cuprinzătoare a deficitului de infrastructură pentru a se identifica de câte staţii de încărcare accesibile publicului era nevoie, unde ar trebui amplasate acestea şi categoria de putere pe care ar trebui să o furnizeze. Fondurile puse la dispoziţie prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei (MIE) nu au fost întotdeauna direcţionate acolo unde era cea mai mare nevoie de ele şi nu existau ţinte clare şi coerente şi nici cerinţe minime consecvente în materie de infrastructură la nivelul de ansamblu al UE. Existenţa mai multor sisteme diferite de plată şi de informaţii complică experienţa utilizatorului. De exemplu, există puţine informaţii coordonate între diferitele reţele privind disponibilitatea în timp real, datele privind încărcarea şi detaliile de plată.

În perspectiva revizuirii actuale a cadrului politic şi legislativ în domeniul electromobilităţii, Curtea recomandă Comisiei Europene să elaboreze o foaie de parcurs strategică în vederea atingerii ţintelor în materie de infrastructură de încărcare şi să stabilească standarde şi cerinţe minime. Ea recomandă, de asemenea, să se aloce finanţarea în funcţie de criterii obiective şi pe baza unor analize ale deficitului, precum şi să se vegheze ca proiectele cofinanţate să garanteze un acces durabil şi nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor.

În baza Pactului verde european anunţat în decembrie 2019, UE urmăreşte în prezent să reducă cu 90 %, până în 2050, emisiile de gaze cu efect de seră generate de transporturi, comparativ cu nivelurile din 1990, în cadrul unui efort mai amplu de a se transforma într-o economie neutră din punct de vedere climatic. Transporturile generează aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE, în principal (72 %) prin intermediul transportului rutier. Un element esenţial al efortului de reducere a emisiilor provenite din transportul rutier este tranziţia către combustibili alternativi, cu emisii mai reduse de carbon, se menţionează în comunicat.

Raportul special nr. 05/2021 al Curţii de Conturi Europene, intitulat "Infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice: numărul staţiilor de încărcare a crescut, dar nivelul neomogen de instalare a infrastructurii complică deplasările pe teritoriul UE", este disponibil în 23 de limbi ale UE pe site-ul eca.europa.eu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Electromagnetica
Allview
Artego

Curs valutar BNR

17 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9256
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0527
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4985
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7135
Gram de aur (XAU)Gram de aur240.8982

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Boromir
Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
carieraenergetica.ro
Energy CEO forum awards
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro