Recunoscută anul acesta drept cel mai influent expert global în CX, Gabriela Ciupitu anunţă lansarea PXcellence (Patient Experience Excellence), un program dedicat organizaţiilor medicale care transformă experienţa pacientului într-un activ strategic şi un indicator de performanţă măsurabil, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Programul este dezvoltat împreună cu Ana Maria Andreescu şi Angela Călianu, specialişti în strategie, cultură organizaţională şi leadership medical.
PXcellence se adresează spitalelor, clinicilor, laboratoarelor medicale şi reţelelor de farmacii care urmăresc să îşi consolideze competitivitatea printr-o abordare integrată, de la strategie la operaţional. Structurat pe trei niveluri, strategic, tactic şi operaţional, programul adresează managementul executiv, echipele medicale şi personalul de front office.
Cu ajutorul instrumentelor proprii, respectiv PX Assessment, Patient Journey Mapping Toolkit şi PX ROI Calculator, PXcellence conectează direct experienţa pacientului cu indicatori financiari cheie. Printre beneficiile urmărite: creşterea loialităţii şi a recomandărilor, reducerea costurilor prin scăderea fluctuaţiei de personal şi a plângerilor, eficienţă operaţională şi consolidarea reputaţiei ca brand medical de referinţă.
"Am văzut cum Customer Experience a redefinit competitivitatea în banking, retail sau telecom. Sănătatea are acum aceeaşi oportunitate strategică. PXcellence aduce o metodologie clară şi instrumente concrete care transformă experienţa pacientului într-un indicator de business, mă refer aici la loialitate, reputaţie, retenţia personalului şi profitabilitate sustenabilă. Cred că viitorul sistemelor medicale se va construi, pe lângă investiţii în tehnologie, păstrarea medicilor de renume, mai ales printr-o cultură organizaţională centrată pe oameni” precizează Gabriela Ciupitu, fondatoarea PXcellence şi lider recunoscut la nivel global în domeniul CX.
Potrivit sursei, deşi investiţiile în tehnologie şi infrastructură medicală avansează, sistemul de sănătate din regiune se află într-un punct de inflexiune. Astfel, nivelul de satisfacţie al pacienţilor a scăzut de la peste 90% la 83% după pandemie, semnalând zone importante de îmbunătăţire, conform analizelor recente privind satisfacţia pacienţilor în România.
În paralel, pacienţii devin tot mai informaţi şi mai implicaţi în deciziile medicale, ceea ce obligă clinicile şi spitalele să-şi regândească modelul operaţional: de la servicii standardizate la o cultură organizaţională centrată pe pacient, capabilă să genereze loialitate şi diferenţiere pe piaţă.
"PXcellence mută experienţa pacientului din zona exclusivă de tratament medical si relatie cu medicul, într-o zonă adiţională de servicii integrate, canale de comunicare omnichannel si abordare empatica. Când poziţionezi corect brandul medical şi proiectezi parcursul pacientului cap-coadă, impactul se vede în rata de retenţie, recomandări organice şi eficienţă operaţională. Acesta este standardul pe care îl propunem pieţei”, completează Gabriela Ciupitu.
Prin lansarea PXcellence, Gabriela Ciupitu marchează un pas decisiv în profesionalizarea experienţei pacientului, oferind industriei medicale un cadru prin care excelenţa umană şi operaţională devine un standard de competitivitate pe termen lung. Iniţiativa confirmă rolul său de lider de opinie şi inovator în Customer Experience şi aduce în sănătate metodologii aplicate deja cu succes în industrii mature precum banking, retail sau telecom.
Opinia Cititorului